Custom GS

Roel'

Die hard MF'er
17 mei 2006
795
26
Deurne (Noord Brabant)
Dit is waar het allemaal mee begint:
4bh3bc0.jpg


Een GS500 25kw.

Het is mijn eeste motor en na veel rondkijken hier op het streetfighter forum heb ik besloten om er ook een streetfighter van te gaan maken.

De ideeën tot nu toe:
- Ander kontje
- Dubbele koplamp
- Klein kuipje bij het voorlicht
- Superbike stuur
- Andere spiegels
- Een leuk kleurtje
- en nog 1001 andere kleine dingen.

Als eerste koplampen gekocht:
4dhfdj4.jpg


Hier moest ook een kuipje bij komen:
4364kdg.jpg

Het is geen mooie, maar dat komt nog wel.

Resultaat van de voorlichten met het kuipje:
2wgch36.jpg

Het word op deze foto alleen nog op zijn plaats gehouden, maar op deze wijze zal het ongeveer bevestigd worden.

Toen ben ik rond gaan kijken voor een achterkant.
Ik vond de achterkant van een ducati 748/916 altijd al erg mooi, dus die maar eens aangeschaft. Even op de motor gelegd om het grofweg te kunnen zien:
42wm15t.jpg


En vandaag de achterkant er helemaal afgehaald om te kijken hoe de kont ongeveer moet komen te zitten:
2nhjd48.jpg

Opzich ben ik hier best tevreden over qua afmetingen al blijf ik het een grote kont vinden voor zo'n klein achterbandje. Ook springt de kont er nu nog uit omdat het kleur verschil erg groot is.

Bij de achterkant hoort ook een achterlicht, dus dat ondertussen ook aangeschaft:
2w54ubp.jpg


Dit is in grote lijnen wat ik wil gaan realiseren.
Nu twijfel ik erg over de achterkant gezien de afmeting ten opzichte van het wiel. Iemand suggesties?

Tips/ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.

Gr Roel

(Is het geen 'streetfighter' project dan zal ik hem gewoon direct closen)
 
Laatst bewerkt:
maikel heeft op zn gsxf een brommer duc kont zitten, derbi ofzo, bijna zelfde alleen kleiner, wellicht een tip?
 
Ben zelf ook al aan het kijken naar een Gpr kontje/ cagiva 125cc kontje..
en wat het mooiste qua afmetingen uitkomt. Maar is zeker een goede tip :)
 
Gewoon mijn Busa wielen kopen dan heb je meteen een 6 inch achterwiel :P
Ik heb trouwens ook nog wel een GSXR 750 brug liggen.

Grtz Zieke
 
ik vind het zelf wel altijd een regel dat een kontje persee niet voorbij het achterwiel mag steken, en het hoogste punt van de kont niet onder de tank mag zitten. Dat 1e punt voldoe je helaas nu niet aan, dus naar mijn mening moet je of dit kontje zover aanpassend at huij een stuk naar voren komt, of er een ander kontje op zetten. dat gpr kontje lijkt mij een hele slimme zet. die staat bij maikel ook er mooi, en ik denk dat die het ook het beste op deze motor doet.

De koplampen icm "kuipje" vind ik erg mooi! alleen een cm of 5-7 omlaag in verhoudign tot die foto kan denk ik geen kwaad!

Als je het gaat hebben over andere wielen, zou ik daar niet aan beginnen voor je een andere achterbrug hebt. Dit is in verhouding tot de wielen helemala niet zo duur. Een ZXR 400-750 achterbrug trek je al voor 40 euro of minder van ebay.de af en is al een enorme verbetering. Een wat mooiere brug die ook nog een beetje smal is, bijv. een RS250 brug zal zo tegen de 100 kosten, maar heb je wel een super brute brug. Groot voordeel van jou frame is dat het van staal is, en je dus heel makkenlijk nieuwe bevestigingspunten kan (laten) lassen mocht het nodig zijn.

Ander voorpartij is misschien ook nog een optie. Ik weet niet hoe je budget ligt, maar voor 150 euro haal je wel een mooie ZXR400 USD van eaby.de af. dan ga je ook direct over op dubbele remmen.

Denk dat je dan richting een hele gave GS gaat!
 
Het kontje is ook te groot. En er zal zeker een kleinere voor komen, aangezien de huidige kont aanpassen niet de moeite zal zijn.

Verder over andere wielen/achterbrug. Wel flink aan zitten denken en zou ze ook graag uitvoeren, maar op het moment ligt mijn budget daar nog niet (student he)!
Lassen en dergelijke is het probleem helemaal niet, dus dat komt allemaal goed.

Aankomende tijd in iedergeval op zoek naar een ander kontje, en mijn kroonplaat zal aankomende week ook weggebracht worden naar de freezer/draaier om aan te passen voor superbike stuurtje.

Ideeën genoeg, budget iets minder. Maar ik heb tot het voorjaar de tijd, dus er kan nog genoeg gedaan worden *D
 
Ivan heeft het over mijn gsx-f..
daar zit een kontje op van een oude Derbi GPR, moet je er alleen wel zelf ff een ducati look-a-like van maken, sleufjes een beetje inkorten, achteraan inplanten, voorkant fixen.... veel werk dus..

dit is het orrigineel:
full
 
toen zo geworden:
kont loopt ongeveer tot het eind van de achterbrug..
orriginele duc kont is eigenlijk gewoon te lang..


full
 
trouwens.. je kunt ook gewoon die GS orrigineel houden en in t voorjaar mijn Fje overkopen *D scheelt weer een hoop sleutelwerk


Was voor mij van aan oud vrouwtje, en daarna altijd rustig bereden :] :+
 
Komt de F te koop te staan? Al een richtprijs in gedachten? Heb gister me rijbewijs gehaald en langzaam een beetje op zoek
M.V.G Kai
 
Ben nu opzoek voor een Derbi GPR kontje. Valt me toch best tegen om er 1 te vinden.
@ maikel84, je kan ook jou gpr kontje los weg doen })

Verder opzoek naar een passend motor pakje en heb nu een jas/broek gevonden van Bering en een Airoh Warrior helm.. is dit iets qua kwaliteit/herrie in helm?
 
Wouter, jij ook hier :e

ik ben ook helemaal om, weg kutbrommers en over naar gs500 :P

@ TS, derbi kontje zou em echt erg mooi staan, ik blijf dit ook zeker volgen
 
Ben nu opzoek voor een Derbi GPR kontje. Valt me toch best tegen om er 1 te vinden.
@ maikel84, je kan ook jou gpr kontje los weg doen })

Verder opzoek naar een passend motor pakje en heb nu een jas/broek gevonden van Bering en een Airoh Warrior helm.. is dit iets qua kwaliteit/herrie in helm?

heb zelf ook een warrior, Dat die intergraalhelm van arioh toch???

Kan beter, maar tis een zeer goede helm voor het geld.
 
Heb goed nieuws:
Derbi GPR kont gevonden *O*

Zondag kan ik hem op gaan halen. En met een beetje geluk is krijg ik het achterste frame erbij. Is verder ook incl. lichten, zadeltjes enz.

Ook heb ik ondertussen voor de voorkant een beugel gemaakt voor de lichten en de tellerunit lager kunnen plaatsen.
Morgen hoop ik mijn kroonplaat + risers binnen te krijgen. De kroonplaat is een origineel aangepaste en de risters zijn zelf gemaakt.

Ik hoop van het weekend een flinke foto update te kunnen doen! :9
 
Bij deze wat fototjes:

Aangepaste kroonplaat:
29ksxt1.jpg

402qofc.jpg


Zit erg veel werk in en ben er ook heel tevreden mee.
(was dus de originele gs kroonplaat)!
Risers heb ik helaas nog niet binnen.. komen aankomende week!

Gpr Bips:
2wdwmdt.jpg

2egdu08.jpg


Moet nog veel aangepast worden. Maar qua lengte, breedte is dit al vele male beter als de Duc kont!

Hopelijk snel meer nieuws :+
 
Morgen hoop ik mijn kroonplaat + risers binnen te krijgen. De kroonplaat is een origineel aangepaste en de risters zijn zelf gemaakt.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb er nu al een draad in getapt en vier m8 bouten erin gedraaid. En nu wilde ik eigenlijk ook nog de onderste twee blokjes erop vast lassen. Over trillen maak ik me geen zorgen, wel over het feit dat er zoveel druk op komt te staan. Een lokale dealer vertelde me dat die bouten wel eens zouden kunnen afbreken wanneer ik ergens frontaal op klap. Maarja die clip-ons kunnen natuurlijk ook breken bij een harde klap.
:X Helaas ligt mn project even stil, het valt weer eens wat duurder uit dan verwacht. Na de aankoop van de kroonplaat heb ik de blokjes zo op de kop kunnen tikken, maar nu moet ik nog een stuur kopen, en een recht remreservoir. Het standaard reservoirtje komt schuin te staan op een recht stuur, en dan zou het lucht kunnen opnemen. Met alle gevolgen van dien. Ik weet iig nog niet eens of mn kabels wel langgenoeg zijn...

Succes met jouw project! *O*


mvg, John
 
Terug
Bovenaan Onderaan