14 15 16 juli Drachten Dragrace

full
 
Dat is de auto van Marc Meihuizen, Nederlands recordhouder in de klasse Pro Modified met 6,368 sec./ 347,972 km/u. Zie www.kandhracing.com
Zo'n 2000 pk heeft dat boodschappenwagentje.

Die had zaterdagmiddag flinke problemen om hard de strip over te gaan.
Vorig jaar bij de Dutch Finals raakte hij aan het eind nogal hard de vangrail.

En met Marc waren er nog vele anderen die probs hadden.
Meetsysteem voor de tijden was ook behoorlijk van slag. Bij Koedam bijvoorbeeld, die totaal niet geamuseerd was. Bij hem werd een tijd van 29 seconden getoond volgens mij.
Hij topte wel 331 per uur, dat was dan wel weer heel erg lekker 8-)
 
Zondag zelfde probleem gehad bij 2 rijders.
Bij Roel idem, maar het scorebord zelf weigerde en de timer zelf niet dus ze konden toch een tijd aflezen.

Vind die van Meihuizen een waanzinnig mooie wagen en doet het goed :Y

Zondags ook te weinig grip en moest van het gas af toen.
 
Zondag zelfde probleem gehad bij 2 rijders.
Bij Roel idem, maar het scorebord zelf weigerde en de timer zelf niet dus ze konden toch een tijd aflezen.

Vind die van Meihuizen een waanzinnig mooie wagen en doet het goed :Y

Zondags ook te weinig grip en moest van het gas af toen.

Te weinig grip?
Ik dacht dat ze een nieuw apparaat hadden om rubber over de baan te leggen waardoor de grip goed zou zijn.
Werkte niet naar behoren dus. Waren ook veel motoren die doorslipten en van het gas moesten.

En de wagen van Meihuizen is inderdaad erg mooi. Klinkt geweldig!
 
Traction compound wordt altijd gespoten , maar het was erg warm dus de grip werd er zo ie zo anders door.

Vorig jaar toen ik niets te doen had en toch op de baan mocht lopen ivm een track polsbandje van het Sarembe raceteam heb ik een mooie kunnen maken van ze :

full
 
Er zou een nieuw apparaat zijn om extra rubber neer te leggen over een groot deel van de strip.

d86c87a4.jpg


Maar heb verder nergens kunnen vinden of dit goed werkte.
 
Er zou een nieuw apparaat zijn om extra rubber neer te leggen over een groot deel van de strip.

(Afbeelding)

Maar heb verder nergens kunnen vinden of dit goed werkte.
Lijkt me niet want ze 'branden' het er niet op maar vegen ermee.

Werking lijkt me niet hetzelfde als een burnout maar juist gladder omdat het er los op ligt :?
 
Lijkt me niet want ze 'branden' het er niet op maar vegen ermee.

Werking lijkt me niet hetzelfde als een burnout maar juist gladder omdat het er los op ligt :?

Het schijnt in elk geval veel slicks te verslijten.
Volgens de bouwers moet het voor extra grip zorgen. Ze gebruiken dergelijke apparaten in het buitenland ook werd gezegd.
 
full


Na al die autofoto's nu een motorfoto.
Dit is de Suzuki turbo 1428cc van Jan Smit (JSPP) met als berijder Mike Olie uitkomend in de Funny Bike klasse.
Helaas is de motor vrijdag tijdens de kwalificaties al kapot gegaan.
 
(Afbeelding)

Na al die autofoto's nu een motorfoto.
Dit is de Suzuki turbo 1428cc van Jan Smit (JSPP) met als berijder Mike Olie uitkomend in de Funny Bike klasse.
Helaas is de motor vrijdag tijdens de kwalificaties al kapot gegaan.
Daarom heb ik em niet gezien blijkt.

Maar ik heb ook wel motorfotos hoor ;)
Lees motor filmpjes maar hosten kost zoveel ruimte :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan