Nieuwe Burgman 125/ 200 is het wat?

Op zichzelf is het een mooie scooter. Maar, voor mij persoonlijk heeft een 200 (of minder) cc scooter de charme dat het doorgaans kleine, handige gooi-er-maar-tussendoor dingen zijn. Deze dikke Suzuki-scooter is wat erg groot uitgevallen voor een 125 of 200 cc scootertje.
Dan zou ik toch voor minimaal een 400 cc -versie gaan (of een goedkopere concurrent).
 
Afgelopen zaterdag was er weer 'ns MotorXperience op RTL5 en de heren hebben zowaar tijd besteed aan de gehele Burgman-lijn, zonder daar laatdunkend over te doen. Persoonlijk heb ik niks met de Burgmans: te lang, te kleine wielen, te grote kuip. Maar comfortabel zal het heus wel zijn.
 
... Wat vinden jullie ervan?

Smaken verschillen, ik vind het een leuk model.
Het ziet er zondermeer goed uit; het oogt heel volwassen en de motor lijkt me heel bruikbaar. Best knap hoe ze een dermate lichte scooter zo goed weten te stylen terwijl er bijvoorbeeld toch ruimte is voor twee helmen onder de buddyseat; toch een voordeel van kleine wieltjes. Achter is kleiner dan voor, of vergis ik mij...

Het is dat ik graag iets meer vermogen wil voor de snelweg anders had het best iets voor mij kunnen zijn...
 
Laatst bewerkt:
Leuke reclame van Suzuki met de nieuwe Burgman op CNN. Al gezien? [afbeelding]

Ja, Alex is een echte reclamehoer geworden, maakt reclame voor alles wat los en vast zit op tv, van mineraalwater tot Burgman 400... Zijn sterke punt is dat hij ondanks zijn sterrenstatus een supersympathieke gast is waardoor hij dus ook goed verkoopt. Laatst was er een "Telegatto per lo sport" (een Italiaanse tv-prijs voor de sport, uitgereikt door Canale 5, een tv-zender van Berlusconi), waarin de genomineerden Valentino Rossi (toch nog een béétje ontopic O-) ), het gehele Italiaanse voetbalteam (dus Del Piero incluis), en de aanvaller uit de Serie B apart genomineerd waren. Alex won dus in zijn ééntje van zichzelf met alle andere voetballers samen... _O-
 
Heeft iemand een Burgman 200.
Ben benieuwd naar ervaringen.
Ik rij momenteel een Honda Dylan.
Ben op zich super tevreden, echter..........
Bij langere ritten lijkt me een scherm fijner..............en
die 50 cc extra t.o.v. de Dylan, is er veel verschil qua top en trekkracht ?
Wil eigenlijk graag bij het kleinere type motorscooter blijven vanwege het gewicht, handelbaarheid (in garage etc.) en met een net scherm waar je netjes beschut achter zit, en niet zo'n naderhand aangeplakt scherm.
Dit doet bij veel motorscooters afbreuk aan het model.
En zag op de Suzuki site, dat deze ook een hoger scherm verkopen, welk gewoon gelikt uitzit bij het model.
Zijn er ook leuke alternatieven........................?
Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
De AS is zeker een mooie scoot, maar waar mijn oog een beetje op valt is het grotere scherm bij de Burgman.
De prijs van de sportcity is €3690, dus qua prijs heel interessant.
Wat gaat de 250cc kosten......edit, € 3990
Echter als ik op de site kijk van Aprillia, en je wilt graag een groter scherm erop........
dan krijg je weer zo'n ontsierende plaat.
Naar mijn mening breekt hij de Sportcity helemaal af !!
De Burgman 125 komt op €3890 en de 200 cc versie op €4290, dus helaas een stukje duurder.
Daar staat dan dat schermpje en meer bergruimte tegenover ?
 
Laatst bewerkt:
Dat is goedkoop !! 900 euro onder adviesprijs, waar heb je die gezien ?
Maar wil dan het liefst 200cc., want anders ben ik bang dat het voelt als achteruitgang t.o.v. de Dylan :]
 
Dat is goedkoop !! 900 euro onder adviesprijs, waar heb je die gezien ?
Maar wil dan het liefst 200cc., want anders ben ik bang dat het voelt als achteruitgang t.o.v. de Dylan :]

o.a. bij MVM.nl , maar ook bij Motoport Amsterdam zijn ze 2990 ofzo. Zijn demo modellen, maar lijkt me sterk dat men per vestiging 6 modellen in zet als demo model, meestal is dat er maar eentje. Dus best kans dat ze nieuw zijn met 0km op de klok.
Ik zou persoonlijk dan voor de 200 of 400 gaan. Maar de prijs van een 400 ligt een heel stukje hoger.

Heb je op www.motorfreaks.nl al de recensie gelezen van de Burgman 200 ? Schijn je ook redelijk mee op de snelweg te kunnen rijden. Maar het zijn wel flinke scooters hoor, een stuk groter dan je Dylan.

Hier is de directe link naar het Burgman 200 artikel ;

http://www.motorfreaks.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=10248&Itemid=56
 
Laatst bewerkt:
De 200 staat nergens afgeprijst dus hier ben je 4300 euro voor kwijt.
En qua maat is hij idd een stuk groter dan een Dylan.
De 125 heeft echter maar iets van 13 pk en dat is tov de Dylan wel 3 pk minder,in combinatie met zijn hogere gewicht ga je er qua prestaties toch wel op achteruit.
 
Voordeel van de AN125 op de Dylan is windbescherming (voor zover je dat nodig hebt met 100km/u) en de flink grotere ruimte onder de buddy. Het is maar net wat je wilt...
 
De recensie op motorfreaks had ik inderdaad gelezen,
de conclusie is zoals wij allemaal reeds weten, waarom dit niet eerder gedaan !
Voor de Burgman 400 betaal je inderdaad gelijk 2000 euro meer, maar buiten dat wordt hij me dan te groot.
Ben net super tevreden met de Dylan vanwege de handelbaarheid.
Op de camping past die net achterom de stacaravan, in de garage "plak" je hem echt in een hoekje. Hier hecht ik best waarde aan.
De burgman 400 wordt én €2000 duurder én 50kg zwaarder.
Ik rij weleens regelmatig naar de camping (40 km enkel), maar dan neem ik bijna nooit de autoweg, dus vermogen mis ik niet echt om direct voor een 400 te kiezen.
De maat heb ik eens vergeleken, de Burgman oogt een heel stuk vetter, echter hij is 4 cm breder t.o.v. de Dylan, en 10 cm. langer, dus dit vind ik nog meevallen.
Op mijn Dylan zit een topkoffer, dus die is nog langer dan de Burgman.
Met name de breedte is gemakkelijk, (Burgman 74 cm.) om tussen de auto door te laveren bij het stoplicht.............heerlijk met zo'n scoot.
Laatste reactie ging over wind, en dat lijkt me op de Suzuki inderdaad veel beter.
Ook al rijdt de Dylan maar met pijn en moeite 120-125 op de klok, alle windkracht komt toch op je armen terrecht.
De Suzuki heeft dat scherm standaard, en ook een hogere is te krijgen (ervaringen ?)
De T-max ziet er wat minder gelikt uit dan de Burgman uit (persoonlijk!),.............. dus heb je dan nog alternatieven ?? kijkend naar gewicht, formaat, met schermpje ??
 
Laatst bewerkt:
Piaggio X8 250 misschien? kost 4749, en schijnt toch een stuk vlotter te zijn dan de soes 200
 
De Piaggio X8 is mooi.

Hybride.......wat ik me bij de Honda Forza afvraag.........houdt dit kuipje je hoofd enigzins windvrij, of heb je ook nooit iets van gebruikerservaringen gelezen.

Dankewel voor de alternatieven.................
 
Correctie op mijn vorige post, het is het model dat ik momenteel overweeg...
.......houdt dit kuipje je hoofd enigzins windvrij, of heb je ook nooit iets van gebruikerservaringen gelezen....
Goede vraag; zelf heb ik er niet op gereden maar gezien de vormgeving vermoed ik dat het vergelijkbaar is met mijn scooter die ik zonder ruit rijd. Het hangt dus van jouw lengte af of je vol in de wind zit..
Je zou gebruikerservaringen op buitenlandse sites kunnen zoeken of beter nog, er zelf mee proefrijden.

De Forza is zoals ik het zie de opvolger van de opvolger van mijn scooter... Ik heb er wel eens wat over gelezen maar het fijne weet ik er ook niet van. Wat ik gelezen heb: de transmissie heeft ook een "manual mode" net als de veel grotere Burgman 650. Er zitten geen variator rollen meer in maar een computer regelt via een elektromotor de overbrengingsverhouding, en daarbij kun je dus ook kiezen voor schakelen. Schijnbaar had de eerste versie 6 gangen, de latere heeft er 7.... Ach, dat is slechts een software aanpassing...

Verder las ik ergens dat het een zogenaamde halfhybide is; zodra je stil staat slaat de motor af, die wordt automatisch weer gestart zodra je het gashandle beroert. Dat lees ik trouwens niet in het gelinkte artikeltje... Misschien was dat alleen op de voorganger Jazz.
Hij schijnt wel heel zuinig te zijn....
 
ik zie net dat hij in België nieuw € 4990 kost en voor de Luxe versie € 5990
en in Nederland kost de EX € 7190 ??
Is nu de Beligisch de Luxe vergelijkbaar met de EX
Het zal waarschijnlijk wel ergens vermeld staan, maar kost globaal het importeren van een scoot ?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat durf ik zo niet te zeggen; maar er zijn vast mensen die het wel weten.

Zelf zou ik het liefst een gebruikte motor importeren, afhankelijk van de leeftijd krijg je dan korting op de te betalen BPM. Onlangs is die regeling trouwens aangepast, hoe het nu werkt durf ik niet meer te zeggen.

Hieronder een aantal topics van mensen met dezelfde vragen.
motor importeren uit Belgie??
Motor kopen in belgië
invoeren vanuit belgie
 
Terug
Bovenaan Onderaan