Eifel : wat je iig "gezien" moet hebben ..

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
EDIT 01-09-2008 : Dit topic wordt niet meer bijgewerkt ivm uitblijven nieuwe wegentips ....

==============================================================

De Eifel is een schitterende omgeving om in te rijden, mooi heuvelachtig en zo bij Heerlen de grens over en je zit er zo, maar .... Dat hele eifel/moezel gebied is wel erg groot om in lang weekend te kunnen behapstukken en dan zeker te weten dat je niks gemist hebt ;). (en er zijn ook voldoende saaiere stukken)

Dus mijn vraag is : Wat zijn de wegen/bochtencombinaties (etc) die ver boven het gemiddelde uitsteken. Graag de punten helder neerzetten, dan ga ik proberen de punten struk voor stuk in het openingstopic te verzamelen en wellicht een .gdb bestand te maken met al deze punten erin verwerkt, dan is het makkelijk routes plannen ;)

het : .gdb bestand voor Mapsource

eigen inbreng :
- nurburg ring / nordschleife

- haarspeldbochten bij Piesport ad mösel

- "Rondje" Smidt (in Ruhreifel) (smidt-vossenack-hurtgen-brandenberg-nideggen-heimbach-haus kermeter-schwammenauel -smidt) ev uitbreidbaar richting ruhrberg, steifenauel,monschau etc)

- gemeente Cochem en bijna alle wegen 5 km daaromheen ;)

- route van Ahrweiler-Altenahr-kreuzberg-kralingen-binzenbach

- Van Dümpelfeld over Schuld en Schönau naar Bad Münstereifel

- Grens Luxemburg: van Dasburg (DE) naar Vianden (LUX)

- Van Bad Bertrich naar Alf

- Van Bitburg naar Prüm

Niet in .GDB bestand verwerkt:

- Vanaf Bruttig-Fankel a/d Moezel (iets ten zuiden van Cochem) naar het oosten het binnenland in (en dan NIET de K35, maar een naamloze weg) : 6 km circuitwaardige bochten })

eifelaanradershx8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van Dümpelfeld over Schuld en Schönau naar Bad Münstereifel

Grens Luxemburg: van Dasburg naar Vianden

Van Bad Bertrich naar Alf

Van Bitburg naar Prüm

Edit: umlautjes geplaatst, met dank aan The Blue One! :}
 
Laatst bewerkt:
(hoe krijg ik een umlaut op een u of o? :? )

In het reactieveld staat een alfa teken ( vierde button van rechts) als je daar op klikt krijg je een heleboel opties :P ÆÇÈæñðŒœŸ†‡…‰‹›€™®¬«ª©§¦¥£¤¤¡ ¶µ·Í etc etc

Mijn favo staat er al bij die bochten :9
 
In het reactieveld staat een alfa teken ( vierde button van rechts) als je daar op klikt krijg je een heleboel opties :P ÆÇÈæñðŒœŸ†‡…‰‹›€™®¬«ª©§¦¥£¤¤¡ ¶µ·Í etc etc

Mijn favo staat er al bij die bochten :9
Dank, dat omega teken werkt geweldig! ;) Toch mooi he, die nieuwe software...
 
Dank, dat omega teken werkt geweldig! ;) Toch mooi he, die nieuwe software...

:X je hebt gelijk _O- en ik maar denken hoe heet dat ook alweer ach zo kon je mij ook even helpen vandaag en hebben we dus allebei een goeie daad gedaan *O*

Zo dan ga ik nu weer even een buschauffeur beroven
 
Hee Ted, kun je ze ook op kaart laten zien? Ik heb geen GPS...

Lastig , ik heb geen tooltje ofzo voor een schermprint van mapsource (meer)

Daarnaast zou een kaart-afbeelding per route niet leiden tot een makkelijk rijdbare route (dus met herkenbare afslagen etc) als je geen gps hebt, door het ontbreken van het gewenste detail, laat staan bij een overzichtkaart met (wat wij) de Eifel (noemen).

Denk dat je dan beter in bijv. www.mappy.nl ofzo kan gaan naar de beginplaats en zelf dan een mooie route uitstippelen naar het eindpunt.

De mapsource routes die ik heb gemaakt zijn ook wel een vrije interpretatie van de aangegeven route, er zijn bijv. meerdere routes mogelijk om van A naar B te komen, dus dan maak ik er 2 verschillende routes van of ik maak in route van 70 km terwijl het bedoelde stuk maar 5 km was :P

Diegenen die met mapsource werken zullen ook wel hun eigen mooie stuk er eventueel uit kunnen filteren ;)

Zover ik weet, is er nog geen gratis .gdb-viewer ofzo ...
 
Laatst bewerkt:
De omgeving van Daun is prachtig, daar heb je de kratermeren, ook de Der wallende Born is een aanrader, een geiser die spuit eens in het halve uur.
Ook een lavabom is er te zien.
Hier de website van Daun, dat een een prachtig gebied ligt. Als je de B421 naar het zuiden volgt, kom je een paar prachtige bochten tegen, die maken het de moeite al waard om erheen te gaan.
De genoemde bezichtwaardigheden zullen best mooi zijn, maar eigenlijk zijn we op zoek naar de betere stuurweggetjes in de eifel :X

Zal thuis die genoemde B421 eens bekijken in mapsource 8-)
EDIT : Die B421 is op de eerste 6 km na weinig anders dan een willekeurige weg, dus zal alleen die 6 km vermelden ... Ook andere wegen in die omgeving zijn wel leuk, maar ook niet meer dan dat ...
 
Laatst bewerkt:
Waxweiler en omgeving en natuurlijk bejaardenoord Cochem, wel grappig al die bejaarden in combinatie met alle motorfietsen.
Tis of leer in Cochem of kunstgebit 8-) _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan