153 pk Honda Fireblade 2004

maar volgens mij was yanagaw niet voor 6000 euro klaar. ben je er ook mee het circuit opgeweest? hoe ging dat?
 
Yanagawa's versie is net een beetje duurder, maar voor 6000 euro heb je toch al een benzinetank uit de kawasaki fabriekskit :)

Ik ben er nog niet mee op circuit geweest , maar zal spoedig komen.
Vriend van me uit engeland heeft zelfde type van fiets en is er zwaar mee op zijn bek gegaan tijdens zijn eerste rit ermee op circuit.
Resultaat: 2 gebroken voeten en motor total loss

full
 
Op zondag 18 januari 2004 13:16 schreef BurgerKing het volgende:Overigens pk is niet hetzelfde als HP maar ik weet de omrekeningsfactor niet meer :?

Volgens het woordenboek wel hoor :+







Ik denk dat je doelt op dat er verschillende soorten pk normen zijn........
 
Yanagawa's versie is net een beetje duurder, maar voor 6000 euro heb je toch al een benzinetank uit de kawasaki fabriekskit :)

Ik ben er nog niet mee op circuit geweest , maar zal spoedig komen.
Vriend van me uit engeland heeft zelfde type van fiets en is er zwaar mee op zijn bek gegaan tijdens zijn eerste rit ermee op circuit.
Resultaat: 2 gebroken voeten en motor total loss

(Afbeelding)
die fotograaf is goed bezig dat ie dit op de gevoelige plaat kan vast leggen...
ongelovelijk spectaculaire foto...

tis wat minder voor de personen met letsel...helaas...
 
Klopt niet HARM NSR!!! :P

Uiteindelijk gaat het om energie die nodig is om je motor van z'n plaats te krijgen of op hoge snelheid te houden: allemaal vermogen dus. Zowel bij laag als hoog toerental is het nog steeds vermogen. Heb je een hoogtoerige motor met kleine powerband (600cc ss of zo) dan mot je het blok gewoon in toeren jagen voor de start.
Maar wat je echt wil weten is de vermogenscurve, of koppelkromme, als je maar 2 van de parameters vermogen, koppel en toerental weet, dan knutsel je de 3e er wel bij.

en waarom jaag je het blok hoog in de toeren???? juist omdat daar de powerband zit daar in dat toerengebeid levert de motor z,n meeste koppel/trekkracht/verplaatsings enrgie of be ik nou gestoord??
leuke discussie trouwens (serieus) :)
 
en waarom jaag je het blok hoog in de toeren???? juist omdat daar de powerband zit daar in dat toerengebeid levert de motor z,n meeste koppel/trekkracht/verplaatsings enrgie of be ik nou gestoord??
leuke discussie trouwens (serieus) :)

Oke nog 1 keer dan

NM*RPM=HP

Koppel * Toeren = Vermogen

koppel gaat afnemen bij hoog toerental maar niet zo snel dat gelijk het vermogen afneemt.
 
ik heb inmiddels de test in motor ook gelezen en ik krijg toch steeds meer bevestigd wat ik al verwacht had dat honda met een hele uitgebalanceerde rcv ehh cbr1000 op de proppen komt die aan alle verwachtingen voldoet. leuk dar honda weer helemaal terug is in de superbike klasse en hoe??!!
 
Laatst bewerkt:
Koppel wordt bepaald door de blok opbouw (CC,Compressie), Toerental wordt bepaald door het aantal CC's en cilinders. Des te kleiner de zuiger des te hoger het toerental. Daarom gilt een 4 cil 600 en een dikke 2 niet.

Maar 1000 CC's hebben meer koppel dan een 600
een 1000 4 cil heeft over het algemeen meer vermogen dan een 1000 2 cil

Kortom een CC's zijn het belangrijkste. Voor vermogen en koppel,

Dan hebben we natuurlijk ook nog 1500 CC spul maar das alleen maar voor het geluid
 
"Is koppel beter of vermogen?" - da's een wat zinloze vraag want ze zijn niet onafhankelijk. Als je gemakkelijk snel wilt kunnen wegsperen bij de verkeerslichten en schakellui wilt rijden dan wilt je het max koppel bij laag toeren, ofwel veel vermogen al bij een laag toeren ofwel een vlakke koppelcurve.


Ander dingetje: "waarom gillen 4-cilinders?" voornamelijk omdat ze 2x zoveel verbrandingen doen en dus veel kleine plofjes produceren ipv. minder dikke ploffen en dus niet zozeer vanwege het toerental. Vergelijk maar eens een een Duc 999r die doet max vermogen ook bij 9750rpm terwijl bv. een GSX1000r met 10.800 slechts 1250 rpm. meer doet. Laat je ze allebei 9000 toeren draaien dan klinkt de GSX nog steeds als een giller vergeleken bij de Duc wat komt doordat de frekwentie van het ontbranden bij de GSX 2x zo hoog is (2x per omwenteling ipv 1x zoals de Duc).
 
Terug
Bovenaan Onderaan