Forumsoftware bugs en wensen deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.947
4.193
De Betuwe
Aangezien deel 1 grotendeels over de oude forumsoftware ging heb ik maar een nieuw deel geopend.

Voordat je hier post is het verstandig om Veelgestelde vragen en antwoorden en de laatste pagina's van deel 1 nog eens door te lezen.




Om het voor ons developers wat makkelijker te maken om de problemen op te lossen hier nog een aantal richtlijnen voor het melden van fouten:

[*] Probeer zo duidelijk mogelijk te vermelden wat de fout is. Plaat eventueel een screenshot, dit zegt vaak meer dan 1000 woorden.
[*] Als het om een layout probleem gaat, vermeld dan ook welke browser je op dat moment gebruikte.
[*] Vermeld wáár je de fout zag, een linkje doet vaak wonderen.

Slecht voorbeeld:
Als je geen wachtwoord invoert, krijg je een hele cryptische foutmelding
Goed voorbeeld:
Als men zich wil registreren (http://www.motor-forum.nl/forum/create_user) en je hebt geen wachtwoord ingevoerd, dan krijg je een hele cryptische foutmelding "Invoer ontbreekt".

Tot slot:
Als gemeld is dat een probleem is opgelost hoeft dat nog niet te betekenen dat de wijziging ook meteen online staat. Alle wijzigingen worden eens in de zoveel tijd in 1 keer online gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Nieuwe forum ziet er mooi uit, alleen met de nieuwe software heb ik wat problemen met het browsen van het forum. Elke keer als ik op een topic klik valt mijn internetconnectie 15 seconden uit. Of als ik naar een subforum wil gaan. Na elke klik gaat ie wel naar de pagina, maar als ik dan verder klik valt de connectie weg. Daarna doet ie het weer, kan ik 1 keer klikken, nog een keer klikken valt ie weer weg.
Ik heb het alleen op deze site, als de connectie weg is kan ik nog wel mijn e-mail checken met Outlook.
Hopelijk weten jullie hoe dit probleem verholpen kan worden.

Gr, Tenar
 
Ik krijg niet alle berichten te zien in de topics :?

Als ik ergens op reageer dan zie ik daarna dat er dus nog meer posts waren die al 1,5 uur ervoor waren getypt ofzo :?

Kweenie of het al bekend was maar anders bij deze O-)
 
Oké, dan herhaal ik mijn vraag uit deel 1 maar even, voordat deze niet (meer) gezien wordt...

Het volgende staat in de FAQ:

~[Q]
De datum boven een bericht blijft rood, ook na een refresh.

[A]
Alle berichten sinds je vorige bezoek hebben een rode datum, zodat je makkelijk ongelezen berichten kan terugvinden. Zolang je aanwezig blijft op het forum zullen ze rood blijven, zodat dit ook nog zichtbaar is in andere onderwerpen die je een paar minuten later leest.
Wil je sneller alles zwart maken? Klik dan onder 'Overige acties...' op Markeer alles als gelezen.


Als ik echter wat langer in één onderwerp blijf hangen (minimaal een paar minuten), dan wordt de sessietijd blijkbaar gereset, want opeens is alles gemarkeerd als gelezen.

Dit gedrag wordt vertoond op verschillende computers, en getest met IE6 en IE7. Ook maakt het niet uit of je in die tijd tussen browsers (of tabbladen in IE7) schakelt (hierbij uiteraard wel op het forum blijvend met de betreffende browser), of geen enkele andere pagina open hebt staan en gewoon het betreffende onderwerp op MF blijft lezen...

Ra, ra, hoe kan dat?
 
Ik krijg niet alle berichten te zien in de topics :?

Als ik ergens op reageer dan zie ik daarna dat er dus nog meer posts waren die al 1,5 uur ervoor waren getypt ofzo :?

Kweenie of het al bekend was maar anders bij deze O-)

Probeer eens Viccie in "De nieuwe software... Veel gestelde vrag..."

~
Oké, dan herhaal ik mijn vraag uit deel 1 maar even, voordat deze niet (meer) gezien wordt...

Het volgende staat in de FAQ:

~~~~[Q]~
De datum boven een bericht blijft rood, ook na een refresh.

[A]
Alle berichten sinds je vorige bezoek hebben een rode datum, zodat je makkelijk ongelezen berichten kan terugvinden. Zolang je aanwezig blijft op het forum zullen ze rood blijven, zodat dit ook nog zichtbaar is in andere onderwerpen die je een paar minuten later leest.
Wil je sneller alles zwart maken? Klik dan onder 'Overige acties...' op Markeer alles als gelezen.~


Als ik echter wat langer in één onderwerp blijf hangen (minimaal een paar minuten), dan wordt de sessietijd blijkbaar gereset, want opeens is alles gemarkeerd als gelezen.

Dit gedrag wordt vertoond op verschillende computers, en getest met IE6 en IE7. Ook maakt het niet uit of je in die tijd tussen browsers (of tabbladen in IE7) schakelt (hierbij uiteraard wel op het forum blijvend met de betreffende browser), of geen enkele andere pagina open hebt staan en gewoon het betreffende onderwerp op MF blijft lezen...

Ra, ra, hoe kan dat?
Het limiet van inactiviteit staat ingesteld op 15 minuten dacht ik. Als je daar binnen al automatisch 'gereset' wordt kan ik zo geen reden voor bedenken...
 
is er iets gewijzigd in de pagina indeling per onderwerp?

verse topics stonden bovenaan (nieuw naar oud) en nu in alle onderwerpen gaat het van oud naar nieuw

en nee, heb niks gewijzigd in men instellingen. :N


oh ja, nu ik toch vragen stel;
is het mogelijk/in aantocht/te regelen dat je de nieuwe reacties in rood kan houden ook als je morgen pas weer kijkt???
maw ongeacht wanneer je kijkt toch altijd een keuze "ga naar 1e ongelezen post"
was al blij met de "rode"posten maar kan nog blijer gemaakt worden :Y
 
Laatst bewerkt:
is er iets gewijzigd in de pagina indeling per onderwerp?

verse topics stonden bovenaan (nieuw naar oud) en nu in alle onderwerpen gaat het van oud naar nieuw

en nee, heb niks gewijzigd in men instellingen. :N

Hier het zelfde probleem. Gebruik safari. Is geen browserprobleem denk ik.
 
Laatst bewerkt:
is er iets gewijzigd in de pagina indeling per onderwerp?

verse topics stonden bovenaan (nieuw naar oud) en nu in alle onderwerpen gaat het van oud naar nieuw

en nee, heb niks gewijzigd in men instellingen. :N

Bij mij ook, zonet was het nog van nieuw naar oud en nu is het in 1 keer andersom
 
Ik krijg bij het aanmaken van een topic in 'Te koop aangeboden':

Fatal error: Cannot pass parameter 3 by reference in /local/web/www.motor-forum.nl/html/global/non-www/actionclasses/insert_topic.classes.inc.php on line 4737

Getest met '???' als onderwerp en '?' als bericht
 
Hallo,
Nieuwe forum ziet er mooi uit, alleen met de nieuwe software heb ik wat problemen met het browsen van het forum. Elke keer als ik op een topic klik valt mijn internetconnectie 15 seconden uit. Of als ik naar een subforum wil gaan. Na elke klik gaat ie wel naar de pagina, maar als ik dan verder klik valt de connectie weg. Daarna doet ie het weer, kan ik 1 keer klikken, nog een keer klikken valt ie weer weg.
Ik heb het alleen op deze site, als de connectie weg is kan ik nog wel mijn e-mail checken met Outlook.
Hopelijk weten jullie hoe dit probleem verholpen kan worden.

Gr, Tenar

Hi,

Ik heb geen problemen meer lijkt het nu. Als jullie het zo snel gefixed hebben bedankt in ieder geval.
 
Zoals jullie zojuist hebben gezien ging het overstappen naar de nieuwe versie van React niet helemaal vlekkeloos. We draaien daarom nu weer de oude versie, hierdoor moeten jullie nog wat langer wachten op enkele eerder aangekondigde nieuwe toevoegingen (zoals het onderwerp titel in de E-mail notificaties).
 
Heeeeeejjjjj, een nieuw wensen forum :P

'tis meer een vraag, maar ben ik de enige die zijn achtergrondkleur niet kan veranderen :)

Wel zo laten hoor!! :Y
 
Zoals jullie zojuist hebben gezien ging het overstappen naar de nieuwe versie van React niet helemaal vlekkeloos. We draaien daarom nu weer de oude versie, hierdoor moeten jullie nog wat langer wachten op enkele eerder aangekondigde nieuwe toevoegingen (zoals het onderwerp titel in de E-mail notificaties).
Ook Siemens software????

We moeten na iedere upgrade meestal twee versies terug downgraden :P
 
Wordt de email-notificatie nog aangepast ?
Voorheen kreeg als subject/onderwerp het topic waar je op geabonneerd was in je mailbox.
Nu krijg je alleen maar: "Notification of Motor-Forum"
 
Ehm, lezen wil nog wel eens voor antwoorden zorgen :)

Ik maak het je makkelijk:

Zoals jullie zojuist hebben gezien ging het overstappen naar de nieuwe versie van React niet helemaal vlekkeloos. We draaien daarom nu weer de oude versie, hierdoor moeten jullie nog wat langer wachten op enkele eerder aangekondigde nieuwe toevoegingen (zoals het onderwerp titel in de E-mail notificaties).
 
Ik krijg niet alle berichten te zien in de topics :?

Als ik ergens op reageer dan zie ik daarna dat er dus nog meer posts waren die al 1,5 uur ervoor waren getypt ofzo :?

Kweenie of het al bekend was maar anders bij deze O-)
:^

slechts één topic: *parking meetings deel 4*
...dus de instellingen kunnen het niet zijn, maar het is wel consequent.

In active topics staat "gereageerd door" etc, kijk in het topic en de laatste reactie ontbreekt. Tenzij je de "zichtbare laatste" aanklikt, dan blijkt de volgende er ineens wél onder te staan.

Ik zou er melding van maken, bij deze.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog steeds die kleine lettertjes op andere fora kan ik alles groter of kleiner maken en op het werk ( NT) heb ik het "normale"lettertype wat jullie altijd hadden . kan je er wat aan doen ?
 
Waarom kun je bij een reactie geen bestanden uit je eigen documenten toevoegen (of kan het wel en ben ik zo onhandig)? Nu moet ik meerdere keren hetzelfde plaatje uploaden of de URL van het plaatje gebruiken.
 
Als je een reactie plaatst kun je met deze knop (
library.gif
) je documentlibrary openen en een document aan je post toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan