Nieuwe SV650S deel V

CasGas

MF veteraan
30 mrt 2003
2.856
70
Achterhoek
En dan gaan we hier maar weer vrolijk verder..

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Ik wil graag alle bijzonderheden bijhouden in dit topic, zoals belangrijke linkjes en dergelijke. Informatie waar dus veel naar gevraagd wordt, als we dat lekker hier bijhouden blijft het misschien wat overzichterlijker, zonder 10x dezelfde vraag..

Laat je horen zou ik zeggen!

Veel gevraagde informatie:

  • Bekijk de volgende post voor het uitschakelen van je PAIR systeem:
    Post van Vonkenboer in topic 'Nieuwe SV650S deel IV'
  • Hier een handleiding voor het demonteren van een SV kont.
    Hiero! (Rechter muisklik en opslaan als)
  • Heb je problemen of vindt je de voorvering niet fijn? Zie hier het docje van Knaapie, met zijn verslag aan HK Suspension te Uden.

  • Hier een behoorlijk aantal handleidingen (in het Engels), waaronder het uitschakelen van het PAIR systeem, een 180 achterwiel ipv 160, R6 gashendel monteren en nog veel meer!
    Die vindt je hier weer.
    Tijdelijk niet beschikbaar!

Met dank aan Knaapie voor de handleidingen!

En dan hier de plaatjes van onze mooie SV'tjes..

CasGas:
sv1.jpg


IMG_1084.JPG





verstuuver:
IMG_0062-1.jpg





Fantom:
Afbeelding%20030.jpg





Ride4Fun:
Foto=LQTO4BYN





Strifer:
full





Defender (van zijn vrouw):
miep.JPG





Megabyte2000:
full





lennart888:
full





Vonkenboer:
full


full





Marianchi ®:
full





SV650SA K7:
SV650SA1.jpg





Atomias:
full





arthure:
full





Roy-SV:
svzc6.jpg


svtjesyv2.jpg





matsu:
full





Lacsap:
full





Tattoo'd Lady:
full





SVsimon:
Foto=7TU8IQZW





nopper:
full


full





Mariska_121:
HPIM1218.jpg





Airtime:
full


full





ChaserBoZ:
full





Vampie:
full





koningeric:
DSCF1764.jpg





fido-dido:
full


Mocht er iets niet kloppen, laat het maar horen!

Drukfouten voorbehouden!
 
Laatst bewerkt:
Nou dan zet ik 'm toch in het nieuwe deel :P

Als mijn SV koud is dan kan ik hem gewoon starten terwijl de brandstof pomp nog druk aan het opbouwen is. Hij slaat dan ook direct aan zonder problemen.
En ik rij ook het blok rustig warm en nog nooit gehad dat hij ermee stopte.

Zou het aan het bouwjaar van de SV kunnen liggen. :X
De mijne is van 2003, wellicht dat degene die het probleem met afslaan hebben hun sv'tjes vna hetzelfde bouwjaar zijn. Het is maar een schot in het duister maar wie weet :?

Met mijn 2003'tje ook geen probleem.

Macht der gewoonte wacht ik meestal totdat de pomp stil is, maar af en toe heb je haast he :+ Hoe dan ook, starten doet ze altijd . . .
 
Woooooot

Over 2 weken 24.000km beurtje. Ben benieuwd wat me dat gaat kosten (incl. nieuwe ketting + tandwielen.)
 
Woooooot

Over 2 weken 24.000km beurtje. Ben benieuwd wat me dat gaat kosten (incl. nieuwe ketting + tandwielen.)

Ik heb laatst een 24.000 km beurt laten uitvoeren, incl controle ketting en tandwielen. Was in totaal €163,- kwijt. Was wel met wintertarief in de werkplaats dus normaal 3/4 tientjes duurder.

Ketting en tandwielen kun je zo duur maken als je zelf wil. Geen idee wat een orginele ketting+tandwielset kost. Iemand ??
 
Ketting-tandwiel set van Suzuki kost geloof ik 160 euro. Ik had echter een set van een Naked laten monteren (1 tandje groter achter, heerlijk!), dus misschien dat die set iets duurder is van de standaard S set door de langere ketting en het grotere tandwiel.
 
Ik ben op mijn "N" zelfs 3 tanden groter gegaan..................het heeft zijn charmes maar leverd wel wat top snelheid in. Niet dat ik dat erg vind want hij ramt nu iedere versnelling supersnel door de toeren. Te snel af en toe zelfs.........

Polleke
 
Ik heb laatst een 24.000 km beurt laten uitvoeren, incl controle ketting en tandwielen. Was in totaal €163,- kwijt. Was wel met wintertarief in de werkplaats dus normaal 3/4 tientjes duurder.

Ketting en tandwielen kun je zo duur maken als je zelf wil. Geen idee wat een orginele ketting+tandwielset kost. Iemand ??
Wat is trouwens het onderhoudsinterval van de SV650S.
De mijne staat nu op 11.000km (Ik heb hem gekocht bij (10.000km) en zover ik weet heeft de motor met 9.000 km een beurt gehad.

Ow ja, Hallo deel V :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat identiek aan de SV650N dus om de 6000 km.

Heel kort door de bocht:
0. 1000 km - controle beurt
1. 6000 km - kleine beurt
2. 12000 km - grote beurt
3. 18000 km - kleine beurt
4. 24000 km - grote beurt + kleppen stellen

Daarna begint 't hele verhaal weer bij 1.
 
Morgen mag ik weer :] ! Dus hopelijk geen startproblemen :P
Nu maar hopen dat het morgen een beetje :] weer is.


FF wat heel anders.
Ik ben aan het kijken naar een ander uitlaatsysteem voor mijn SV650S
Nu heb ik het al kunnen uitfilteren tussen twee uitlaten alleen heb ik wat ervaring vraagjes aan jullie.

LASER 'X-treme' Exhaust 2-2 system
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Hoe gaat het als je een duo passagier hebt of als je eventueel tassen achterop wilt meenemen tijdens een weekendje weg?
DPTN_SUZ_SV650_RSB.jpg


Two Brothers M2 V.A.L.E slip-on
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Wat is het geluid van de uitlaat?
2006_suzi_sv650_vale.jpg


Ik lees graag jullie reactie :Y
 
Laatst bewerkt:
En toch... en toch had ik graag in deel 5 een mooie sv in de sneeuw gezien :}

.. gisteren op svtje naar huis.. nou nou.. weeralarm.. had net zo'n zin in met sv door de sneeuw.. om daarna een kiekje te nemen.. .. kon geen sneeuw vinden..
hij zag wel wit trouwens.... van de pekel... toch maar ff de spuit erop gezet..
 
Nu maar hopen dat het morgen een beetje :] weer is.


FF wat heel anders.
Ik ben aan het kijken naar een ander uitlaatsysteem voor mijn SV650S
Nu heb ik het al kunnen uitfilteren tussen twee uitlaten alleen heb ik wat ervaring vraagjes aan jullie.

LASER 'X-treme' Exhaust 2-2 system
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Hoe gaat het als je een duo passagier hebt of als je eventueel tassen achterop wilt meenemen tijdens een weekendje weg?
[afbeelding]

Two Brothers M2 V.A.L.E slip-on
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Wat is het geluid van de uitlaat?
[afbeelding]

Ik lees graag jullie reactie :Y


Hey !!

Nou ik heb het laser systeem op me SV zitten (zie afbeelding)

Foto=ELM6LCBS


Een tas kan je wel achterop doen, maar niet eentje met aan de zijkant nog koffers / tassen, die komen tegen de dempers aan !

Verder achterop zitten gaat goed hoor ! Je voelt de warmte wel, maarja, lekkere warme beentjes toch ;)
 
Ketting-tandwiel set van Suzuki kost geloof ik 160 euro. Ik had echter een set van een Naked laten monteren (1 tandje groter achter, heerlijk!), dus misschien dat die set iets duurder is van de standaard S set door de langere ketting en het grotere tandwiel.

hee knaapie

is het gelukt om je shock te verwijderen en weer te monteren volgens de manier die ik beschreven heb, of heb je je vering nog geen beurt gegeven?
 
Is 't niet een leuk idee om alle sv's in de startpost te zetten?

Als iedereen nou even een plaatjes hier neerzet, dan zorg ik er wel voor dat alles in de startpost terecht komt..

We doen even maximaal 2 plaatjes, om iig het overzicht een beetje te bewaren :)
 
hee knaapie

is het gelukt om je shock te verwijderen en weer te monteren volgens de manier die ik beschreven heb, of heb je je vering nog geen beurt gegeven?
Volgende week zaterdag of dinsdag gaat het gebeuren bij de dealer. Kon ook bij HK zelf, maar dan ben ik een volle dag kwijt en daar heb ik geen tijd voor. De motor moet toch een servicebeurt, dus komt mooi uit. Shock er onder uit, opsturen, servicen en weer terug eronder. Maar je uitleg gaat ongetwijfeld handig zijn! :} :Y
 
Nu maar hopen dat het morgen een beetje :] weer is.


FF wat heel anders.
Ik ben aan het kijken naar een ander uitlaatsysteem voor mijn SV650S
Nu heb ik het al kunnen uitfilteren tussen twee uitlaten alleen heb ik wat ervaring vraagjes aan jullie.

LASER 'X-treme' Exhaust 2-2 system
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Hoe gaat het als je een duo passagier hebt of als je eventueel tassen achterop wilt meenemen tijdens een weekendje weg?
[afbeelding]

Two Brothers M2 V.A.L.E slip-on
Heeft iemand ervaring met dit uitlaatsysteem?
Wat is het geluid van de uitlaat?
[afbeelding]

Ik lees graag jullie reactie :Y
De Laser uitlaat is mooi en inclusief db-killers en e-keur als ik het goed heb. Zelf vind ik dat ze de bochten wel wat dikker hadden mogen maken, maar goed.

De 2 Broertjes uitlaat is kwalitatief mooi spul, maar schijnt vrij luid te zijn. En omdat ze uit de VS komen kan je een e-keur volgens mij ook wel vergeten. Niet noodzakelijk (nog niet in ieder geval), maar wel handig om te hebben.
 
De Laser uitlaat is mooi en inclusief db-killers en e-keur als ik het goed heb. Zelf vind ik dat ze de bochten wel wat dikker hadden mogen maken, maar goed.

De 2 Broertjes uitlaat is kwalitatief mooi spul, maar schijnt vrij luid te zijn. En omdat ze uit de VS komen kan je een e-keur volgens mij ook wel vergeten. Niet noodzakelijk (nog niet in ieder geval), maar wel handig om te hebben.

2 brothers :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan