16 kw en Honda Cr500

Blikkie

Rookie
16 aug 2004
17
0
APeldoorn
Hallo daar, binnenkort wil ik mezelf een CR500 kado doen en hier een sm van te maken. Heb al een en ander nagevraagd wat kosten betreft bij Bonmotoren. Nu wordt er verteld dat je een CR500 wel op kenteken kunt zetten maar in de papieren komt er te staan dat het wel een altijd een 16kW motor is. Gaat mij dit problemen opleveren als ik brokken maak?? Kan iemand mij hier iets over vertellen. Er zijn toch volgens mij genoeg lui de CR500 voor op de weg gebruiken en er zal er ook wel eentje bijzitten die een keer een ongeluk heeft meegemaakt. Alle info is welkom.
 
ik denk dat een cr500 geen 16 kw is, en lijkt me ook wel logisch

je hebt toch 25 kw? :?

en ik denk dat het wel prob's op gaan leveren
 
t is volgensmij wel wat meer als 16kw ja :+ (65pk) kan natuurlijk dat hij op kenteken staat als 16kw maar dat lijkt me haast niet mogelijk...
 
Na aanleiding van het topic XR 650 R 10 kw???? heb ik navraag gedaan bij mijn tussenpersoon. Mijn xr 650 staat als 45kw opgegeven bij de verzekering. Ik mag iig op een zware motor rijden.
Bij een licht rijbewijs ga je zeker problemen krijgen.
 
Hallo daar, binnenkort wil ik mezelf een CR500 kado doen en hier een sm van te maken. Heb al een en ander nagevraagd wat kosten betreft bij Bonmotoren. Nu wordt er verteld dat je een CR500 wel op kenteken kunt zetten maar in de papieren komt er te staan dat het wel een altijd een 16kW motor is. Gaat mij dit problemen opleveren als ik brokken maak?? Kan iemand mij hier iets over vertellen. Er zijn toch volgens mij genoeg lui de CR500 voor op de weg gebruiken en er zal er ook wel eentje bijzitten die een keer een ongeluk heeft meegemaakt. Alle info is welkom.
[/quote


Die van mij is veeeeeeeeeeeel sterker!! 17 kw :9
Op kenteken wel te verstaan, maar over jou vraag is al veel gespeculeerd op het forum, maar volgens mij is daar geen sluitend antwoord op geweest.Naar mijn mening moet het niets uitmaken als je een zwaar rijbewijs hebt.
 
Hallo daar, binnenkort wil ik mezelf een CR500 kado doen en hier een sm van te maken. Heb al een en ander nagevraagd wat kosten betreft bij Bonmotoren. Nu wordt er verteld dat je een CR500 wel op kenteken kunt zetten maar in de papieren komt er te staan dat het wel een altijd een 16kW motor is. Gaat mij dit problemen opleveren als ik brokken maak?? Kan iemand mij hier iets over vertellen. Er zijn toch volgens mij genoeg lui de CR500 voor op de weg gebruiken en er zal er ook wel eentje bijzitten die een keer een ongeluk heeft meegemaakt. Alle info is welkom.



Hoe krijg je er een kenteken op eigenlijk?
 
ZO te zien rijden er aardig wat mensen met verkeerde Kw op papier. Er is toch hier vast iemand die een keer brokken heeft gemaakt en precies kan vertellen hoe en wat er gebeurd qua verzekering enz??
 
geen brokken maken.

Als je weet dat je het risico loopt om genaaid te worden rij je imho voorzichtiger...vroeger ook met de puch..oei..ik heb geen verzekering want ik ben 14 dus ik rij maar voorzichtig...
Denk wel dat het invloed heeft.
 
Net met verzekeringsmaatschappij gesproken. Als je wordt aangehouden en je kw's in werkelijkheid kloppen niet met wat er in je kenteken bewijs staat dan zou je een bekeuring kunnen krijgen.. maar ja dat controleren ze volgens mij nooit. Als je brokken zou maken dan maakt het voor de verzekeringsmaatschappij niks uit, als een in bezit bent van een zwaar rijbewijs ,wordt er niet naar de kw's gekeken of ze overeenkomen met je kenteken bewijs.

ZOu het wel uitmaken dan heb ik het in ieder geval gemeld bij mijn verzekeringsmaatschappij en dan kunnen ze me volgens mij nooit wat maken.
 
Heb nog een mooie 1996 CR 500 met kenteken te koop.
voor een goed bod gaat deze.

Op het kenteken staat geen vermogen vermeld
 
Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, maar ik rijd 25kw 'op uitdraai' en ben vorige week op m'n bek gegaan. Ik ben all-risk verzekerd, en zoals het er nu uitziet gaat de verzekering vol uitkeren...
 
Op de xr400 van mijn pa staat 5kw op het kenteken,
anders komen ze niet door de keuring,maar het is dan een opgevoerde
motor wettelijk,en hij is nieuw uit de winkel.
 
Voor alle zekerheid, schop CR 500 aan de kant, iets te veel vermogen, koop een mt 8 en ga voorlopig rondtouren tot je een oplossing hebt. Een 500 is dus totaal NIET geschikt om op klein rijbewijs te rijden. Tuurlijk, kan wel met aangepate papieren, maar voor later, alsjeblieft niet. Ik spreek uit ervaring, als je ooit een babietj, een vrouwtje en een eigen huisje wil, wacht even met een te vet opgevoerde brommer. Kost klauwen met geld, schiet je niks mee op!!! En ja, sorry, ik ben al 30, dan wordt je wijzer zeggen ze!!!
 
Euhhhhhhh, da kan ook, dat na de dertig je verstand naar beneden slaat.

Maar zonder gein, ik haal heel stomme streken uit op mijn moto, maar wat er ook gebeurt, als je schade rijdt, het is verzekerd, hoe dan ook. En rij je met een zware motor en klein rijbewijs?????? Als, ik zeg duidelijk, als de verzekering niet uitkeert bij een aanrijding met blijvend letsel aan derden, vergeet de rest van je leven maar. Je blijft gewoon dokken. Daarom meen ik dit keer wat ik zeg. Doe heel ff normaal, en pak daarna inderdaad een CR 500, net scheurijzer, en haal dan pas de stomme streken uit, als je ook nog aan je toekomst wilt denken.
 
Een Cr 500 kopen en dan er later een kenteken op krijgen kun je wel vergeten, (of je moet net als hele volksstammen een kenteken kopen en dat nummer in je frame kloppen).
Wil je perse zo'n ding (is absoluut niet geschikt om mee op de weg te rijden maar dat even terzijde), koop er dan een waar al een kenteken op zit. (en dan niet een met xl 250 of xr 500 op de papieren........)
 
Terug
Bovenaan Onderaan