tja... een beetje proberen en aanklooien. Zo kom je er wel

StreetfighterGPX

Die hard MF'er
26 dec 2006
252
0
Arnhem
Mijn Kwalijk-zaakie GPX 600r streetfighter project.
full
 
Aangezien de bovenkuip en originele koplampen wegens schade toch bij aankoop ontbrak, en het feite dat ze gewoon overal een beetje afgetrapt eruit zag, (inclusief dikke deuken in tank an barsten in achterkuip) heb ik besloten om van deze motor een streetfighter te bouwen. Een eerste project dus kalm aan beginnen.
Eerst eens die lelijk stuur en voorkuip erafhalen en een nieuwe monteren
full
 
Een beetje geluid mag dan ook wel en met K&N powerfilters en dyno jet kitje gemonteerd door kobra motoren kon ik weer lekker de straat op
full
 
ziet er veelbelovend uit!!
als ie dalijk een beetje klaar is, hang je er dan een 1100 blokje onder?? anders moet je zo aan t stuur trekken om t voorwiel omhoog te krijgen...

mooi spul hoor.. succes
:}

joorn
 
Hoi, ik ben ook bezig met een GPZ600 blok wat hetzelfde is als van je GPX.
Ik zou ook K&N filters willen monteren maar vraag me af wat je dan moet veranderen aan de carburatie? Hoeveel kosten die dingen ongeveer eigenlijk? En rijd hij nu beter?
 
Hey leuk project, ga ik zeker volgen want ik heb hier ook nog een half gesloopte GPZ liggen.
Ik wil in ieder geval een superbikestuur monteren en misschien toch ook wat cosmetische aanpassingen doen aan het kuipgedeelte.
 
Hoi, ik ben ook bezig met een GPZ600 blok wat hetzelfde is als van je GPX.
Ik zou ook K&N filters willen monteren maar vraag me af wat je dan moet veranderen aan de carburatie? Hoeveel kosten die dingen ongeveer eigenlijk? En rijd hij nu beter?
Je hebt in ieder geval een dynojet stage 3 nodig als je er open luchtfilters opzet.
 
klopt, er zit een dyno kitje stage 3 eronder. Dit is ook het enige aanpassing (inclusief sports demper natuurlijk) wat er nodig is voor open lucht filters. Trouwens raad ik je heel sterk aan om alleen van K&N te kopen. Dit is echt het enige echt goed merk voor deze dingen. Ik heb trouwens ook nog een carter ontluchtings filter erop zitten van K&N. Dit zit normaal in je standaard lucht filter unit. Het is opzich niet nodig maar je motor blijft een stuk schoner erdoor. Ik heb voor 4 powerfilters 200E betaald. Dyno kitje kost 150E + 100E om hem erin te zetten. (Het is toch echt aangeraden om bij de dealer dit te laten doen want niet alleen het erin zetten kost wat moeite maar ook het afstellingen daarvan wat dan onder garantie vallen. Die van mij moest echt op de Dyno bank getest worden voordat hij goed was. Hieronder bleek dat het opgegeven fabrieks afstellingen niet klopte, hij moest 2 maten grotere sprooier hebben wat normaal niet bij dyno jet te verkrijgen is.) En ja, hij rijdt ECHT stukken beter erdoor. Bleek op de dyno bank dat hij (inclusief sports demper natuurlijk)bijna 10 pk winst had. Het top snelheid wordt er niet door verbeterd maar hij trekt op als een beest. Kawasaki staat bekend voor haar trekkracht en deze is geen uitzondering
 
Laatst bewerkt:
Nee er komt geen nieuwe blok onder. Als ik zin heb om wheelies te maken geef ik wat extra gas bij in een lage versnelling. Dit was mij trouwens heel onverwachts de eerste keer gebeurd, net nadat ik de dyno kitje enz erop had. Denk ik effen uit te testen en ik geef hetzelfde gas bij wat ik gewend was...30-40 meter op de achterwiel in z'n 2. Niet durven door te schakelen omdat het zo onverwachts ging heb ik hem weer op twee wielen gezet met een harde schok toen die de grond raakte en ben ik verder gereden. Het zijn maar 600cctjes maar hij wil zeker wel. Kijk er maar mee uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan