160 band op een 4.25 velg?

ThunderChief

a.k.a King Okkie
Donateur
18 nov 2003
8.505
277
N.O.P.
heeft iemand ervaring met een 160 band (bv supercorsa2)op een 4.25 velg of heb je daar echt een 4.50 velg voor nodig?

Nope, niet nodig.

Ik heb zelf ook een 4.25 velg, met een Maxxis intermediate 160 band net langs de ketting.

Met een andere maxxis (straatband) 160 band kwam die wel tegen de ketting, met slijptol randje van band afgehaald, en je kan ook je wiel "ietsje" scheef zetten, merk je niets van.

Maar de ene 160 band is de ander niet.

heeft iemand ervaring met een 160 band (bv supercorsa2)op een 4.25 velg of heb je daar echt een 4.50 velg voor nodig?

Neehoor, gaat wel passen. Kan zijn dat de band iets ronder staat dan de bedoeling is en dat je dus schaamrandjes overhoudt ;)

Ik heb ook een 160 band met een 4.25 velg (pirelli mtr60)

wiel scheef? das naar voor je ketting slijtage hoor.... en ook naar met een wheely.

heb ook 160 op een 4.25 band, maar ik vind hem echt flink bol staan, benieuwd hoeveel rand er over blijft met het betere stuurwerk..... :)

dat de ketting je band raakt is vaak het geval, maakt niet zoveel uit want als je band zo bol staat rij je hem niet helemaal rond.....

dat de ketting je band raakt is vaak het geval, maakt niet zoveel uit want als je band zo bol staat rij je hem niet helemaal rond.....

hangt ook veel af van spitsheid van de band zelf, een slick zal de ketting niet zo snel raken dan een MTR60 bijvoorbeeld.

Ik had op mijn 620 een 165 slick op een 4,25 velg. dit is goed te doen. ik had ook geen problemen met de ketting. Heb je hier wel problemen mee dan is het heel eenvoudig om de velg 2mm uit het midden te spaken.

had ik op mijn duke, reed heel best.

ik denk alleen dat je met een chicken-line blijft zitten... de band wordt erg rond, en ondanks de steppen aan de grond kreeg ik de band niet schaamstreepvrij.

gelukkig kende ik andere erg goeie piloten die dat ook niet lukte.... O-)

Heb met de 160 Maxxis intermediate absoluut geen schaamranden (op me 4.25 velg)

PS: Richard, hoe kom je aan die 160 Sc band???, Wil er anders ook wel eentje om eens te proberen, sc 1 , maar sc2 is ook goed.

appels en peren...

komop gizzmo, je weet oo wel dat je de ene 160 de andere niet is.
bij iedere ander 160 had ik ook geen schaamrand...

Zo bedoelde ik het ook niet.
Ik had er eigenlijk een vraagteken achter moeten zetten.

Maar met de 160 Maxxis straatband, die tegen me ketting kwam, dus breder was, en dus boller stond, had ik ook geen schaamrand.
Wat is er dan anders aan de SC dat je daar wel met een schaamrand blijft zitten??

Laatst bewerkt:
appels en peren...

komop gizzmo, je weet oo wel dat je de ene 160 de andere niet is.
bij iedere ander 160 had ik ook geen schaamrand...

Een Maxxis intermediate staat er om bekend dat hij goed ligt om een 4.25 velg. Voor bijna alle andere 160 banden is een 4.25 te smal. Beter is een 4.5" of 5"

giz-45 euro voor een 150 sc1 en de 160 sc2 komt binnenkort maar die heb ik al geresereerd :)
als we binnekort naar emmen gaan (zondag? ik kan toch...)zorg ik dat er een nieuwe opzit (evt dus 150).
setje komen uit de knvb cup en hebben ze genoeg ,het is ook nog in de buurt voor ons (maassluis)

ps voordeel van 2e hands banden is ook dat de schaamranden er al vanaf zijn gereden.
is dat probleem ook weer opgelost

Terug
Bovenaan Onderaan