VFR fighter

v4power

MF'er
28 dec 2006
112
0
groningen
Hoi!

Ben nieuw hier. Het forum is echter niet nieuw voor me. Vooral het streetfighter forum houdt me nogal bezig. Heerlijk om te zien hoe iedereen aan het 'knutselen' is met zijn motor. Ik heb in november van dit jaar een VFR750 uit 1993 gekocht. Ik vond deze machine echt super rijden en zag er wel een leuke basis in voor een fighter. Een paar weken geleden ben ik begonnen met het ombouwen van mijn VFR. Het is de bedoeling dat 'fase 1' in het voorjaar klaar is zodat ik voorlopig weer de weg op kan. Heb afgelopen weekend nog een extra VFR blok in St Oedenrode opgehaald. Kan ik straks lekker prutsen als de VFR klaar is. Het lijkt me erg leuk om in dit forum zo af en toe een updateje te doen van mijn vorderingen.

Laat me weten wat jullie ervan vinden!

Hieronder alvast een paar foto's van de vorderingen

IMG_0979.jpg

Zo kocht ik hem dus

IMG_0986.jpg

Kuipwerk 'dr af

IMG_1007.jpg



IMG_1020.jpg


IMG_1050.jpg

Origineel 'hangen' de bobines aan de buitenkant van het frame. Niet echt wenselijk.

IMG_1098.jpg

Nieuwe beugeltjes gemaakt voor de bobines

IMG_1151.jpg


IMG_1152.jpg

De bobines zijn nu aan de binnenzijde van het frame bevestigd. De toekomst zal uitwijzen of dit een koeling probleem gaat veroorzaken

IMG_1100.jpg

Beter zo! uit het zicht.

IMG_1321.jpg

Kabelboom heb ik al mooi verlegd en de zekringskast mooi weggebouwd. Toch is het niet mooi als de boom hier het frame verlaat.

IMG_1323.jpg

Zo loopt hij het meest uit het zicht.

IMG_1169.jpg

Origineel is de oliekoeler aan de voorkant van de motor opgehangen. Da's nie mooi.

IMG_1339.jpg

Los met die handel

IMG_1334.jpg


IMG_1343.jpg


IMG_1340.jpg


IMG_1354.jpg

Onder de radiator lijkt me de beste plek. Beetje ruimte ertussen laten.

IMG_1355.jpg

Beugel maken om de oliekoeler onderaan de radiator te kunnen bevestigen

IMG_1357.jpg


IMG_1423.jpg

Beugeltje gespoten en bevestigd.

IMG_1395.jpg

De stalen leidingen heb ik gereinind, de flexibele heb ik op maat gemaakt. De verbindin tussen de stalen leidingen en de flexibele zal bestaan uit 2 rvs slangklemmen (2 per verbinding.) De aansluiting van de flexibele op de oliekoeler blijft de originele pers-verbinding.

IMG_1400.jpg

Dat ziet er solide uit. Deze verbinding vertrouw ik wel

IMG_1408.jpg

De originele loop van de koelslang is veel te ruim. Inkorten dus!

IMG_1411.jpg

Aftappen...

IMG_1412.jpg


IMG_1414.jpg

Nice

IMG_1418.jpg

Ik heb een digitale teller gekocht (laat ik nog zien) De originele temp sensor moet vervangen worden door de nieuwe (komt goed uit nu de koelvloeistof uit het systeem is.)


Zo, da was hem voor zover. Hoop jullie niet teveel overspoeld te hebben met de foto's.

Binnenkort meer foto's met commentaar

Morgen even naar de openening van JJ-Streetfighters. Gaan er nog meer heen?

Groet, Jeroen
 
Goed begin! Ik weet helaas uit ervaring (bij een CBR600) dat de oliekoeler op die plek geen succes was ivm raken spatbord. Ook al leek er voldoende ruimte te zijn, hoop voor je dat er bij jou net wel voldoende plek is.

En ik zou als ik jou was toch een paar mooie slangen op maat laken maken voor die oliekoeler, vertrouw die verbinding toch niet zonder kraagje oid aan die pijpjes, oliedruk loopt aardig op namelijk...

Veel suces in ieder geval!

Bjorn

Komt er trouwens nog een mooie voorvork in?
 
Laatst bewerkt:
De slangen van de koelvloeistof vervangen door omvlochten exemplaren had in mijn ogen mooier geweest. Beter gelijk kunnen doen toen je toch bezig was..
 
Goed begin! Ik weet helaas uit ervaring (bij een CBR600) dat de oliekoeler op die plek geen succes was ivm raken spatbord. Ook al leek er voldoende ruimte te zijn, hoop voor je dat er bij jou net wel voldoende plek is.

En ik zou als ik jou was toch een paar mooie slangen op maat laken maken voor die oliekoeler, vertrouw die verbinding toch niet zonder kraagje oid aan die pijpjes, oliedruk loopt aardig op namelijk...

Veel suces in ieder geval!

Bjorn

Komt er trouwens nog een mooie voorvork in?

Hoi Bjorn,

Gelukkig is er bij mij genoeg ruimte ivm het spatbord. Misschien dat ik tzt nog een paar leidinkjes laat persen. Toch vertrouw ik wel op deze verbinding. Uiteraard goed in de gaten houden straks. Je verbaasd je trouwens over het feit dat je de originele persverbinding met een beetje kracht aardig los kunt trekken.
 
De slangen van de koelvloeistof vervangen door omvlochten exemplaren had in mijn ogen mooier geweest. Beter gelijk kunnen doen toen je toch bezig was..

Hoi Dirk,

Ik vindt de staalomvlochten slangen/leidingen niet zo mooi. Ze springen mij teveel 'in het zicht'

Jeroen
 
Wel een hele nette VFR ben je aanhet verbouwen belooft een mooi project te worden
Succes

Gr. Unlimited

Hoi Unlimited!

Is inderdaad en nette VFR. Heeft 50.000 kilometers gelopen, maar dat schijnt een VFR best aan te kunnen. Zoals ik al vertelde heb ik een extra blok voor weinig op de kop kunnen tikken die ik straks helemaal los trek en mooi ga opbouwen. Dan hep ie een mooi reserve blokje klaarligge voor als.... '(
 
Vanmiddag even naar JJ-streetfighters in stadskanaal. Ik hoop nog een paar leuke dingen te kunnen kopen. Als ik wat heb, plaats ik wel een paar fotootjes

Gr. Jeroen
 
Misschien dat ik tzt nog een paar leidinkjes laat persen. Toch vertrouw ik wel op deze verbinding. Uiteraard goed in de gaten houden straks. Je verbaasd je trouwens over het feit dat je de originele persverbinding met een beetje kracht aardig los kunt trekken.

heb ze op dezelfde manier verbonden, en deze lost helemaal niet, mag je echt wel vertrouwen hoor.

ziet er trwns goed uit :Y

groeten
sepp
 
Vanmiddag nog even bij JJ-streetfighters geweest. Ze hebben echt een te gekke ruimte nu. Lekker ruim opgezet bedrijfspand met een droomwerkplaats om in te werken (allemaal heftafaels met daarop lopende projectjes :) Jammer genoeg had Jos niet de tijd gehad om wat mooi koplampen en andere fighter artikelen in huis te hebben tijdens de opening. Heb dus niets kunnen kopen. Ik heb wel wat folders meegenomen van o.a Street Machines en MGM. Ik ga even wat uitzoeken en mijn wensen mailen naar Jos. Komt goed!

Vanmiddag nog even bezig geweest. De carterdeksels van de VFR zijn zwart. De deksels zijn gemaakt van aluminium dus ik wil ze gewoon ontdoen van hun verf, schuren en polijsten. Ze moeten ook weer niet te veel glimmen anders steken ze teveel af bij de rest van het blok. Nou ja, kijk maar eens. Morgen ga ik verder.

IMG_1458.jpg


IMG_1459.jpg


IMG_1460.jpg


IMG_1461.jpg


IMG_1463.jpg


:Y
 
Goed begin! Ik weet helaas uit ervaring (bij een CBR600) dat de oliekoeler op die plek geen succes was ivm raken spatbord. Ook al leek er voldoende ruimte te zijn, hoop voor je dat er bij jou net wel voldoende plek is.

En ik zou als ik jou was toch een paar mooie slangen op maat laken maken voor die oliekoeler, vertrouw die verbinding toch niet zonder kraagje oid aan die pijpjes, oliedruk loopt aardig op namelijk...

Veel suces in ieder geval!

Bjorn

Komt er trouwens nog een mooie voorvork in?


Potverdorie Bjorn, heb ik in een laatste reactie nog gemeld dat de oliekoeler het spatbord niet raakte, bleek afgelopen weekend dat bij hard remmen het spatbord toch net even aantikt. Afijn ... oliekoeler maar weer verwijderd en lang op zoek geweest naar een geschikte plek. Die heb ik eigenlijk niet kunnen vinden. Nadeel van de originel oliekoeler is dat de aan- en afvoer aansluiting aan beide uiteinden zitten van de koeler. Ik heb er voor nu voor gekozen om de oliekoeler even buiten beschouwing te laten en heb een directe verbinding gemaakt (zie foto's) Ik ga hier voorlopig mee rijden en monteer tevens een olietemp sensor. Mogelijk dat ik later een andere koeler plaats met de aan- en afvoer aan één zijde van de koeler.

Toch bedankt Bjorn voor je goede advies. Ik ben immers nog niet de weg op geweest en ben er dankzij jou toch achter gekomen dat het net niet goed kwam. Beter dan tijdens een remactie je oliekoeler eraf knallen :?

Gr. Jeroen

IMG_1548.jpg


IMG_1550.jpg


IMG_1553.jpg


IMG_1543.jpg

De kabelboom heb ik voor het grootste gedeelte verwerkt onder de tank. De bedrading die ik straks nog nodig heb, heb ik verlengd naar de voorkant.

IMG_1554.jpg

Ben ook alvast begonnen met het verwijderen van de zwarte verf van het de dynamodeksel.

Zo, dat was hem eerst weer.

:W
 
Word weer hard gewerkt :Y

Jammer dat ik gelijk had over die oliekoeler... Veel succes met het zoeken naar een ander mooi plekkie..

Bjorn
 
Hang je koeler onder je blok achterin.
Valt ie niet op en genoeg wind.

Hang hem dan wel iets hoger dan het laagste punt van je blok zodat ie niet teveel stenen kan pakken.

Dus met de bovenkant hoger dan de onderkant van je blok.
 
Je bent flink in de weer met de VFR, ben benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gaat uitzien met die mooie V4.
 
Als je deze foto ziet zou je toch zeggen hang dat ding 2cm naar achter, moet kunnen toch? Of zit daar nog iets?
IMG_1400.jpg


Vet project hoor!! Doe es een overall piccie van je fiets?
 
Helaas zijn alle reacties die gisteren gedaan zijn verloren gegaan. Voor degenen die mijn reacties niet gelezen hebben, nog even kort;

Niels:
De koeler achter het blok zou inderdaad een olplossing zijn. Dan heb ik echter wel lellen van slangen die om mijn blok heenlopen. Dat vindt ik niet mooi. Ik probeer de motor zo 'clean' mogelijk te houden. Toch bedankt!

Pretpiloot:
Open pijp weet ik nog niet. Ik heb bij de VFR een Lazer uitlaat gehad die gelijk loopt aan het zitje. Misschien dat ik deze weer gebruik. Ik wil straks een minimaal zitje hebben die iets hoger de lucht in steekt (niet zo extreem als de Duitse stijl denk ik.) Als de originele uitlaat niet mooi staat, dan schaf ik wel een andere aan. Je hebt gelijk, die V4 moet wel goed kunnen 'ademen' ;-)

Een overal piccie zal ik op korte termijn even posten

Gr. Jeroen
 
Helaas zijn alle reacties die gisteren gedaan zijn verloren gegaan. Voor degenen die mijn reacties niet gelezen hebben, nog even kort;

Niels:
De koeler achter het blok zou inderdaad een olplossing zijn. Dan heb ik echter wel lellen van slangen die om mijn blok heenlopen. Dat vindt ik niet mooi. Ik probeer de motor zo 'clean' mogelijk te houden. Toch bedankt!

Pretpiloot:
Open pijp weet ik nog niet. Ik heb bij de VFR een Lazer uitlaat gehad die gelijk loopt aan het zitje. Misschien dat ik deze weer gebruik. Ik wil straks een minimaal zitje hebben die iets hoger de lucht in steekt (niet zo extreem als de Duitse stijl denk ik.) Als de originele uitlaat niet mooi staat, dan schaf ik wel een andere aan. Je hebt gelijk, die V4 moet wel goed kunnen 'ademen' ;-)

Een overal piccie zal ik op korte termijn even posten

Gr. Jeroen

mooi ;) een VFR klinkt namelijk zoooo verschrikkelijk mooi met een open pijp.
Ik zat een keer op de fiets, denk, hee er komt een V8 achter me rijden, komt er een VFR voorbij geblazen :9~ terwijl dat diepe gebrom steeds hoger werd :9~ overgaand in een heerlijke rauwe brul :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan