15 dagen Marokko: KTM 525, WR450, CRF450??

Edje v. M.

MF veteraan
21 jun 2006
1.145
30
In het najaar gaat het gebeuren: ik ga met een groep vrienden naar Marokko, waar we ongeveer 15 dagen in de woestijn gaan rijden. Het staat al vast dat ik met de motor mee ga, maar nog niet op wat voor motor.

We gaan vermoeddelijk maximaal 400km per dag rijden en oliewisselen tijdens de trip is geen probleem want er gaan 4x4's mee waar de spullen in vervoerd kunnen worden (bagage hoeft dus ook niet op de motor).

de wensenlijst is alsvolgt:
- zo licht mogelijk
- voldoende vermogen om de rest bij te houden (er rijdt een KTM 525 en een honda XR650 mee)
- betrouwbaar

Ik dacht zelf als eerste aan een WR450, mede omdat ik daar een keer een dag een offroadtraining op gehad heb. Dan is er de honda-variant, de CRF450. Ook over de KTM 525 heb ik goede verhalen gehoord.

Hebben jullie tips voor me bij het maken van de keuze voor een motor? Ook ben ik op zoek naar modelspecifieke zwakke punten of bouwjaren met specifieke problemen.
 
Kies dan voor een 525 aangezien er al een meegaat.
Dan kan je spares delen en hoeft er geen materiaal mee voor 3 verschillende fietsen.

400 km op een dag Door de woestijn lijkt mij erg veel.
Wel een toffe reis succes ermee
 
Voor de KTM 525 gaan, heeft genoeg vermogen en zoals bazzi zegt hoef je dan geen materiaal voor 3 verschillende fietsen mee te nemen.
 
Is een 525 ongeveer gelijk aan de andere qua betrouwbaarheid?

En zijn er bepaalde zwakke punten waarop ik moet letten bij de aanschaf van een 525?


Op de 950 SE gaan :D

Dat zou ik graag doen, maar na mijn ervaring met een motor van 200 kg in de fes-fes (hoe schrijf je dat eigenlijk?) heb ik geleerd dat een lichtere fiets makkelijker is :)

(Al is het wel het plan om meer offroad te gaan met de SE)
 
Terug
Bovenaan Onderaan