Verbouwing KLX 650 '93 deel 2

Baaniooo

Die hard MF'er
5 aug 2006
251
0
Nieuwegein
Deel 2, ik hoop dat het deze keer beter uitpakt en het afgerond kan krijgen. Volg hier de vorderingen

Ja, ja. Eindelijk word het weer slechter.
Niet dat ik daar nou zo op zit te wachten maar dit is wel het moment om mijn KLX 650 uit elkaar te trekken en weer pikobello in elkaar te zetten.

Het plan.

Poedercoaten:      Frame
Mat zwart      Velgen
            Achterbrug
            Veer schokdemper achter
            Steppies
            Voetrem
            Versnellings pedaal
            Standard

Revisie:      Voorpoten

Controle:      Blok
            Versnellingsbak
            Remmerij
            
Vernieuwen:      Zadelhoes   
         Rem-, koppelingshandel
            Rempomp reservoir achter en voor
            Voorband
            Schuim voor op stuur (hoe heet dat eigelijk)
            Remklauwen (braking 4 zuiger).

Inmiddels in hij al bijna helemaal uit elkaar.


Fototje van voor de grote opknap beurt.
P1040705%20(Medium).JPG


Eerst het plastic eraf.
P1050066%20(Medium).JPG


Dan de uitlaat en alle bekabeling/bedrading.
P1050068%20(Medium).JPG


Achterband eruit en achter brug los. Dat was wel ff tegen vallen.
P1050074%20(Medium).JPG


Het blok eruit, Bijna klaar.
P1050076%20(Medium).JPG


JAHOEOEOEOEOE, bijna alles klaar, alleen nog de steppies ed en het laatste scharnierende deel van de achterbrug. (laat ik die nou niet los krijgen)
P1050080%20(Medium).JPG


Sorry voor de ietwat slechte kwalitiet van de foto's. Ik hoop dat de volgende foto's beter zijn.

Ik ga jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

Wish me LUCK
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig! Ik zou alleen eerst geld steken in een nieuw behangetje, mijn oma heeft ook nog zoiets :+

Er zit trouwens een flinke tank op, of lijkt dat nou zo ?
 
hahahhha strak hoor gewoon in de huiskamer dat ding demonteren,maar ik ben benieuwd of dit project ook netjes af word gerond,het begin is er iig :}
 
CR CROSSER, Thx

Lekker bezig! Ik zou alleen eerst geld steken in een nieuw behangetje, mijn oma heeft ook nog zoiets :+

Er zit trouwens een flinke tank op, of lijkt dat nou zo ?
Een nieuw behangetje en dan je motor verbouwen? Ik doe het liever andersom. En wat zou jij belangrijker vinden???
En die tank, dat is wel een grote. Het is een 17L enduro tankt van acerbis. Ik vind het er erg mooi opstaan. Die ori tank maakt de motor zo smal.

Leuk plan!

Woon jij toevallig niet in zeeland ?
Nee helaas niet. Ik woon in nieuwegein.

hahahhha strak hoor gewoon in de huiskamer dat ding demonteren,maar ik ben benieuwd of dit project ook netjes af word gerond,het begin is er iig :}
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ga iig mijn uiterste best doen.


Vandaag de banden van de velg af laten halen. Morgen even alle tap gaatjes vullen dan kan hij van de week naar de cootert.
 
Ga je de tank en andere plastics ook (laten) spuiten?
heb je toevallig nog reserve/extra onderdelen van een KLX?
ik heb vorige week een klx 650 van 1995 gekocht, ben erg benieuwd waar je de plastice onderdelen haalt.

hiero een fototje:

Bijlage: klx650c.jpg
 
He leuk dat je het gaat doen, ben van plan, aankomende winter ook wat te gaan doen.
Heb een KLX al een jaar of 7, en hij rijd nog steeds, zoals ik hem heb gekocht.
Onderhoud doet vermijs in Dongen (KAWA dealer)

Wil wel horen als je frame heb gecoat hoe het is gegaan en wat het heeft gekost

Veel succes
 
hee man!! nog updates? hoop werk he... maarja meet een beetje mazzel en centen sta jij in maart wat wheelies te poppen mail me anders ff

mzzl pik
 
mooi man! blijf hem volgen!

Ik ga ongeveer hetzelfde doen met mijn cr. ik zou hem gister uitelkaar halen. maar toen ik het weer hoorde (14graden t weekend) heb ik hem ff inelkaar gelaten :P

Volgende week maar even!
 
goed bezig

ik vind een zwarte achterbrug nooit zo mooi tenminste bij een crosser of supermotard, maar smaken verschillen
 
probeer nou bij het monteren eens om geen boutjes over te laten of juist te missen ;)

maarre lekker bezig! deze gaat mooi worden
 
(plastic) acerbis tank moet je niet spuiten want die dingen ademen, en dan krijg je allemaal lelijke blazen op je verf! heb ik van iemand die dat gedaan had.

HEt kan dus wel...

Voorbehandelen met 2k epoxy. Deze maakt de tank dampdicht zodoende krijg je geen blazen op de tank :Y
 
Sorry mensen,

Helaas heb ik de KLX inmiddels maar weer in elkaar gezet *O* ,
Ik heb het goede advies van JK maar opgevolgd. Eerst toch maar ff het huis in de steigers gezet. Na 4 jaar, en sind kort weer vrijgezel moest het toch echt gebeuren. En het geld wat ik voor de KLX had gereserveerd kan ik op dit moment dan even beter besteden. Het gaat zeker nog gebeuren alleen waneer is even de vraag. Ik weet nu in ieder geval hoe ik hem uitelkaar haal en natuurlijk weer in elkaar zet. Wel heb ik toch maar even het hoognodige gedaan, voorband vernieuwd, remblokjes vervangen, alle vloeistoffen ververst en de voorpoten laten reviseren.

Als het gaat gebeuren zal ik dit topic verder volgooien met info en fotoos.

In iedergeval bedankt voor de interesse.
 
Goed Nieuws mensen...

Ik ben er weer aan begonnen.


Hij is nu helemaal uit elkaar.
Eerst wil ik het blok schoon hebben voordag deze gereviseerd word.
Iemand nog een idee hoe ik dat kan doen? Ik kan bij een maat van mij zandstralen, is dat een goed plan om op die manier het blok schoon te krijgen?

Afb146%20(Medium).jpg

Ik houd jullie op de hoogte
 
Laatst bewerkt:
Het blok is al 15 jaar oud, krijg ik dat dan nog wel echt schoon?
Als ik nou met heel fijn materiaal op lage druk zou kunnen stralen...

Met een borstel en WD 40 ben ik misschien pas na het seizoen klaar.
 
Poetsen met zilver/chroompoets en een dremel. :? ZHet is maar waar je zin in hebt. :+

Wel leuke topickick. :')
 
Als je straalt met gemonteerd blok dan komt hoe dan ook grid in je blok terrecht.
 
Als je alle keeringen, lagers en pakkingen van je blok vervangt dan zou het geen probleem morgen geven denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan