Het RD500 Project!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BASH22

MF veteraan
14 aug 2006
1.169
10
Hallo allemaal,

Ik ga een YZR500 race replica bouwen. Het is iets wat ik altijd al wilde doen, maar ja, geen geld geen tijd... je kent het wel.

Nu moet het er toch maar eens van komen. Hieronder mijn "oude RD500. Moet zeker weten helemaal uit elkaar.
full


Zo moet hij er uit komen te zien
Building%20a%20bike01.jpg


Ik heb even het plaatje verandert, zodat jullie het beter kunnen zien.
Het plaatje is niet helemaal duidelijk maar, jullie begrijpen wel waar het naartoe gaat.

Ik ga eerst de meeste onderdelen, die ik denk nodig te hebben, verzamelen. Ondertussen ga ik met het blok aan de gang en omdat ik al in het bezit ben van een frame wordt het dus passen en meten.

Onderdelen:

- Complete RD500
- SZR 660 Alu frame (NL Kenteken)
- SZR Bananen Alu achterbrug
- RS250 Bananen achterbrug
- Up site down voorvork.
- Tank
- Steps voor rem en schakkelgedeelte
- Achterveer
- Schijfrem achter
- Schijfrem voor (dubbel)Brembo's 40mm
- 5,5 FZR of ZXR achterwiel

Nog nodig:

- Complete RD500
- SZR 660 Alu frame (NL Kenteken)
- SZR Bananen Alu achterbrug
- RS250 Bananen achterbrug
- Up site down voorvork.
- Tank
- 5,5 FZR of ZXR achterwiel
- Voorwiel ???? moet 3,5 x 17 en 124mm of kleiner tussen de 320mm beide schijven.
- Schijfrem voor (dubbel)Brembo's 40mm
- Schijfrem achter
- achterveer 31cm lang
- Uitlaten 4 x (zelfmaken, tekening is af)
- Subframe (zelfmaken)
- Steps voor rem en schakkelgedeelte.
- tank
- cockpit (tellers meters, nog geen idee hoe te maken)
- Veel geld???
- Veel tijd
- Mensen die me zo nu en dan willen helpen.

Er komen waarschijnlijk nog veel meer dingen bij....

:]
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere van dit soort topics...
De meeste verdwijnen stilletjes van het toneel :P Erg jammer.

Maar evengoed, veel succes en ook in dit geval; ben zeer benieuwd :Y
 
super project!!!! ga ik bijhouden!

Een szr frame heeft trouwens eemn redenlijk aparte vorm. Wel mooi, maar of dat nou goed in dit project past...
 
Laatst bewerkt:
heb nog wel een kwakkie onderdelen van een fz750 liggen
bv.
tellerset
voorwiel met schijven
achterwiel met schijf
alle kappenwerk maar heb je ws niks aan
zadel
laser demper k1
spiegels
knippers
blok fzr 1000
enige dat niet vooor niks weg mag is het blok rest mag je zo komen halen
als je iets nodig hebt hoor ik het wel
 
super project!!!! ga ik bijhouden!

Een szr frame heeft trouwens eemn redenlijk aparte vorm. Wel mooi, maar of dat nou goed in dit project past...

Een SZR frame is eigenlijk een aangepast TZR250 M3 frame. Gaat zeker super worden. Ik moet er wel bij zeggen, jullie moeten wel wat geduld hebben. Zo'n motor bouwen doe je niet in één week. Ik heb indergeval een draai en freesmachine tot mijn beschikking.

Frame.JPG




Leuk project ga ik zeker volgen, ik heb zelf zoiets gedaan met een RG500.

Hier voor de inspiratie een paar sites van de professionals

http://www.nkracing.co.uk/nkr10.html

en

http://www.adjustmenttech.com/



:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Het eerste linkje kende ik niet, tweede wel. Bedankt voor het meedenken!

heb nog wel een kwakkie onderdelen van een fz750 liggen
bv.
tellerset
voorwiel met schijven
achterwiel met schijf
alle kappenwerk maar heb je ws niks aan
zadel
laser demper k1
spiegels
knippers
blok fzr 1000
enige dat niet vooor niks weg mag is het blok rest mag je zo komen halen
als je iets nodig hebt hoor ik het wel

Hi SNEP, wow dat is super, kun je mij vertellen wat de wielmaten zijn? De rest van de spullen kan ik eigenlijk niet gebruiken. Maar ik waardeer het aanbod. Bedankt!

Ik heb hieronde nog een duidelijker plaatje gevonden van de motor die hetzelfde frame heeft gebruikt als ik ga doen.
2120.jpg


Deze heeft hetzelfde frame die ik ga gebruiken, ziet er goed uit toch? Ik wil alleen een andere kuip aan de voorzijde.
 
Laatst bewerkt:
8<
Ik heb hieronde nog een duidelijker plaatje gevonden van de motor die ga bouwen. (Afbeelding)

Hier de andere zijde:
(Afbeelding)

Deze heeft hetzelfde frame die ik ga gebruiken, ziet er goed uit toch? Ik wil alleen een andere kuip aan de voorzijde.
Mooi dat je een andere kuip gaat gebruiken, want die Ducati-kont kan natuurlijk niet op zo'n ultieme jappen-bike. :N
als je maar niet het remschijven idee van hem overneemt _O- ziet er best lachwekkende uit zegmaar _O-
:^ Zijn wel erg kleine schijven hè? En dan toch van die sjieke remklauwen d'r op. :?
 
Mooi dat je een andere kuip gaat gebruiken, want die Ducati-kont kan natuurlijk niet op zo'n ultieme jappen-bike. :N:^ Zijn wel erg kleine schijven hè? En dan toch van die sjieke remklauwen d'r op. :?

Ik moet eerlijk zeggen dat de kont niet misstaat. De schijven voor worden absoluut groter. Ik vind het geen gezicht. Het ging me meer om het frame in combinatie met het motorblok. Nog heel wat werk aan de winkel. ;)
 
Ik moet eerlijk zeggen dat de kont niet misstaat.
Je had het over een replica. En ouwe Yamaha's hebben dikke konten! :9~ 8-)
14075.jpg


De schijven voor worden absoluut groter. Ik vind het geen gezicht. Het ging me meer om het frame in combinatie met het motorblok. Nog heel wat werk aan de winkel. ;)
De combinatie frame/motorblok is dan ook heel erg leuk!
:Y
 
Die 'kleine' schijven van beringer zijn aan beide kanten dubbel...
In feite zitten er dus vier schijven in het voorwiel.

JLD4H2.jpg
 
Die remschijven van Beringer zijn waarschijnlijk die dubbele geventileerde, zelfde idee als in sommige auto's. Daar rem je waarschijnlijk je kiezen mee uit je mond.

Edit: Damn, ook ff de allerlaatste post lezen... niet bijna helemaal doorscrollen :+
 
Oh vier schijven lijkt me te veel van het goede. Ik ga gewoon voor 2 grotere.
Vandaag heb ik mijn RD500 service manual boek binnen gekregen!, das wel handig om erbij te hebben tijdens het reviseren van het blok.
Bits-8-a.jpg


Het motorblok, dit is waar ik het allemaal voor doe........ :P
 
Oh vier schijven lijkt me te veel van het goede. Ik ga gewoon voor 2 grotere.
Vandaag heb ik mijn RD500 service manual boek binnen gekregen!, das wel handig om erbij te hebben tijdens het reviseren van het blok.
(Afbeelding)

Het motorblok, dit is waar ik het allemaal voor doe........ :P


Blijft geweldig die viercilinder tweetakt blokken

:9~ :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan