153 pk Honda Fireblade 2004

ik heb even unive gebeld...de 1000rr staat er nog niet tussen.
dus ik heb als vergelijk genomen een zx12r(vermogen ligt namelijk in dezelfde range) nieuw...catalogusprijs ongeveer hetzelfde.

allrisk met standaard 25%noclaim (eerste instap zeg maar)incl.rechtsbijstand
€1535,-

en met 50% noclaim 1047 euro...

dus doe nou zo eigenwijs mensuh ;)
Nou snap ik ook waarom je altijd teveel betaald....gewoon 1 maatschappij bellen en daar vanuit gaan en niet verder kijken, en 1047 euro met 50% noclaim is al heel wat beter dan 1200 euro met 80% no claim ben je er nu ook zelf van overtuigd dat je altijd teveel betaald hebt???
1 ding weet ik iig zeker de aanschafwaarde drukt zwaarder op de premie als de pk's ik heb nl een duc gereden met 118 pk en daar betaalde ik veel meer voor als voor mijn blade.
 
ff voor de duidelijkheid 1 kw = 1,36 pk zo dan ben je van al het gezeik af en eigenlijk boeienpk's ook niet alleen het koppel zorgt dat je vooruit gaat alheowel het koppel vaak wel recht evenredig is met het aantal pk's. Pk is wat de motor op z,n toptoerental kan draaien heb je dus geen fuck aan want iedreen schakeld na z,n powerband over want dan gebeurt er niks meer tenzij je een mooie brulpijp heb dan hoor je nog wat geluid.
 
ik heb even unive gebeld...de 1000rr staat er nog niet tussen.
dus ik heb als vergelijk genomen een zx12r(vermogen ligt namelijk in dezelfde range) nieuw...catalogusprijs ongeveer hetzelfde.

allrisk met standaard 25%noclaim (eerste instap zeg maar)incl.rechtsbijstand
€1535,-

en met 50% noclaim 1047 euro...

dus doe nou zo eigenwijs mensuh ;)
Volgens mij is het bij Unive zo dat er een verschil in premie is als je onder of boven de 100Pk zit of zo. Maar echt niet of je nou 150 of 160 pk hebt, want ik had een R1 (2001) en mijn broer een gsxr1000 (2003). Zit 14 pk verschil tussen, maar het enige verschil dat we in premie betaalden had te maken met het feit dat de soes duurder was.
 
ff voor de duidelijkheid 1 kw = 1,36 pk zo dan ben je van al het gezeik af en eigenlijk boeienpk's ook niet alleen het koppel zorgt dat je vooruit gaat alheowel het koppel vaak wel recht evenredig is met het aantal pk's. Pk is wat de motor op z,n toptoerental kan draaien heb je dus geen fuck aan want iedreen schakeld na z,n powerband over want dan gebeurt er niks meer tenzij je een mooie brulpijp heb dan hoor je nog wat geluid.
Een helehoop onzin in een post....
 
Een helehoop onzin in een post....
stupid.gif
 
en ik heb mijn handen al meer dan vol aan 110 pk

ps wie van jullie denkt dat hij sneller is op deze 1000 cc'ers dan op een 600, en dan bedoel ik op een middelmatig snel circuit a la zolder. Volgens mij is een 600 daar sneller maar ken een paar mensen die mij absoluut niet geloven
 
Een helehoop onzin in een post....
idd :^
Op dinsdag 20 januari 2004 20:34 schreef #71 het volgende:
en ik heb mijn handen al meer dan vol aan 110 pk

ps wie van jullie denkt dat hij sneller is op deze 1000 cc'ers dan op een 600, en dan bedoel ik op een middelmatig snel circuit a la zolder. Volgens mij is een 600 daar sneller maar ken een paar mensen die mij absoluut niet geloven
Op het circuit zijn de meeste idd sneller op een 600 dan op een 1000.
Maar daar gaat het hier niet om.
 
153 pk op je achterwiel, Dit zijn zeer BRUIKBARE pk's


tja, dat zal dan wel. Best leuk om constant met 11000 toeren door nederland te toeren.

En voordat er mensen over beginnen te zeuren dat je er echt wat aan hebt, in een of ander blad stond een stukje over de intro van die blade, er waren wat journalisten met aardig wat circuitervaring, als voorrijder hadden ze chris vermeulen, en die leit iedereen dik achter zich. En hij reed op een geknepen blade met 100 pk.
 
verklaar u nader k zou jouw kijk erop wel eens willen weten!??

Het begint al met de manier hoe je het brengt maar owke.
Een cruiser heeft veel koppel nodig omdat die vaaak schakel lui gereden worden
een racer word vaak boven in toeren gereden waar je geen koppel meer over hebt dus heb jeje topvermogen wel nodig daarbij maakt het ook niet uit hoeveel je schakelt als je maar snel bent.En daarbij een moderne race heeft al zo veel vermogen bij lage toerentallen en een zoon laag gewicht dat die geen bergen koppel nodig hebben.
 
Hoe het er in nederland aan toe gaat weet ik niet, maar in belgie zullen 9/10
blades verkocht worden als 100pk versies en nadien op full power gezet 8-)
als je de verzekeringen niet oplicht lichten ze jou op man!
 
ik heb even unive gebeld...de 1000rr staat er nog niet tussen.
dus ik heb als vergelijk genomen een zx12r(vermogen ligt namelijk in dezelfde range) nieuw...catalogusprijs ongeveer hetzelfde.

allrisk met standaard 25%noclaim (eerste instap zeg maar)incl.rechtsbijstand
€1535,-

en met 50% noclaim 1047 euro...

dus doe nou zo eigenwijs mensuh ;)
Wie ister nou eigenwijs NapO... :P

Je moet DE EUROPEESCHE hebben...
 
Het begint al met de manier hoe je het brengt maar owke.
Een cruiser heeft veel koppel nodig omdat die vaaak schakel lui gereden worden
een racer word vaak boven in toeren gereden waar je geen koppel meer over hebt dus heb jeje topvermogen wel nodig daarbij maakt het ook niet uit hoeveel je schakelt als je maar snel bent.En daarbij een moderne race heeft al zo veel vermogen bij lage toerentallen en een zoon laag gewicht dat die geen bergen koppel nodig hebben.

Vermogen = koppel * toerental

geen toeren geen vermogen
geen koppel geen vermogen ;)
 
Die test die zijn gemaakt zijn op de eerste fireblades gemaakt. Die waren in eind 2003 gemaakt. Honda gaf toen der tijd ook 163pk op. En toen kwam yahama met de r1 met 180 pk en toen heeft honda de cijfers terug getrokken. Later kwam honda terug met 172pk. Nu zijn dus die ouwe modellen getest op de bank met 152 pk.
Nu ben ik benieuwd wat de nieuwe testen worden van de "2004" modellen.

Ik moet godv... nog wachten tot eind maart
en dan rijdt ronnie op zn rode Fireblade1000rr
 
er staat een test van de 1000rr en de zx10r in de performance bikes van deze maand...

ik heb m gister zitten lezen...en ze vinden fireblade typisch honda...maar hij rijdt zo fijn..en stabiel...ze zijn er wild van!!!

vooral het bochtenwerk schijnt super te zijn!!! icm die stuurdemper en frame e.d. superfiets...

zx10r...sja pure power...maar door dat de wielbasis zo kort is ...rij je alleen maar op je achterwiel...(even kort samengevat).

daarbij een eerste versnelling tot 167 km per uur...en de tweede tot 210...
sja...wat heb je daar aan op een circuit? moet je de tarzan in ze 1 nemen...de gerlach in zijn 1 en de hugenholz in ze 1....

je kan NOOIT en ten nimmer vol gas in zijn 1 een bocht uitacceleren ...dus je schiet er niks mee op...

de looks daarin tegen...sja...heel erg mooi!!! vooral de zwarte... :)
nu maar ff wachten wat ze over de R1 roepen...
 
Zou je dat met een blade wel kunnen, met een ZX10R kan je makkelijk dwars een bocht uit komen door de perfect balans in de machine, volgens motorwereld. En van een blade staan er hier nog wel ergens foto's hoe dat gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan