Suzuki gs500 slingshot

snelbinder

MF'er
28 dec 2006
37
0
nijmegen
Ik heb deze motor gebruikt als heropstapper naar alle tevredenheid. Nu wordt het tijd voor een zwaardere naked.

Bouwjaar: '96
Km stand: 30.000 (de motor wordt gebruikt dus deze zal wel wat oplopen)
Banden: eind zomer 2006 vervangen
Kettingset: eind zomer 2006 vervangen
Remmen: achter goed, voor ga ik binnenkort vervangen
Grote beurt: december 2006
vraagprijs: 1600.=
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik 2x een GS500e in bezit heb gehad en mijn eerste dus zo'n rode was met een TCP kuip. De kleurstelling + stickers van jouw GS500e is dus van 1992.

Van 1996 had je deze kleur niet, en totaal andere stickers.

Hieronder heb je een overzicht, al klopt ie niet van elk bouwjaar.

Suzuki GS500E model history

Wat natuurlijk WEL kan, is dat jouw motor pas in 1996 uit de krat werd gehaald.
Zo is mijn huidige motor ook van eerste toelating 1998, maar is het eigenlijk een '96-er.

Wat staat er bij eerste toelatingsdatum op je kentekenpapieren ?
 
Als ik op die papieren kijk blijkt meteen dat ik liever rijd dan ... (ik breng de motor dus ook altijd weg voor groter onderhoud) Staat er bij ''eerste toelatingsdatum'' 16 jan 1997. Kun jij me ook vertellen of ik kan onderscheiden of hij later uit het krat komt of dat hij is geimporteert?
 
Op de RDW site http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/voor_voertuigeigenaren/voertuiggegevens_online.htm
kan je je kenteken invullen. Je ziet dan ook 'Eerste afgifte in Nederland' en gewoon 'Eerste toelating'. Als die beide 16 jan 1997 zijn, dan kan je er van uit gaan dat het dus geen import motor is en dan moet ie dus wel een paar jaar of in een krat hebben gestaan of in een showroom zonder dat er een kenteken voor is aangevraagd.

Maar het model is dus van 1992, dus wat er in ruim 4 jaar tijd is gebeurd (immers is ie in januari 1997 op kenteken gezet), is denk ik de grote vraag. Maar dat maakt niet uit dan is het dus een '97-er GS500e maar dan wel overjarig model van 1992 :)

Suc6 met de verkoop!
 
Datum eerste afgifte Nederland Info 16-01-1997
Datum eerste toelating Info 16-01-1997

Een overjarig model dus. Bij serieus geintresseerde wil ik wel het kenteken doorgeven zodat ze het zelf kunnen opzoeken. Thanks voor de duidelijkheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan