14 15 16 juli Drachten Dragrace

Vk1heA==

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.813
14
Zoals de titel al beschrijft , Dragracen !

Wie gaan er nog meer dat weekend ?

Ik ga zelf met Bozzma hier van MF op zondag.

Als er nog meer gaan dan zie ik die wel daar.
Zal zorgen dat ik herkenbaar ben O-) Vermoedelijk met nog een kaal persoon wagt ook bekend is O-)
 
is er ook vrij rijden bij?? of moet je je echt per se van tevoren inschrijven als je zelf ook wilt rijden op de 500mtr

Vrij rijden doen ze al lang niet meer in die weekenden. Dit zijn wedstrijden voor het Open Nederlands kampioenschap en er kan alleen meegereden worden als je vantevoren inschrijft en betaald.
500 meter? Dragracen (in wedstrijdverband) gebeurt alleen op de kwart mijl (402,336 meter) of 1/8 mijl (201,168 meter).
 
Niet elk voertuig rijdt over een kwart mijl. Een funny car of top fuel heeft anders niet voldoende uitloop.

De baan is ruim 900 meter lang. Voor een kwart mijl race is eigenlijk 1200 meter baanlengte voorgeschreven. Bij de motorfietsen rijdt de Top Fuel klasse 1/8 mijl. Ook de Supertwin Top Gas klasse doet dat, maar dat heeft een meerderheid van de racers zo beslist. De ongeveer even snelle Funny Bike klasse rijdt gewoon de kwart mijl. Bij de auto's rijden de Pro Modified en Competition Eliminator klassen de 1/8 mijl. En natuurlijk de Top Fuel en Funny Car auto's als demo, die gaan vaak al voor de 1/8 mijl finish van het gas af. Alle overige (reguliere) klassen rijden de kwart mijl.
 
De Europese organisatoren houden zoveel mogelijk rekening met elkaars data. Vele organisatoren hebben 'vaste' weekenden. Je kunt er bijna van uitgaan dat in 2007 de Drachten racedata zullen zijn: 8,9 en 10 juni, 13, 14 en 15 juli en 24, 25 en 26 augustus.
 
De Europese organisatoren houden zoveel mogelijk rekening met elkaars data. Vele organisatoren hebben 'vaste' weekenden. Je kunt er bijna van uitgaan dat in 2007 de Drachten racedata zullen zijn: 8,9 en 10 juni, 13, 14 en 15 juli en 24, 25 en 26 augustus.

Gelukkig ben ik al de 1e keer geweest.
Weekend juli lukt niet: "ons10jaargetrouwdweekendjewegnaarcenterparcsinweetikveelwaar"
Weekend augustus lukt niet: dan echt op vakantie
 
Heb wel 2 weken vrij in September ( weet alleen niet meer welke :X ik zei het toch, slecht in data ), zal ff kijken of in die 2 weken ook Santa Pod is, is wel cool !!

Kalender Santa Pod:

http://www.santapod.co.uk/calendar.php

RWYB, FIA of Extreme Performance ?
FIA, dus 7 t/m 10 sept.
Gaat erom dat Klaus daar gaat rijden en we met een groep gaan om de kosten te drukken.
Bozzma gaat ook al mee dus wordt nog leuk :Y
 
Roel Koedam stopt met zijn dragrace team aan het eind van dit seizoen na 20 jaar drgaracen. De viervoudig Europees kampioen en Europees recordhouder in de Top Fuel klasse stopt ermee vanwege de hoge kosten.
Hij gaat verder als rijder voor het team van Ton Pels (Zodiac Racing) op een Top Fuel 'Harley' (Supertwin Top Fuel klasse).
Roel zal demonstratieruns rijden in Drachten komend weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan