ZXR langzaam terug op stationair toerental

18 jul 2005
78
0
Belgie
Yo,

Heb net mijn carbs gesynchroniseerd met Carbtune, maar nu blijkt dat als ik even flink wat gas geef, dat hij nog altijd langzaam terug naar stationair gaat (1100tr/m).

Mijn gas / terug kabels blijven niet hangen.

Iemand een idee???
 
Volgens mij zijn ze in orde, maar is er een manier om dit te testen?

Wat ik raar vind is dat de nipels (zie tekening, nipels heb ik aangeduid)) altijd open zijn, zo trekt hij toch valse lucht, of ben ik mis?
full
 
die nippels heb je die r niet in gedraaid toen je de carbtune aan ging sluiten? Anders moeten hier slangetjes opzitten tussen 1 en 4de cil 1 slang en tussen 2 en 3de cil 1 slang. anders zitten hier gewoon schoefjes in nl. kijk ook de speling op je gaskabel na, je moet je gashendel een stukje open kunnen draaien zonder dat je toeren oplopen.
 
Tussen de 1ste en de 4de cil zit inderdaad een slang, maar tussen de 2de en de 3de niet!
OP de 2de zit niks, enkel de nipel, en op de 3de zit een schroef, zoals op de tekening aangegeven.

Op mijn gaskabel zit speling.
 
De gaskabel heeft genoeg speling, en volgens mij zijn de dichtingen (luchtfilter, carb,cil) in orde, maar hoe kan ik daar zeker van zijn?

Mijn hamvraag is nu: Cil 1 en Cil 4 zijn met elkaar verbonden, maar op Cil 2 zit een open nipel en op Cil 3 een bout.De nipel op cil 2 is er altijd al op geweest.
Trekt hij nu geen valse lucjt door de nipel van Cil 2???? Ik heb de tekening erbij gedaan vorr de duidelijkheid.
full
 
Tussen de 1ste en de 4de cil zit inderdaad een slang, maar tussen de 2de en de 3de niet!
OP de 2de zit niks, enkel de nipel, en op de 3de zit een schroef, zoals op de tekening aangegeven.

Op mijn gaskabel zit speling.

Slang tussen 1 en 4 mooi laten zitten en de schroef ook ;) Aan die nippel moet nog een slangetje wat naar je vacuumklep :Y :Y (meende dat je een ZXR had toch :? :? edit: ja dus :) Carbtune vraagje ) Mag iig geeeeeeen nippel los zijn :N :N
 
hmm dat van dat ene open nippeltje heb ik ook op mijn Yam FZ600, nr2 zat een slangetje op afgesloten door een schroef, en nr3 zat een slangetje op zonder schroef, maar dat slangetje ging nergens heen (was maar 3cm) deze hebben we dus ook afgedicht (met het idee valse lucht kan nooit goed zijn) heeft elk blok een vacuum klep? blok loopt redelijk (mag nog niet rijden ben aan het lessen dus kan het niet goed uit testen)
sorry voor het meeliften op dit topic *O*
 
hmm dat van dat ene open nippeltje heb ik ook op mijn Yam FZ600, nr2 zat een slangetje op afgesloten door een schroef, en nr3 zat een slangetje op zonder schroef, maar dat slangetje ging nergens heen (was maar 3cm) deze hebben we dus ook afgedicht (met het idee valse lucht kan nooit goed zijn) heeft elk blok een vacuum klep? blok loopt redelijk (mag nog niet rijden ben aan het lessen dus kan het niet goed uit testen)
sorry voor het meeliften op dit topic *O*

Zou zo niet weten welke merken dat nog meer hebben, meende alleen Kawasaki. Kawasaki had dat om aan de emissie eisen te voldoen. Door deze vacuumklep wordt frisse buitenlucht vermengd met de uitlaatgassen om zo een "schonere" uitstoot te krijgen. Andere blokken kunnen wel gebruik maen van een vacuum benzinekraan. Dan moet er zo'n slangetje naar je kraan lopen, anders slaat ie nooit aan :N :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan