16 naar 21 inch voorwiel

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
288
10
spijkenisse
Mijn huidige wildstar wordt omgetoverd naar een Mexican style. Ape hanger heb ik al, en de koffers zijn in bestelling. Nu ben ik me aan het oriënteren op een 21 inch voorwiel. Als ik een nieuwe velg koop wat moet ik nog meer aanpassen behalve het spatbord omhoog brengen .
Nu las ik ook iets om je velg om te spaken naar 21 inch op de originele naaf. Wat houd dat precies in ?
 

Bijlagen

  • F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    F7684208-F7DA-417E-95DB-CD1D23E4D480.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 93
  • D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    D8CBAA66-A324-4000-9D19-E10B31B0B2A7.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 95

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
1.538
291
Dat je naaf behouden blijft en dus ook je remschijven en wielbussen.
Je moet dus niets aanpassen aan je voorvork.
Het zal vermoedelijk ook een stuk goedkoper zijn
Als je een compleet wiel koopt dat niet specifiek voor je motor gemaakt is,moet je ook zorgen dat dat wiel in je vork past,ook de remschijven.
 

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
288
10
spijkenisse
Je brengt je huidige wiel naar een wielenboer zoals Haan en vraagt ze er een 21"velg om te spaken. Ze zullen waarschijnlijk alleen vragen hoe breed. Onder je spatbord zit vast een brug. Die zal je ook moeten verhogen.
En ja, dan stuurt je motor nog beroerder, maar dat is blijkbaar niet erg.
Dank voor je antwoord, waarom stuurt het dan beroerder? Is toch alleen in hoogte en niet een brede band ....
 

Willem

☹️
Donateur
22 aug 2005
18.521
34.700
Kampen (Overijssel)
Een mex stijl bagger hoeft ook niet als een SS’er te sturen.
Je zal nu een 130/90/R16 hebben en daar zal dan een 90/70/R21 voor in de plaats komen. De spatbord zal misschien wat naar boven moeten, als dat kan. Anders, je bent toch al bezig dus daar vind je ook wel een ander exemplaar voor. Dat sturen is geen probleem voor de voorkant. De bagger kant zal nog eerder over de grond slepen.
 

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
9.077
1.464
Neerkant
Een mex stijl bagger hoeft ook niet als een SS’er te sturen.
Je zal nu een 130/90/R16 hebben en daar zal dan een 90/70/R21 voor in de plaats komen. De spatbord zal misschien wat naar boven moeten, als dat kan. Anders, je bent toch al bezig dus daar vind je ook wel een ander exemplaar voor. Dat sturen is geen probleem voor de voorkant. De bagger kant zal nog eerder over de grond slepen.

Als ik die 2 foto's uit de openingspost zie samen met de bandenmaten die jij verwacht dan scheelt het toch niet zo heel veel?
Zo'n 2cm op diameter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
9.077
1.464
Neerkant
130x0,9=117 = hoogte van de band.
16 x 25,4 = 406,4.
Buiten diameter = 406,4 + 117 + 117 = 640,4 mm.

90x0,7 = 63.
21 x 25,4 = 533,4
Buitendiam = 533,4 + 63 + 63 = 659, 4 mm.

= 19 mm verschil op diameter.
Maak ik ergens een rekenfout of denkfout?
 

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.527
240
West Veluwe
Ik zou een ander wiel zoeken om om te laten spaken. Mocht de APK er ooit komen kan je makkelijk het originele wiel plaatsen (mocht het grote wiel een probleem zijn) En je investeerd in een Wildstar ipv een Harley. Die Wildstar verkoop je weer makkelijk met een origineel wiel en de 21" setup zal ook wel een liefhebber voor te vinden zijn. Allebij tegelijk vinden zal niet veel voor komen.
 
Bovenaan Onderaan