160 per uur in Oostenrijk: een succes!

Nope, maar die snelheid hadden ze wel eerder mogen verhogen, kwam van de week m'n bon uit Oostenrijk weer tegen, voor 19 km/h te hard.











21 hele euros, boeven :(

:P
 
heel mooi, alleen in Nederland hebben ze dat geld te hard nodig wat ze uit de zakken van normale burgers halen voor "verkeersovertredingen" om al die honderde duizende ambtenaren van royale bonussen te voorzien die onze gigantische regeringsapparaat rijk is :(
 
We kunnen natuurlijk ook gewoon met z'n allen gaan emigreren...Mooiere bochten. lagere boetes. hogere snelheidslimiet en vooral....geen Koos meer
alleen neem ik dan wel Scheef mee want zonder scheef vin ik d'r geen flikker aan
(ik bedoel... waar ken je nou posen en tegelijk reetveters kijkuh...ja toch?!)
 
Even ON topic
Het is mooi dat de (lokale) overheid dit test en misschien permanent zal invoeren, toont aan dat er nog besturen zijn die iets verder denken dan de flitsopbrengsten die een autoweg kan genereren.
Ik ken de Oostenrijkse wegen niet, noch de rijstijl die de Oostenrijkers aanhouden, maar blijkbaar is het daar goed mogelijk om 160km/u aan te houden.
Ik weet wel dat de mentaliteit van de BE chauffeur serieus zal moeten veranderen willen ze dit in BE invoeren.
Het eerste wat mij zo voor de geest schiet is het feit dat chauffeurs die de opritten van de autosnelweg gebruiken absoluut GEEN voorrang hebben op het verkeer dat zich reeds op de autosnelweg bevindt.
Ten tweede, het plots van baanvak veranderen zonder te spiegelen of zonder respect voor de achterligger is een vaak voorkomende oorzaak van ongevallen, het zal alléén maar erger worden als de snelheid hoger ligt, en de gevolgen van een aanrijding daarmee ook erger worden (door het manoeuvre van de ander!!)
Derde punt. De afstand die vrachtwagens tov hun voorligger aanhouden zal aangepast moeten worden, of beter gezegd, beter gecontroleerd moeten worden (is nu zelden de 50m die de wet voorschrijft)
vierde punt. In BE zal men géén 160km stroken kunnen invoeren op stukken autosnelweg waar 2 elkaar voorbijstekende vrachtwagens de boel kunnen blokkeren, het snelheidsverschil lijkt mij te hoog. Dus géén 160 op 2-vaksbanen of totaal (gecontroleerd) inhaalverbod voor vrachtwagens.
vijfde punt. Linksrijders en middenvakbezetters. Het lijkt mij leuk/efficiënt voor de doorstroming, dat er eindelijk gecontroleerd wordt op die personen die onrechtmatig die baanvakken bezetten. Het is toch te zot dat er wel bekeurd kan worden voor mensen die rechts voorbijsteken, maar dat er niet bekeurd wordt voor die mensen die die overtreding uitlokken door hun asociaal weggedrag. (en rechts voorbijsteken terwijl er een volledig leeg baanvak tussen jezelf en de linksrijder ligt is niet gevaarlijk)
 
Opzich zou het wel haalbaar zijn in NL, maar echt beperkt op sommige stukken. Bij ringwegen krijg je het sowieso al niet voor elkaar (met huidige 80 en 100 limieten), alleen op stukken die echt recht zijn en geen af- en opritten kent. Nederland is daar denk ik te klein voor, maar als er al stukken zijn die in aanmerking komen, zijn ze simpel weg te kort om (legaal) harder te rijden (In de ogen van de politiek dan he).

zrex1200:

In Belgie is dat inderdaad niet mogelijk, ook in Frankrijk zal dit niet mogelijk zijn, wat een randebielen bij het invoegen zeg. Die lui hebben nog geen eens een onderbroken lijn gehad en ze zitten al op de rechter weghelft. Teven zijn de Fransen er ZEER goed in om op de middelste rijbaan te blijven hangen, ook al is rechts (en links) vrij, die lui zijn echt afwezig tijdens het rijden.
 
gisteren met het busje de 300.000km gepasseerd aan 159km/u, het oudje doet het goed...joehoe...

full


})

(ja, ik heb een paar vijzen los)
 
;( mijn motor houdt op bij 155 B| is maar een shadowtje

Maar als het hier 160 wordt koop ik wel een andere :Y
 
Zolang men in Nederland op elke aanwijzing van een politie-agent steeds maar: "Ja, maar...." blijft zeggen, is het ook niet verantwoord om 160km/u vrij te geven,

Jij en ik zouden het uiteraard wel kunnen, alleen het gros van ikke-ikke-ikke denkend Nederland nog niet.
 
Ik zie eerder kameraad Marijnissen als premier en Halsema op het uitsmijt ministerie .....

Dan Ome Koos bij blik op de weg gaat vertellen dat 160 oke is _O-

Al denk ik dat er best stukken snelweg zijn die daar voor geschikt zijn......

Als men om mileu redenen en veiligheids/file bestrijdings redenen 120 wegen naar 100 en vervolgens naar 80 zet , er niet meer onderuit kan dat het mislukt is .
Dan kan het ook op sommige plaatsen de max snelheid omhoog....... *O*

Zou wel enorm bijdrage aan de acceptatie van snelheids limieten bijdragen ...

Polletje ???
 
Laatst bewerkt:
Ach, op sommige stukken en op sommige tijstippen (lees lage verkeersintensiteit) zou het best kunnen, ware het niet dat er steeds meer randdebielen rondrijden die niet in staat zijn om zich verantwoordelijk te gedragen.
Jammer dus voor de meerderheid die dat wel kan ;(
 
Even ON topic
Het is mooi dat de (lokale) overheid dit test en misschien permanent zal invoeren, toont aan dat er nog besturen zijn die iets verder denken dan de flitsopbrengsten die een autoweg kan genereren.
Ik ken de Oostenrijkse wegen niet, noch de rijstijl die de Oostenrijkers aanhouden, maar blijkbaar is het daar goed mogelijk om 160km/u aan te houden.
Ik weet wel dat de mentaliteit van de BE chauffeur serieus zal moeten veranderen willen ze dit in BE invoeren.
Het eerste wat mij zo voor de geest schiet is het feit dat chauffeurs die de opritten van de autosnelweg gebruiken absoluut GEEN voorrang hebben op het verkeer dat zich reeds op de autosnelweg bevindt.
Ten tweede, het plots van baanvak veranderen zonder te spiegelen of zonder respect voor de achterligger is een vaak voorkomende oorzaak van ongevallen, het zal alléén maar erger worden als de snelheid hoger ligt, en de gevolgen van een aanrijding daarmee ook erger worden (door het manoeuvre van de ander!!)
Derde punt. De afstand die vrachtwagens tov hun voorligger aanhouden zal aangepast moeten worden, of beter gezegd, beter gecontroleerd moeten worden (is nu zelden de 50m die de wet voorschrijft)
vierde punt. In BE zal men géén 160km stroken kunnen invoeren op stukken autosnelweg waar 2 elkaar voorbijstekende vrachtwagens de boel kunnen blokkeren, het snelheidsverschil lijkt mij te hoog. Dus géén 160 op 2-vaksbanen of totaal (gecontroleerd) inhaalverbod voor vrachtwagens.
vijfde punt. Linksrijders en middenvakbezetters. Het lijkt mij leuk/efficiënt voor de doorstroming, dat er eindelijk gecontroleerd wordt op die personen die onrechtmatig die baanvakken bezetten. Het is toch te zot dat er wel bekeurd kan worden voor mensen die rechts voorbijsteken, maar dat er niet bekeurd wordt voor die mensen die die overtreding uitlokken door hun asociaal weggedrag. (en rechts voorbijsteken terwijl er een volledig leeg baanvak tussen jezelf en de linksrijder ligt is niet gevaarlijk)

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan