Transformer88
MF veteraan
Ik vind nergens wat men op dit forum nu de werkelijk definitie van een streetfighter vind, maar ik vind dat mijn creatie er 1 word.
We pakken een Suzuki GS550 uit begin '80, raken verliefd op een Hornet, en hebben dan 2 jaar de tijd om 21 te worden.
"waarom een gs550? dat is oud, gedateerd en niks sportiefs?!" juist, maar ik ben er wel verdomd goedkoop aan gekomen, en ik hou wel van wat uitdaging!
Het idee:
Gs550 frame + blok
Honda cb600 hornet tank + kont
FZR 600 velgen
CBR 900 uitlaatdemper
en nog wat onderdeeltjes die ik her en der biets van verscheidene merken.
Foto's lijken me nu nog niet interessant, want ik heb tot noch toe alleen een kaal gs framepje met een blok erin staan, 1 cbr demper erop getaped en idemdito met de kont-kap.
De 'problemen' (ik noem ze liever uitdagingen) zijn de volgende, wie weet zwerven hier wat goede ideen rond:
- hoogte achterkant: Om m wat 'race-ier' te maken zal mn motor achter de lucht in moeten, het is een duoshock, dat vind ik niet erg, verre van, ik vind het zelfs wel leuk, weer eens wat onderscheid!. Echter, om hem hoger te krijgen moet ik dus langere veren, maar die worden dan 40cm, en dat geeft het zich denk ik niet. Nu is het op zich geen probleem voor me een stevige ophoogplaat op de achterbug te lassen, maar misschien is er wat beters...
- hoogte voorkant: de 'neus' moet wat naar beneden, nu kan ik wel gewoon mn kroonstuk verder over mn poten laten zakken, maar dan houd ik poten die voor een bepaalde veerweg geconstrueert zijn, en dan ineens 10cm kleiner zijn. Het probleem daar bij is dat dan de poten boven 10cm uitsteken, en dat zaag je niet zo 1-2-3 af. Dan moet ik namelijk draad laten tappen in de binnenpoten. Geen idee of dat mogelijk is. Een ander idee is een kortere voorvork zoeken, en dan het T-stuk pas laten maken als dat nodig is. (de bahlhoofdspen overzetten bijv.)
- Breedte velgen: de voorvelg zal ongtwijfeld passen als ik een andere vork erop zet, maar ik kan ook de velgen laten afdraaien (denk ik, kan dat?) en zo passend maken. Zowel voor voor als achter. Achter houd ik het liefst gewoon mn brug..
ik kan tegen kritiek, en lees tips aandachtig, dus laat maar komen!
We pakken een Suzuki GS550 uit begin '80, raken verliefd op een Hornet, en hebben dan 2 jaar de tijd om 21 te worden.
"waarom een gs550? dat is oud, gedateerd en niks sportiefs?!" juist, maar ik ben er wel verdomd goedkoop aan gekomen, en ik hou wel van wat uitdaging!
Het idee:
Gs550 frame + blok
Honda cb600 hornet tank + kont
FZR 600 velgen
CBR 900 uitlaatdemper
en nog wat onderdeeltjes die ik her en der biets van verscheidene merken.
Foto's lijken me nu nog niet interessant, want ik heb tot noch toe alleen een kaal gs framepje met een blok erin staan, 1 cbr demper erop getaped en idemdito met de kont-kap.
De 'problemen' (ik noem ze liever uitdagingen) zijn de volgende, wie weet zwerven hier wat goede ideen rond:
- hoogte achterkant: Om m wat 'race-ier' te maken zal mn motor achter de lucht in moeten, het is een duoshock, dat vind ik niet erg, verre van, ik vind het zelfs wel leuk, weer eens wat onderscheid!. Echter, om hem hoger te krijgen moet ik dus langere veren, maar die worden dan 40cm, en dat geeft het zich denk ik niet. Nu is het op zich geen probleem voor me een stevige ophoogplaat op de achterbug te lassen, maar misschien is er wat beters...
- hoogte voorkant: de 'neus' moet wat naar beneden, nu kan ik wel gewoon mn kroonstuk verder over mn poten laten zakken, maar dan houd ik poten die voor een bepaalde veerweg geconstrueert zijn, en dan ineens 10cm kleiner zijn. Het probleem daar bij is dat dan de poten boven 10cm uitsteken, en dat zaag je niet zo 1-2-3 af. Dan moet ik namelijk draad laten tappen in de binnenpoten. Geen idee of dat mogelijk is. Een ander idee is een kortere voorvork zoeken, en dan het T-stuk pas laten maken als dat nodig is. (de bahlhoofdspen overzetten bijv.)
- Breedte velgen: de voorvelg zal ongtwijfeld passen als ik een andere vork erop zet, maar ik kan ook de velgen laten afdraaien (denk ik, kan dat?) en zo passend maken. Zowel voor voor als achter. Achter houd ik het liefst gewoon mn brug..
ik kan tegen kritiek, en lees tips aandachtig, dus laat maar komen!