Motorman van het jaar verkiezing

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Wie gaat hier naar toe? lijkt me wel spectaculair.


Kun je met minder meer maken? Het bewijs dat dat mogelijk is, kun je zondag 1 december zelf aanschouwen op het Motorsportcentrum De Landsard in Veldhoven. Daar wordt namelijk de jaarlijkse Allround MOTORsportman van het Jaar Competitie gehouden. Waarom minder? MOTOR heeft besloten om het aantal deelnemers terug te brengen naar acht Nederlandse toppers. Maar die acht kanjers moeten zich bewijzen op meer onderdelen en in meer rechtstreekse confrontaties. Dat betekent dus nóg meer spektakel met een 'topcast'.

Trialkampioen Alex van den Broek was vorig jaar de verrassende maar terechte winnaar. Hij zal alles doen om zijn naam voor de tweede keer in de wisselbeker te laten zetten. Jurgen komt extra uit Monaco om nog een keer een gooi te doen naar de titel, terwijl ook de wegracekampioenen Barry Veneman (Nederlands kampioen in de Supersport 600-klasse) en Henk van de Lagemaat (drievoudig Nederlands kampioen in de 250 cc) willen tonen niet kansloos te zijn op onverharde ondergrond. Spraakwaterval Eric Verhoef pikt de Allround MOTORsportman Competitie mee in de voorbereiding van zijn Dakar-avontuur. Crosskampioen Marc de Reuver is er voor het eerst bij, maar zijn fanatisme maakt hem meteen tot een kanshebber. Zijspancrosser Wilfred van Werven (derde in het WK) heeft net een knie-operatie ondergaan, maar meldt zich zondag 1 december fit in Veldhoven. De achtste deelnemer is Daniël Willemsen. De vice-wereldkampioen zijspancross - die ook de Nederlandse titel veroverde - is de onbetwiste spektakelman van het hele gezelschap.

Dat gezelschap zal de krachten meten op de bekende onderdelen trial, enduro, speedway en cross. Terug in het wedstrijdprogramma is de zijspancross. Daarnaast zijn twee asfaltonderdelen gepland, te weten de quadrace en een Supermotard-race op 200 cc-KTM's.

Kortom, ingrediënten genoeg om de verwachting uit te spreken dat de zesde All Round MOTORsportman van het Jaar Competitie spectaculairder wordt dan ooit en dat maakt het tot een niet te missen evenement voor de echte liefhebber. Goed nieuws: de entree is gratis. Je moet er echter wel vroeg bij zijn, want het eerste onderdeel begint al om 9.00 uur. Op het terrein van de MAC Veldhoven staat een grote tent waar ook snacks en koffie te koop is. Daarnaast zijn er stands van de Jurgen van den Goorbergh-fanclub en Riders for Health. Tip: kleed je goed, want modder behoort tot de mogelijkheden...
 
[zeik-modus]

a. volgens mij hoort dit in de topic motorsport-algemeen

b. volgens mij is het geen verkiezing (die wordt elk jaar door Moto73 georganiseerd) maar een wedstrijd wie van de deelnemers het meest all-round is.

[/zeik-modus]

:P
 
[zeik-modus]

a. volgens mij hoort dit in de topic motorsport-algemeen

b. volgens mij is het geen verkiezing (die wordt elk jaar door Moto73 georganiseerd) maar een wedstrijd wie van de deelnemers het meest all-round is.

[/zeik-modus]

:P
Staat al in algemeen :?

en het is idd duidelijk een wedstrijd, sorry voor de titel
 
Is vooral erg grappig om te zien, een paar topsporters door de modder en op minibikes. Gaat nergens om, maar winnen willen ze natuurlijk allemaal. Ben er een paar keer geweest en heb er veel lol gehad.
 
Jawel Jasper, maar ik bedoelde dat ie meer thuis hoort in het forum gedeelte dat heet: MOTORSPORT-algemeen.

oh nu zie ik het, wist niet eens dat die twee er waren, weinig verschil ook.
kan denk in allebij.
maar niemand nog die gaat?
 
Ik denk dat ik wel ff ga hoor, ik woon er zo'n 10 minuten rijden vandaan...
Wordt wel met de auto, want ik heb nog geen motor :X
 
pff, was niet echt spannend...
ijskoud en niet echt dat je zegt leuk of zo. Verder ook geen MF-ers gezien '(

:Z
 
Ben tijdens het 1 na laatste onderdeel vertrokken, was echt VEEL te koud daar in wind. Jurgen had tot dan toe alle onderdelen gewonnen
 
Haha, ik heb me kostelijk vermaakt. Was er pas vrij laat (tijdens de supermotard) heb wel tot het einde gekeken.

Wat een beest joh, die Daniel Willemsen. Die gast is echt gek. Schoot tijdens de cross de bocht voorbij en reed de sloot in. Geen probleem: gas erop en vol door de sloot en door de struiken. Met de quads ging hij ook aardig te keer :}

full
 
Talent komt altijd boven drijven. Jurgen gaat gewoon hard op alles waar wielen onder zit. Met de supermotard had hij het gas er gewoon 5 meter eerder opstaan dan wie dan ook. Ook met crossen stond hij z'n mannetje, sterker nog hij ging gewoon erg hard rond.

full


Barry Veneman kwam erg lomp op me over. Geeft snel op en als het niet helemaal lekker ging, ging hij teveel pushen en kwam ernaast te liggen. :(
 
Over een aparte stijl gesproken: Henk van de Lagemaat (toch :? ) met een quadje.

full


Voor iemand die nog goedkoop een paar bijna nieuwe quads zoekt. Ik weet er nog wel een paar te koop, slechts één zondag mee gereden. Niks geleje :+
 
Ik vond het ook weer erg leuk :} , vooral natuurlijk weer dankzij Daniel 'welke sloot' Willemsen en de do-or-die acties van de andere coureurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan