Honda-noob
Die hard MF'er
Beste motorrijders,
Ik heb denk ik een probleem met de CBF600 uit 2004 van mijn vriendin.
Toevallig dat ik vandaag de accu aan het meten was en tot mijn verbazing schiet deze omhoog naar 16,6 volt als ik de motor start en choke erop houdt (~1800 toeren). Ook als ik naar de 7000 toeren ga, dan blijft ie ongeveer 16,6 volt aangeven. Dit lijkt mij niet de bedoeling. In rust, dus als het contact uit staat, meet ik ongeveer 13 volt.
Het lijkt mij dus een probleem met de spanningsregelaar, maar dit weet ik niet zeker. Vandaar dat ik graag hier hulp bij zou willen. Wat moet ik checken om uit te sluiten of het probleem aan de SR ligt?
Doormeten met multimeter? Dus multimeter op standje Diode zetten en dan de aansluitingen van de SR doormeten?
Of is het al vrijwel direct duidelijk dat met dit voltage de SR al kapot is?
Hoor het graag, bijgevoegd enkele foto's.
Ik heb denk ik een probleem met de CBF600 uit 2004 van mijn vriendin.
Toevallig dat ik vandaag de accu aan het meten was en tot mijn verbazing schiet deze omhoog naar 16,6 volt als ik de motor start en choke erop houdt (~1800 toeren). Ook als ik naar de 7000 toeren ga, dan blijft ie ongeveer 16,6 volt aangeven. Dit lijkt mij niet de bedoeling. In rust, dus als het contact uit staat, meet ik ongeveer 13 volt.
Het lijkt mij dus een probleem met de spanningsregelaar, maar dit weet ik niet zeker. Vandaar dat ik graag hier hulp bij zou willen. Wat moet ik checken om uit te sluiten of het probleem aan de SR ligt?
Doormeten met multimeter? Dus multimeter op standje Diode zetten en dan de aansluitingen van de SR doormeten?
Of is het al vrijwel direct duidelijk dat met dit voltage de SR al kapot is?
Hoor het graag, bijgevoegd enkele foto's.