triumph daytona streetfighter / digitale teller

johan b.

MF'er
22 dec 2006
152
1
sleen
Hallo,

Mijn naam is Johan Boers, freelance lasser (zzp-er) van beroep en woonachtig in Sleen (Dr.)
Ik ben in het bezit van een triumph daytona 955i '98. Met deze motor ga ik elk jaar wel een paar keer het circuit op. Vorig jaar was er ook iemand aanwezig die het nodig vond, om mij onderuit te rijden. Het gevolg was dat een andere wens van mij in vervulling kon gaan, n.l. het bouwen van een streetfighter! ("elk nadeel heb z'n voordeel!")
Op zich gaat dat prima, ik heb echter een probleempje met het aansluiten van een digitale teller. Het gaat om een motoscope-light plus met daaronder een motoscope-sign.
In pricipe lukt dat allemaal prima. De digitale teller werkt middels een set-up menu waarmee je parameters kunt instellen c.q kunt opvragen. (ook tijdens het rijden) Veelal wordt daar de tiptoets van de claxon voor gebruikt. Het probleem is, dat als ik die gebruik werkt de tiptoets van de motorstart niet meer.(schijnbaar zijn die twee druktoetsen aan elkaar gelinkt). Mijn vraag: is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten Johan
full
 
Laatst bewerkt:
Even een reactie op mijn voorgaande berichtje!

Ik heb mijn bovenstaande probleempje met de bedrading inmiddels zelf opgelost.
Zoals gewoonlijk was de oplossing heel simpel. Ik was ervan overtuigd welke draad de massadraad was en natuurlijk niet even gecontroleerd (dom.dom.dom!!!) Vervolgens allerlei ingewikkelde oplossingen bedacht, die niet werkten. Na een zeer goed advies van een vriend (denk eens even rustig na en hou het vooral simpel!!!), had ik het probleem binnen vijf minuten opgelost.

Maar een paar foto's bijgesloten van mijn vorderingen. Wellicht dat ik in een later stadium wat betere pics. heb. Het stelt allemaal nog niet zo veel voor, maar het hoeft ook niet echt snel klaar te zijn. Inmiddels ook een bugspoiler BS 666/ zwart streetfighter stuur met zwarte Bologna spiegel gemonteerd (staat niet op de foto's). Allemaal erg "german-style", maar dat ziet er meestal ook wel erg vet uit.

full

full

full



Groet Johan
 
ik vind hem nu al mooi staan :)
enkel, kan je voorkapje niet iets lager? zou wat bruter staan vermoed ik

groeten
sepp
 
Daar hebben jullie eigenlijk allebei wel een punt mee.
Ik heb hem zo hoog geplaatst, omdat zo mijn digitale teller er precies inpast, wat ook wel heel strak staat.
De tweede optie bedacht ik ook, toen ik hem weer even ombouwde om op het circuit te gaan blazen. Het kuipje is wel heel bepalend voor de stijl. Het "probleem"voor een specifieke stijl vind ik dat als je nog bezig bent je al weer nieuwe dingen ziet.
Waarschijnlijk ga ik het gewoon afwisselen.

Groet Johan
 
Ben druk bezig geweest de bedrading op orde te krijgen.
full
full

Inmiddels allemaal gelukt.
full

Ga binnenkort kuipje even wat lager plaatsen,
zwart streetfighterstuur met zwarte kellermans monteren, risers ontchromen en op zoek naar iemand voor het spuit-c.q airbrushwerk. Tips zijn uiteraard meer dan welkom!!
full
 
In eerste instantie wil ik de achterkant niet veranderen, omdat ik die eigenlijk wel erg mooi vind. Wel wil ik er nog een 200 achterband opgooien. Het zelf maken van een nieuwe uitlaat staat wel op mijn verlanglijstje, maar dat zal ook niet op korte termijn gebeuren. Eerst de motorfiets laten spuiten. Ik heb daar wel een uitgesproken idee over.
Er zitten een aantal beschadigingen op de motorfiets als gevolg van m'n schuiver op het circuit van zandvoort. Die wil ik handhaven in de vorm van airbrush als een soort hechtingen als bij een oude wond. Als basiskleur wil ik de gele triumph kleur houden in combinatie met zwart en grijs. Het moet een beetje een "huurling" c.q. "warrior"- achtig worden met veel zwart en grijs wat in elkaar overloopt en weinig tot geen chroom! :? .(vaag hé!)

Nu echter nog iemand vinden die het idee kan uitvoeren??!! 8-)
 
Even een update!

Ik heb inmiddels een zwart streetfighter stuur gemonteerd. Verder heb ik ervoor gezorgd dat m'n beschadigde handvaten
full
aan een tweede leven kunnen beginnen. Een vriend van mij heeft een aantal aluminium bussen gedraaid
full
, rubbers ingekort en goed op de nieuwe Kellermans laten aansluiten en voîla!!
full

8-)

Verder heb ik het stuurkuipje laten zakken en bugspoiler eindelijk goed geplaatst.
full
full
 
~
Even een update!

Ik heb inmiddels een zwart streetfighter stuur gemonteerd. Verder heb ik ervoor gezorgd dat m'n beschadigde handvaten
[afbeelding] aan een tweede leven kunnen beginnen. Een vriend van mij heeft een aantal aluminium bussen gedraaid[afbeelding], rubbers ingekort en goed op de nieuwe Kellermans laten aansluiten en voîla!![afbeelding]
8-)

Verder heb ik het stuurkuipje laten zakken en bugspoiler eindelijk goed geplaatst.[afbeelding]
f7eba961ab9eda47100b6258cd6bfb3c

wauw...home made rizoma handvatten :} :} :}


misschien je ketenkenplaat ietsie laten zakken zodat ie los komt van de kont van de dayteed triple, verder :}
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet, kentekenplaat en knipperlichten vormen één geheel. Als ik wilgaan racen, kan ik het hele zooitje in één keer demonteren. Bovendien wil ik de kentekenplaat zo hoog mogelijk hebben zitten.

Goeie ideën jatten is toch geen schande!! :9~ _O-

Sorry voor mijn handvaten, maar ik vind handvatten een belachelijk woord, de enige vatten die ik ken zijn "vatten"bier! :}
full
 
Ja voorlopig laat ik dat standaard kontje ook gewoon zitten. Eerst de motor laten spuiten, zorgen dat ik m'n 190 band af rij
full
,om vervolgens een 200 band te monteren en dan zien we wel eens verder.
 
Misschien zijn deze side covers wat voor je. Stond laatst een streetfighter Daytona op mplaats die ze ook gemonteerd had. Waren geel gespoten en het gat van de luchthapper in matzwart. Stond erg mooi.

tri_headlight02.jpg


tri_sidecovers.jpg


triumph.jpg


www.freestreetdesign.com

KMan
 
en idd zoals hier boven ergens vermeld lijken ze wel een beetje vergelijk zelf maar.
full


ik vind je teller wel :9~

ik heb zelf de Rizoma`s in ut goud.
ook errug :9~

Greetz Vasily :W
 
Laatst bewerkt:

Ik wist niet dat er zoiets op de markt was. Ben zelf al met een "luchtkoeling"
full

bezig, maar ben er toch niet zo heel happy mee.
full
Deze foto's geven een eerste indruk, inmiddels heb ik dit ontwerp dubbel uitgeslepen en in elkaar gelast en de lijn van het frame er in verwerkt. Verder wou ik hem hoger en dichter naar het frame plaatsen. Verder is in het midden een luchthapper gemaakt. (die zorgt voor een directe straal rijwind direct op de cilinders (het moet tenslotte ook een functie hebben)).

Heb het plan even in de ijskast gezet, omdat ik eigenlijk vindt hoe minder hoe mooier!! Van MGM-bikes ,net als het kuipje en de teller.
 
Waarom wil je een luchthapper om te koelen ? Denk dat je Daytona nu zonder kuip al veel minder warm wordt dan dat ze origineel doen. Ik vind die side panels van freestreetdesign wel een aardige oplossing voor de luchthappers van de airbox.

Ga je nog wat met de uitlaat doen? Zoiets als dit bijvoorbeeld:

groene_12.jpg


groene_08.jpg


groene_03.jpg


Ze hebben de HLRC dus aangepast. Volgens mij is het voor jou als lasser een koud kunstje om dit te realiseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan