Carbon of Titanium?

T-ice

Die hard MF'er
29 okt 2002
737
0
Lelystad
Wat is het verschil bij een demper, tussen carb of tit. Ik bedoel kwa warmte, prijs, geluid enz. Gaat over een hotcam.
 
Ok hier moet ik dus doorgaan op mijn eerste vraag.
Ik wil volgende week een beslissing nemen of ik die kawa zx6 ga kopen, dus ik zou graag wat advies van de kenners hebben over de demper en over mijn vraag over undertrays, google leverde niet veel op.
 
Titanium is meestal duurder maar ook duurzamer. Sommige carbonpijpen verkleuren, laten laklaag of carbon los e.d.
Ikzelf zou altijd voor een titanium.
Titanium is volgens mij ook beter bestand tegen warmte. Qua geluid kan ik je niks zinnigs vertellen, dat zal bij elke demper anders zijn.
 
Ik zou titanium nemen. Carbon maakt iets meer herrie maar titanium is veel duurzamer. Die carbon demper gaan 9 van de 10 keer na verloop van tijd kapot. Of ze scheuren uit, of ze verbranden gewoon.
 
Op woensdag 20 november 2002 17:14 schreef TyronHill het volgende:
revolution en hornikx het betreft hier een laser hotcam, hebben jullie daar dezelfde mening over? ik hoor het graag!?

Ik heb geen persoonlijke ervaring met Laser, maar van wat ik hoor van anderen is Laser niet het beste merk, zeker niet in carbon. Dus neem een titanium.
Wil je goed spul: neem dan een Akrapovic of een Two Brothers
 
Qua geluid niet en welke van de 2 je moet kiezen: dat wat jij het mooiste vindt staan op jouw motor! Op m'n Fazer 600 had ik een titanium oval BOS en dat stond :9~ maar op m'n Fazer 1000 zou ik dat en stuk minder mooi vinden en zou ik eerder gaan voor een carbon en dat terwijl beide motoren zwart zijn. Het blok van de 600 is zwart en zodoende komt titanium mooi tot zijn recht. Het blok van de 1000 is alu en dan past een carbon veel beter (vind ik).
Bij BOS is een carbon trouwens stukken duurder dan een titanium.
 
Wat is het verschil bij een demper, tussen carb of tit. Ik bedoel kwa warmte, prijs, geluid enz. Gaat over een hotcam.

[*] Prijs

Beide gelijk

[*] Duurzaamheid

Titanium (Maar dat vind ik niet zo bealngrijk na 3 of 4 jaar wil ik toch een andere uitlaat)

[*] Temperatuur

Carbon word niet zo heet, dus als je vaak een pasagier meeneemt is dat wel zo veilig.

[*] Geluid (zelfde type uitlaat)

Carbon Diep-Grommend
Titanium Schel-Gillend

[*] UIterlijk

Smaak, ik vind Carbon mooi, maar er zijn er genoeg die Titanium mooier vinden.




[*] Verwerking (niet belangrijk)

Carbon (Titanium is zeer moeilijk te bewerken, je merkt ook dat de meeste Titanium uitlaten niet mooi rond zijn als je met je hand er over wrijft. Ze zijn meer gevouwen als gebogen. Daarbij moet het in een zuurtsof vrije ruimte gelast worden.
 
Ik heb een titanium Hotcam eronder en klinkt :9~
Ik wilde eerst een carbon maar kwam deze 2e hands tegen.
Ik kon hem niet laten liggen.
Nu ben ik blij dat ik een titanium demper heb genomen.
Ik vind hem toch iets mooier dan een carbon.
En wat het geluid betreft, ik heb geen idee wat het verschil tussen carbon en titanium is.

Bij motorgoedkoop.nl is een titanium HotCam 505 euro.
 
Ik zou titanium nemen. Carbon maakt iets meer herrie maar titanium is veel duurzamer. Die carbon demper gaan 9 van de 10 keer na verloop van tijd kapot. Of ze scheuren uit, of ze verbranden gewoon.

Akrapovic nemen, die van mij is van 98 en ziet er nog als nieuw uit.

R1__Akrapovic.JPG





Akrapovic.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan