Hoi!
Ben nieuw hier. Het forum is echter niet nieuw voor me. Vooral het streetfighter forum houdt me nogal bezig. Heerlijk om te zien hoe iedereen aan het 'knutselen' is met zijn motor. Ik heb in november van dit jaar een VFR750 uit 1993 gekocht. Ik vond deze machine echt super rijden en zag er wel een leuke basis in voor een fighter. Een paar weken geleden ben ik begonnen met het ombouwen van mijn VFR. Het is de bedoeling dat 'fase 1' in het voorjaar klaar is zodat ik voorlopig weer de weg op kan. Heb afgelopen weekend nog een extra VFR blok in St Oedenrode opgehaald. Kan ik straks lekker prutsen als de VFR klaar is. Het lijkt me erg leuk om in dit forum zo af en toe een updateje te doen van mijn vorderingen.
Laat me weten wat jullie ervan vinden!
Hieronder alvast een paar foto's van de vorderingen
Zo kocht ik hem dus
Kuipwerk 'dr af
Origineel 'hangen' de bobines aan de buitenkant van het frame. Niet echt wenselijk.
Nieuwe beugeltjes gemaakt voor de bobines
De bobines zijn nu aan de binnenzijde van het frame bevestigd. De toekomst zal uitwijzen of dit een koeling probleem gaat veroorzaken
Beter zo! uit het zicht.
Kabelboom heb ik al mooi verlegd en de zekringskast mooi weggebouwd. Toch is het niet mooi als de boom hier het frame verlaat.
Zo loopt hij het meest uit het zicht.
Origineel is de oliekoeler aan de voorkant van de motor opgehangen. Da's nie mooi.
Los met die handel
Onder de radiator lijkt me de beste plek. Beetje ruimte ertussen laten.
Beugel maken om de oliekoeler onderaan de radiator te kunnen bevestigen
Beugeltje gespoten en bevestigd.
De stalen leidingen heb ik gereinind, de flexibele heb ik op maat gemaakt. De verbindin tussen de stalen leidingen en de flexibele zal bestaan uit 2 rvs slangklemmen (2 per verbinding.) De aansluiting van de flexibele op de oliekoeler blijft de originele pers-verbinding.
Dat ziet er solide uit. Deze verbinding vertrouw ik wel
De originele loop van de koelslang is veel te ruim. Inkorten dus!
Aftappen...
Nice
Ik heb een digitale teller gekocht (laat ik nog zien) De originele temp sensor moet vervangen worden door de nieuwe (komt goed uit nu de koelvloeistof uit het systeem is.)
Zo, da was hem voor zover. Hoop jullie niet teveel overspoeld te hebben met de foto's.
Binnenkort meer foto's met commentaar
Morgen even naar de openening van JJ-Streetfighters. Gaan er nog meer heen?
Groet, Jeroen
Ben nieuw hier. Het forum is echter niet nieuw voor me. Vooral het streetfighter forum houdt me nogal bezig. Heerlijk om te zien hoe iedereen aan het 'knutselen' is met zijn motor. Ik heb in november van dit jaar een VFR750 uit 1993 gekocht. Ik vond deze machine echt super rijden en zag er wel een leuke basis in voor een fighter. Een paar weken geleden ben ik begonnen met het ombouwen van mijn VFR. Het is de bedoeling dat 'fase 1' in het voorjaar klaar is zodat ik voorlopig weer de weg op kan. Heb afgelopen weekend nog een extra VFR blok in St Oedenrode opgehaald. Kan ik straks lekker prutsen als de VFR klaar is. Het lijkt me erg leuk om in dit forum zo af en toe een updateje te doen van mijn vorderingen.
Laat me weten wat jullie ervan vinden!
Hieronder alvast een paar foto's van de vorderingen
Zo kocht ik hem dus
Kuipwerk 'dr af
Origineel 'hangen' de bobines aan de buitenkant van het frame. Niet echt wenselijk.
Nieuwe beugeltjes gemaakt voor de bobines
De bobines zijn nu aan de binnenzijde van het frame bevestigd. De toekomst zal uitwijzen of dit een koeling probleem gaat veroorzaken
Beter zo! uit het zicht.
Kabelboom heb ik al mooi verlegd en de zekringskast mooi weggebouwd. Toch is het niet mooi als de boom hier het frame verlaat.
Zo loopt hij het meest uit het zicht.
Origineel is de oliekoeler aan de voorkant van de motor opgehangen. Da's nie mooi.
Los met die handel
Onder de radiator lijkt me de beste plek. Beetje ruimte ertussen laten.
Beugel maken om de oliekoeler onderaan de radiator te kunnen bevestigen
Beugeltje gespoten en bevestigd.
De stalen leidingen heb ik gereinind, de flexibele heb ik op maat gemaakt. De verbindin tussen de stalen leidingen en de flexibele zal bestaan uit 2 rvs slangklemmen (2 per verbinding.) De aansluiting van de flexibele op de oliekoeler blijft de originele pers-verbinding.
Dat ziet er solide uit. Deze verbinding vertrouw ik wel
De originele loop van de koelslang is veel te ruim. Inkorten dus!
Aftappen...
Nice
Ik heb een digitale teller gekocht (laat ik nog zien) De originele temp sensor moet vervangen worden door de nieuwe (komt goed uit nu de koelvloeistof uit het systeem is.)
Zo, da was hem voor zover. Hoop jullie niet teveel overspoeld te hebben met de foto's.
Binnenkort meer foto's met commentaar
Morgen even naar de openening van JJ-Streetfighters. Gaan er nog meer heen?
Groet, Jeroen