Eerste projectje ombouw bandit

6 dec 2005
249
0
hamme
Ik volg dit forum nu al geruime tijd en dan zeker de rubriek streetfighters. Door het zien van diverse fighters en dan vooral door de gixxer van lucky Rikkie heb ik het een tijdje geleden ook aangedurft om de slijpmolen in mijn Bandit te zetten en hem stilaan om te bouwen naar een meer fighter uitziende motor. Ik moet wel rekening houden dat er steeds nog een duo moet mee kunnen dus ben wel wat beperkt in uitvoering. Maar ik heb me daardoor toch niet laten tegenhouden en dit is het resultaat tot op heden. De Motor is een b1200 uit 1999 met nu een 65500 km. op de teller.

Na aankoop maar meteen de wielen er uit om ze goud metallic te herspuiten.
ombouw%20(1).jpg


Dat zag er dus zo uit en was op zich al een verbetering.
ombouw%20(2).jpg


Een vrij standaard bandit toen nog.
ombouw%20(3).jpg


Omdat de verf nu ook niet bepaald krasvrij was heb ik hem maar meteen
opnieuw geschilderd zo dat het toch wat netjes werd.
ombouw%20(4).jpg


De geschuurde onderdelen.
ombouw%20(5).jpg


Nu zat er toch al een beetje glans op.
ombouw%20(6).jpg


Toen dacht ik van er een gsxr kontje op te monteren,maar dit leek me toch nog teveel op de standaard kont,dus heb ik daar maar van af gezien.
ombouw%20(8).jpg


Ondertussen was ook de bugspoiler uit duitsland toegekomen.
ombouw%20(9).jpg


Daar maar meteen roostertjes voor gemaakt omdat ik dat mooier vond.
ombouw%20(10).jpg


En zo zag dat er dan uit op de motor.
ombouw%20(11).jpg


Daarna kwam het motorische gedeelte aan de beurt met een setje k&n filters en
een dynojet stage 3 kitje.
ombouw%20(12).jpg


Toch nog steeds een vrij standaard Bandit.
ombouw%20(13).jpg


Omdat de voorvork lekte,en omdat ik hem goudkleurig wilde , heb ik die meteen ook maar herschilderd en hersteld.
ombouw%20(14).jpg


Toen had ik een kompleet kontje van een r6 redelijk goedkoop kunnen aanschaffen.
ombouw%20(16).jpg


ombouw%20(17).jpg


Dan maar meteen de slijptol in de motor,en nu was er geen weg meer terug.
ombouw%20(18).jpg



ombouw%20(19).jpg


Na veel passen en meten zag het er nu zo uit.
ombouw%20(20).jpg


Het subframe in aanbouw.
ombouw%20(21).jpg


Eindelijk was de lelijke kont verwijderd en zag het er al een stuk mooier uit.
ombouw%20(22).jpg


Na afwerking heb ik er dan zo een tijdje mee rondgereden.
ombouw%20(23).jpg


Omdat het achterlicht op niks trok op zoek gegeaan naar ronde led's.
ombouw%20(25).jpg


Al veel frisser nu.
ombouw%20(24).jpg


Omdat ik het zo mooi vond op de fighter van lucky rikkie,heb ik dan ook maar zo een kopje aangekocht.
ombouw%20(26).jpg


Maar meteen even gepresenteerd.
ombouw%20(28).jpg



ombouw%20(29).jpg


In het juiste kleurtje gestoken.
ombouw%20(30).jpg


En bij de montage.
ombouw%20(31).jpg


Een nogal donkere foto,maar ik post er wel nog een paar op klaarlichte dag genomen.
ombouw%20(34).jpg


Ook een digitale teller kon niet ontbreken.
ombouw%20(35).jpg


Het huidige resultaat tot nu.
ombouw%20(36).jpg



ombouw%20(37).jpg



ombouw%20(38).jpg


Zo. Wat vinden jullie ervan tot op heden?
Wat verder op het verlanglijstje staat is een upsd vork . Of op zn minste een mooier spatbordje vooraan.
Een gp style uitlaatje (dubbel)
En een ander kleurtje voor de hele motor. Al ben ik niet zeker dat ik dit nog ga uitvoeren.
 
ik vind het een hele vette bike...

en dat groen zou ik lkkr laten zitten, vind het heeel vet :Y.

upsd is helemaal niet noodzakelijk vind ik. lager stuurtje zou wel mooi zijn.

Gr. Steven
 
Mooi gedaan, vooral de kont is goed geslaagd. Het kuipje vind ik niet zo mooi(te klein en te laag) Mooi spuitwerk trouwens.
 
zonde zonde zonde...










dat je zoveel info en foto's over deze vette fiets geeft, dit had weken lees plezier kunnen zijn!
Mooie bike en het groen staat hem erg goed *O*
 
Ziet er goed uit! Zou nog wel een mono afdekkapje erbij zoeken, staat stukken beter! (Dat weet ik uit ervaring, want vind de mijne ook nét niet met het zitje erop..)

Bjorn
 
Super fiets!!! Persoonlijk lijkt mij een USD wel erg mooi staan. Kleur is niet mijn ding, maar dat geeft ook niet, want het gaat erom dat jij het gaaf vindt.

Grtz Zieke
 
Dat vind ik nu net het leuke aan fighters. Elk bouwt zijn motor naar zijn zin en anderen zouden het toch iets anders gedaan hebben. De kleur is ook niet mijn ding, Maar omdat de kader groen is... Ook het afdekkapje komt er nog op, maar die blijken moeilijk te vinden voor een kontje van een 1999 r6. Als ik er geen vind maak ik het zelf van een duo zadeltje. Het kopje vind ik persoonlijk groot genoeg en ik vind het mooi staan zo laag. Een lager stuurtje zou ik ook nog willen, in combinatie met andere risers dan. Maar eerst eens zien of ik er een andere vork ga induwen. ik heb nog zoveel ideeen, maar ze realiteit maken is nog steeds wat anders. Een single achterbrug bevoorbeeld. 1 ding is wel zeker , een fighter verouderd nooit . Je blijft er immers aan bezig. ;)
 
Blijft leuk he ieders smaak.... :)

Volgens mij is een achterbrug van een VFR 750 redelijk makkelijk in te bouwen. Gaat redelijk goed met de inbouwbreedte. Nieuwe dogbones erbij maken en je bent klaar.

Grtz Zieke
 
hey

zou je n foto kunnen maken van de bevestiging van het nieuwe subframe?
want ik wil waarschijnlijk zelf ook n bandit halen, maar die kont is oer lelijk...

gr jarno
 
Sorry, ik heb er niet zoveel foto's van. Hier wel eentje bij de aanpassing. Ik heb gewoon alles na de kader afgeslepen. Dan 2 strippen geplooid en passend gemaakt zodat ze goed op het frame pasten. Dan gepunt en nagemeten en pas daarna alles gelast. Afgewerkt met plamuur en overschilderd. Voor de bovenste ogen van het nieuwe subframe kan je dan gewoon een ronde buis tussen de linker en rechter zijde van de kader lassen met daarop ook 2 strips waar je de bouten doorheen steekt.


full
 
ik vind hem zeer geslaagd! alles eigenlijk.. vind ook niet dat er andere achterbrug in hoeft,
deze staat de motor echt mooi..
er is maar 1 ding dat me beetje stoort (en zelfs dat is maar relatief), en dat is het voorspatbordje, zou iets kleiner mogen zijn.

prachtbike, maar zoals rudeness zei, jammer dat het zo allemaal ineens op forum staat, had het graag langzaam gevolgd :)

groeten
sepp
 
zo'n gp-uitlaatje werd elders getipt dat die op marktplaats staat voor het luttele bedrag van 350 euro.... :X
 
Maatje van me kan nog aan dit soort dempertjes komen:

http://www.marktplaats.nl/index.php...UnocmPnGgrFHVKD36NvZ%2BkgSwTlo9Y3OuthMA7T4CR8

Kan zijn dat ze wat duurder zijn dan genoemde prijs, maar deze had hij al voor zichzelf liggen maar deed er verders niets meer mee.

Bjorn


maar das een enkele ;)

voor de volledigheid even de reactie uit ander (ziekeninja) topic geknipt:



leuke dingen maar wel prijzig
 
Het is inderdaad het dubbele uitlaatje dat ik graag zou hebben. Een korte uitlaat zou mooi staan op de Bandit denk ik. Het voorspatbord word inderdaad nog vervangen door een kleiner,maar ik heb nog niet beslist of ik er nu wel of niet een upsd vork ga inzetten. Vandaar dat het originele nog even dienst moet doen. De kostprijs valt nog heel goed mee tot nu toe hoor. Ik doe ook alles zelf en dat scheelt ook al een aardig bedrag . Het kontje had ik voor 200 eurie's (zoals jullie dat zeggen ;) ) Het was wel kompleet met zitje's , subframe, slotje, binnenspatbord enz. Het digitale tellertje was een 85 euro en het kopje ,jawel 400 euro in Belgie. In Nederland goedkoper,maar da's dan weer een eind rijden zodat je voordeel ook weer weg is.
full
 
prachtbike, maar zoals rudeness zei, jammer dat het zo allemaal ineens op forum staat, had het graag langzaam gevolgd

Ik zou graag een gixxer bijkopen,maar lig nog in onderhandeling met mn vrouw. Als ik er eentje mag bijhalen dan maak ik er ook een topic van van bij de start. Een goeie gixxer vind je hier voor relatief weinig geld. Ik zou erg graag eens eentje ombouwen zonder beperkingen . Vroeger kocht ik om de haverklap een andere motor,daar was ze dus niet gelukkig mee. Nu zou ik met de bandit blijven rijden , en een gixxer om aan te sleutelen moet dan toch wel kunnen he. :)
 
Dat ze niet zo uit de fabriek gekomen zijn! Vind de kleur ook mooi staan (en mooi gespoten ook!)

Hou ons op op de hoogte van verdere aanpassingen en veeuull foto's maken he!

Groet Kai :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan