Kawasuki ZXGSXF

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Ok, nog 'geen' streetfighter, maar daar moet het wel heen gaan met de tijd.
Na een jaar van plannen en onderdelen verzamelen, ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de inbouw van een zxr 750 usd voorvork in mijn GSXF 600 '90.

De voorvork gekocht via een mede MF er *O* voor een mooie prijs. Via een andere MF-er(Carlow) de kroonplaat van de zxr laten ombouwen zodat de stuurpen van de F er in kon :} :}

Op ebay een sbk kroonplaat gevonden voor de zxr :)

Eerst de motor maar op de brug:

full
 
En toen kwam het, als eerste moest natuurlijk de lagerschalen eruit. Een klusje waar ik nogal huiverig voor was. Gelukkig kwamen ze er zonder al te veel moeite uit *O*

De nieuwe lagerschalen zaten er ook vrij snel weer in *O*

Daarna was het proefpassen van de onderste kroonplaat en de stuurpen :Y he :? te kort....@#%$ enz...nee, toch alles goed. Oude er naast gezet...8 mm te kort. Op de motor van een collega en sleutelmaatje naar Carlow gereden. Hij had een meet fout gemaakt, kan natuurlijk gebeuren, hij is immers ook maar een mens. Het sleutelen voor de zaterdag was afgelopen.

Op maandag was alles weer in orde gemaakt door Carlow. Helaas moet ik werken voor de centen en kon er van Maandag tot en Woensdag niet gesleuteld worden -O- eh detail ik heb geen eigen garage en/of sleutelplaats waar ik een project voor langere tijd neer kan zetten B| Ik sleutel dus bij bikers place Leidschendam(BPL)

Donderdag had ik een vrije dag en kon er weer gesleuteld worden *O*
 
Nadat ik alles had voorgemonteerd had en tevreden was het geheel(kroonplaten) weer los gehaald. Lagers voorzien van vet en vast gezet.

stuur erop en voorzien van de bedieningsorganen. Gas, rem en koppelingskabel diende ik om te leiden.

Hierna de remleidingen, ook weer via het forum aan stahlflex leidingen gekomen *O* Alleen deze bleken voor montage direct vanaf de rempomp naar de klauwen te zijn. Werkt goed voor een vork met orginele clip ons, maar niet met een sbk stuur. Gelukkig hadden ze bij BPL nog orginele leidingen liggen en kon ik die monteren.

Voorwiel erin, remmen ontluchten en klaar *O* Het hele proces heeft meer tijd en geldgekost dan verwacht -O-

maar dit is het resultaat:

full
 
Ik weet het maar, ik heb nog geen tijd en zin om de voorkant ook te verbouwen en voor zien van een ander stuurkuipje(heb ik al wel liggen)

full
 
Voor de tussen tijd heb ik al het kuipwerk maar weer terug geplaatst en ziet mijn motor er nu zo uit:

full
 
Laatst bewerkt:
en de drivers view:

full


Nog te doen:

-stuurkuipje
-andere spiegels
-stahlflex remleidingen
-GSXR 750 blok(ligt al thuis 8-) ) na kijken, evt reviseren en monteren
-andere achterbrug
-GSXR 750 vering monteren(ligt al thuis)
-Velgen coaten in gelijke kleuren(zwart? rood?)
-....
 
Hoe zit het nu met de stuuruitslag?
De manier van aanslag zal toch wel verschillend zijn?

p.s. Kawa-groen wiel in 'n Soes ............kanniet hé Dirk.
 
Hoe zit het nu met de stuuruitslag?

p.s. Kawa-groen wiel in 'n Soes ............kanniet hé Dirk.


Stuurstoppen zitten recht tegenover gesteld van elkaar en moet dus aan gepast worden. Daar had ik busjes voor laten draaien, maar die gaven een te korte stuur uitslag. Die moeten dus nog aangepast worden of een andere oplossing voor zoeken.

En voor het voorwiel zie to do list O-)
 
die vork staat m goed. ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

heb trouwens dezelfde knippers ;)


full
 
Nadat ik alles had voorgemonteerd had en tevreden was het geheel(kroonplaten) weer los gehaald. Lagers voorzien van vet en vast gezet.

stuur erop en voorzien van de bedieningsorganen. Gas, rem en koppelingskabel diende ik om te leiden.

Hierna de remleidingen, ook weer via het forum aan stahlflex leidingen gekomen *O* Alleen deze bleken voor montage direct vanaf de rempomp naar de klauwen te zijn. Werkt goed voor een vork met orginele clip ons, maar niet met een sbk stuur. Gelukkig hadden ze bij BPL nog orginele leidingen liggen en kon ik die monteren.

Voorwiel erin, remmen ontluchten en klaar *O* Het hele proces heeft meer tijd en geldgekost dan verwacht -O-

maar dit is het resultaat:

(Afbeelding)
Wat aleen zo'n vork al wel niet kan doen zeg !
Staat hem gelijk een stuk dikker ! :)
 
Ahzo Dirk,

je gaat de fighter tour op 8-) .

De mijne blijft gekuipt. Ik heb al iets anders klaarstaan als Figter/caféracer ;) .


Greetz

Ach, de kuip wordt aangepast maar of die helemaal verdwijnt...
naar mijn idee hoeft een fighter niet direct een naked bike te zijn. Al zullen er meerdere personen hier op het forum daar niet mee eens zijn :P
 


Ik weet het niet :? misschien toch ook nog maar een ander kleurtje via de soep proberen O-)
 
Laatst bewerkt:
Ok, nog 'geen' streetfighter, maar daar moet het wel heen gaan met de tijd.
Na een jaar van plannen en onderdelen verzamelen, ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de inbouw van een zxr 750 usd voorvork in mijn GSXF 600 '90.

De voorvork gekocht via een mede MF er *O* voor een mooie prijs. Via een andere MF-er(Carlow) de kroonplaat van de zxr laten ombouwen zodat de stuurpen van de F er in kon :} :}

Op ebay een sbk kroonplaat gevonden voor de zxr :)

Eerst de motor maar op de brug:

(Afbeelding)
Ga het volgen Dirk !!
Erg leuk dat je verteld wat je allemaal doet...leuk om te lezen zo!


Succes!!


Gr Ron
 
Nadat ik alles had voorgemonteerd had en tevreden was het geheel(kroonplaten) weer los gehaald. Lagers voorzien van vet en vast gezet.

stuur erop en voorzien van de bedieningsorganen. Gas, rem en koppelingskabel diende ik om te leiden.

Hierna de remleidingen, ook weer via het forum aan stahlflex leidingen gekomen *O* Alleen deze bleken voor montage direct vanaf de rempomp naar de klauwen te zijn. Werkt goed voor een vork met orginele clip ons, maar niet met een sbk stuur. Gelukkig hadden ze bij BPL nog orginele leidingen liggen en kon ik die monteren.

Voorwiel erin, remmen ontluchten en klaar *O* Het hele proces heeft meer tijd en geldgekost dan verwacht -O-

maar dit is het resultaat:

(Afbeelding)

bekende voorvork ;)

succes met je project :Y
 






Welke zal ik eens bestellen :? In de kleur van de motor: rood, zilver voor een redelijk neutrale look of pimp goud :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan