waar parkeren?

Tohereknowswhen

Die hard MF'er
18 sep 2002
347
0
Amsterdam
hey,
Ik heb geleerd dat je niet op de stoep mag parkeren. Maar alsje nou naar Amsterdam of ergens anders heen wil om je familie te bezoeken die in een flat woont of de stad in wil waar dumpen jullie je motor dan? Het zounwel handig zijn als ie ergens stond waar veel mensen langs lopen en je niet zo snel kan komen met een bussie natuurlijk. Iemand tips/commentaar?
 
Ik parkeer hem doorgaans toch wel op de stoep wanneer ik vrienden bezoek. Ik wil de motor wel in het zicht houden. De plaats waar ik woon wordt dit getolereerd door de politie. Officieel mag je dus niet op de stoep parkeren en zou je gewoon moeten parkeren in de daarvoor bestemde vakken of gewoon langs de trottoirband.
Maar ik zou het risico gewoon nemen en de motor op de stoep parkeren, zorg er dan wel voor dat er nog gewoon mensen langs kunnen lopen.
 
Het is niet mijn gewoonte om te linken naar een overgecensureerd forum, maar in dit topic is parkeren met de motor de revue gepasseerd. Daarbij is ook eea bevestigd door een BOA (SWAT)
parkeren in het algemeen

Moet je alleen wel ff inloggen met je anwb lidmaatschapsnummer :(


Zal ik dat dan maar eens doen :) ff geduld hebbe!
Kom ik alleen maar uit bij een of ander forum :( tja hebbe we hier al!

volgens mij mag je overal (stoepies) parkeren zolang ie nmaar niet in de weg staat. Ik zou t niet eens wagen om em in een parkeer vak neer te zetten... straks denken die malloten van parkeerbeheer nog dat er een wielklem op past |(
 
Laatst bewerkt:
Ik dump hem waar ik hem dumpen wil en kan, zonder al te veel overlast te geven.

En liefst in zicht natuurlijk.
 
hey,
Ik heb geleerd dat je niet op de stoep mag parkeren. Maar alsje nou naar Amsterdam of ergens anders heen wil om je familie te bezoeken die in een flat woont of de stad in wil waar dumpen jullie je motor dan? Het zounwel handig zijn als ie ergens stond waar veel mensen langs lopen en je niet zo snel kan komen met een bussie natuurlijk. Iemand tips/commentaar?

in Amsterdam worden ALLE fietsen op de stoep geparkeerd.
gewoon een mooi plaatsje uitzoeken zodanig dat er weinig last van is(indien mogelijk) en dan gewoon de fiets daar neer prakken.
 
Ik kwak of dump mijn fiets nooit. Ik doe dat altijd met beleid en geef hem soms (als er niet teveel volk bij staat) een afscheid kusje...in de hoop dat als ik terug kom hij er nog gewoon staat. Want uiteindelijk, je weet maar nooit! :?
 
Er is in de meeste steden een gedoogbeleid, moet ook wel: parkeermeters: bonnetje achter je voorruit???? wordt gejat of waait weg. In Valkenburg staat een bordje: motoren parkeren op de stoep niet toegestaan: ooit zo'n bordje voor auto's gezien? Nou dan! Ik rij al 19 jaar motor (ben een ouwe lul): altijd op de stoep gezet, nog nooit een prent (of die zijn allemaal weggewaaid of gejat...) Rotterdam centrum zou niet meer gedogen, maar daar kom ik zelden en ook DAAR zet ik hem gewoon op de stoep!
 
Hetzelfde geldt voor mij ook. Ik parkeer mijn motor ook altijd in het zicht als dat mogelijk is en dat betekend dat het veel al op de stoep is. Ik heb ook nog nooit een prent mogen ontvangen voor fout parkeren, heb zelfs ook wel eens politie zien passeren terwijl mijn motor op de stoep staat. Ik denk dat ze er geen probleem van maken zolang hij niet hinderlijk geparkeerd staat, dus dat er nog gewoon mensen over het trottoir kunnen lopen. Ik heb wel eens meegemaakt dat van die overijverige stadswachten zo'n waarschuwingspapiertje achter mijn ruit en instrumenten hadden gelegd, konden de ruitenwisser waarschijnlijk niet vinden.
 
Ik pas wel uit waar ik mijn motor neerzet ik Roosendaal. Ze zijn nogal fanatiek met schrijven hier. Mijn pa heeft al 2 totaal zinloze bekeuringen gehad met de auto voor het parkeren. Ik kijk dus wel uit.
 
Over parkeren, dit is wat de gemeente Zaanstad zegt:
Beste >
>       De landelijke verkeerswetgeving leert ons dat motorfietsen gebruik
> kunnen maken van parkeervakken. Daarnaast mogen motorfietsen op het
> trottoir worden geparkeerd, mits de vrije doorgang van de voetganger niet
> wordt gehinderd. Dit betekent dat het trottoir minstens 2,50m breed moet
> zijn.

En dit is wat de gemeente Amsterdam zegt:

Naar aanleiding van uw bericht van 2/1/03, kan ik u het volgende
mededelen:

Het parkeren van een motorfiets staat inderdaad niet omschreven in in de
APV, in de binnenstad mag men de motor op de stoep parkeren mits
voetgangers er geen last van hebben wordt de motor gedoogd. Er zijn
echter stadsdelen die anders kunnen besluiten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Voorlichtingscentrum,

Een rolmaatje mee en ...Lekker duidelijk
 
Whahaha das dus handig!! 8 tegels.....

heb het ff aan me pa gevraagt (een blauwe) en hij zegt ook zolang je de voetgangers niet hindert doen de meeste agenten/parkeerwachters niet moelijk over je fiets die er staat!!!


dus gewoon op de stoep en hopen op een goeie!!!!

greetzzz
 
Probeer in de stad maar eens aan een koekblikker uit te leggen dat je hem op \'zijn\' parkeerplek neerzet... Of nee, doe maar niet en zet hem gewoon (netjes) op de stoep.
 
Maar weer eens een stukje theorie.

Art. 10 RVV 1990:Andere bestuurders dan fietser, bromfietsers, invalidevoertuigen of ruiters, gebruiken de rijbaan. Zij mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad of het ruiterpad.

Officieel mag je je motorfiets dus niet op de stoep parkeren, meestal wordt het wel toegestaan omdat het veiliger is en je geen hele parkeerplaats in beslag neemt, mits je de doorgang niet belemmert.

Anders is het bij een blauwe parkeerschijfzone (art. 25) en in een woonerf (art.46); daar is uitdrukkelijk bepaald dat je niet anders mag parkeren dan in de aangegeven parkeerplaatsen. Er zijn korpsen waar je dan wel een bon krijgt voor parkeren buiten die plaatsen. Als motorrijder (twee wielen) hoef je in de blauwe zone geen parkeerschijf te hebben.

Een apv kan niet de verkeerswetgeving veranderen.

Voor betaald parkeren ligt de zaak lastiger, dit is meestal een fiscale maatregel die van gemeente tot gemeente kan verschillen. To pay or not to pay, that is the question.
 
Helaas hebben we over het algemeen over betaald parkeren en blijft het een onduidelijke zaak zoals in Amsterdam.
Eigenlijk zou je per stadsdeel moeten vragen wat hun beleid is.
Maar zoals al vaker gezegd in dit topic, over het algemeen wordt er geen probleem van gemaakt als jeop het trottoir staat.

Heeft iemand van jullie misschien ervaringen met de (parkeer)politie in Purmerend?
 
Waar ze die bekeuring laten?
Nou, ik stond laatst met de auto langs de stoep met nog een 10-tal lui, blijkt er een parkeerverbod te zijn. Stom, bord niet gezien. Komt er zo\'n dienstklopper, noteert snel alle benodigde gegevens en is vrolijk op zijn buro de bekeuringen gaan zitten uitschrijven. 2 dagen later brief in de bus met....
je raadt het: de bekeuring.

Was nog gewaarschuwd en snel naar buitengegaan om hem weg te halen, maar hij reed net weg op zijn fietsie, zag niets onder de wisser zitten en dacht dus dat ik de dans ontsprongen was: helaas dus.

Oh ja, dit doen ze dus in Etten-Leur, zij gewaarschuwd!
 
Ik zet hem altijd op de stoep en nooit in een parkeervak.

Nooit wat over gehoord/-boete gekregen.

Politie staat erbij en kijkt ernaar. Letterlijk.
 
Ken van een maat van mij die een zijspan had en veel in A\'dam moest zijn een verhaal dat ie het niet in zijn stomme kop moest halen om hem op een betaald parkeervak neer te zetten, enne....je raad het al...op de stoep gaat ook niet echt lekker met zo\'n breed ding..dus waar laat je dat dan?
Ik ben het eerlijk gezegd vergeten waar ie \'m dan wel neerzette......

:]

greetzzzzzzz
 
Ken van een maat van mij die een zijspan had en veel in A\'dam moest zijn een verhaal dat ie het niet in zijn stomme kop moest halen om hem op een betaald parkeervak neer te zetten, enne....je raad het al...op de stoep gaat ook niet echt lekker met zo\'n breed ding..dus waar laat je dat dan?
Ik ben het eerlijk gezegd vergeten waar ie \'m dan wel neerzette......

:]

greetzzzzzzz

Mijn vader heeft al ooit een bekeuring gehad voor het parkeren van zijn motor inclusief zijspan in een betaald parkeervak ( en ja er was betaald ) ik zet hem dus ook altijd op de stoep neer. Moeten ze eerst maar eens HEEL duidelijk worden waar wij hem nou wel en niet mogen neerzetten, en ons niet zo discrimineren !
 
Ik heb voor ik mijn motorrijbewijs haalde een mailtje gesturud naar gemeente Middelburg, zij staan het toe dat motoren op de stoep worden geparkeerd! Het kan dus per gemeente verschillen.
 
Ik heb in 1996 tijdens de theorie voor mijn b-rijbewijs geleerd dat parkeervakken alleen voor motorvoertuigen van 750kg of 3 wielen en meer zijn. Dat vond ik dus wel opvallend want voor het parkeren op de stoep gelden deze voorwaarden niet en wordt er alleen maar gesproken over dat motorvoertuigen er niet mogen staan.
 
Nou, dat bedoel ik dus, zet je het span ergens neer waar het \"hoort\", krijg je een boete, volgens mij weten die dienders niet eens wat nu wel of niet mag en degene die het wel weet mogen ze van mij een lintje geven !! (neem van mij aan dat zijn er niet veel).

En dan heb je zoals eerder nog vermeld van die APV (elke burger wordt verwacht de regels -het wetboek-te kennen, schrap in dan :( die :X APV\'s !!) die per plaats dus behoorlijk verschillen.
Dan wordt er nog gezegd die \"veranderen\" de wet niet, nou ik weet dat zo net niet.

Oh, schiet me net wat te binnen, moet je eens (volkomen afhankelijk zijn van een zijspan en kinderen hebben en daarmee boodschappen gaan doen) met een zijspan met aanhanger (je wil tenslotte veel mee kunnen nemen) dan heb je denk ik een lulliger probleem.
Waar zet je hem dan neer? |(

nou groeten weer!
enne......parkeerze !!!!
*D
 
Ik heb in 1996 tijdens de theorie voor mijn b-rijbewijs geleerd dat parkeervakken alleen voor motorvoertuigen van 750kg of 3 wielen en meer zijn. Dat vond ik dus wel opvallend want voor het parkeren op de stoep gelden deze voorwaarden niet en wordt er alleen maar gesproken over dat motorvoertuigen er niet mogen staan.

Als je voor die theorielessen extra hebt betaald, zou ik alsnog mijn geld terughalen. Dat is pure onzin.

Idd veel politie mensen, maar ook rijschoolhouders, kennen de regels onvoldoende. Om nog maar te zwijgen over gemeenten die verkeersmaatregelen lukraak invoeren, zonder gehinderd te worden door enige kennis op het gebied van regels en voorschriften ter zake.

Zo had ik laatst discussie met zo\'n blauw geuniformeerd iemand over het overschrijden van een doorgetrokken streep bij een bushalte. \"Dan schrijf je toch een proces-verbaal uit,\" zei ik, \"dan zien we elkaar wel voor de rechter.\" Toen droop hij af.

Wil je echt weten hoe het is? Kijk op mijn homepage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan