nieuwe pilot-road 2

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
wie rijd er al met de nieuwe pilot-roads 2 ????????
zijn ze echt zo goed als in de Michelins folder...
 
Ik ben ook benieuwd, wil 'm eventueel als nieuwe achterband proberen. Heb nu Pilot Power maar vraag me af of het eventueel mogelijk is om over te stappen naar de Road 2...
 
Hmmm heb afgelopen weekend voor mijn Deauville nog het oude type van de Pilot Road gekocht (108,- €). De huidige achterband is aan vervanging toe. Ben benieuwd naar de nieuwe uitgave van de Pilot Road. Wellicht iets voor onder mijn tweede motor.
 
Als mijn Powers opzijn ga ik zeker wel de Road 2 proberen... het profiel ziet er ook niet verkeerd uit :+

cl523_01.jpg
 
net spijker in mn band gehad maar toch maar weer de pp eronder laten zetten, zoals velen hier door veel snelweg toch wel geinteresseerd in de road 2 maar doe eerst even 10.000 km met mn nieuwe pilot power ;)
 
wie rijd er al met de nieuwe pilot-roads 2 ????????
zijn ze echt zo goed als in de Michelins folder...
ikke *D , de onofficieeel testpiloot van michelin. Alleen nog in de regen gereden -O- , vanmorgen voor t eerst droog maar dat ging lekker. Zitter er nu iets van 300km onder waarvan 250 in de regen...
oja nieuwe banden zijn glad in het begin |( .
@ fietsertje had ik ook, alleen dan een boortje -O- vorige week maandag. Zat net een nieuwe MPR 1 onder :r
 
Laatst bewerkt:
Fietsertje: 10.000 km met een mpp?????
Die is bij mij na 3000 echt wel op. Hard rijden doe ik eigenlijk niet, wel af en toe een beetje gas geven. Met een BT020 doe ik tussen de 3000 en 6000 km. :(
 
Fietsertje: 10.000 km met een mpp?????
Die is bij mij na 3000 echt wel op. Hard rijden doe ik eigenlijk niet, wel af en toe een beetje gas geven. Met een BT020 doe ik tussen de 3000 en 6000 km. :(

2-cilinder?

Edit: Ja dus..Multistrada.. :)
 
Laatst bewerkt:
ik zag ze gister op de beurs.
zien er goed uit ja..........
ook in de maten voor de grote all-roads verkrijgbaar.(110 en 150)
volgens de folder hebben ze de beste natte grip van de tour/sportbanden.
 
Hmm lijkt me wel wat... alleen jammer dat ie niet in 130 achter verkrijgbaar is B|

Voor wel de goede maat, maarja om nou een pr met een bt45 te combineren :?

Heb nu voor een macadam op liggen :r
 
Hmm lijkt me wel wat... alleen jammer dat ie niet in 130 achter verkrijgbaar is B|

Voor wel de goede maat, maarja om nou een pr met een bt45 te combineren :?

Heb nu voor een macadam op liggen :r



bestaan die ook nog ?????????
rotbanden zijn het.
een setje pilot-road zal je beter staan .
benieuwd wat ze kosten.
 
bestaan die ook nog ?????????
rotbanden zijn het.
een setje pilot-road zal je beter staan .
benieuwd wat ze kosten.

Helaas wel ja -O- Klote grip... Het slijt niet, maar dat is dan ook het enige voordeel... En daar lever je grip voor in.

Pilot road is er niet in mijn maat -O-

ik heb 110-70 17 voor en 130-70 17 achter. Aan 110-70 17 heb je nog redelijk keus, daarin kun je de meeste banden wel krijgen. Maar de 130-70 17 is al een stuk zeldzamer... Enige goede band die daarvoor te verkrijgen is, is de bt45 (en pirelli sport-demon, maar ik heb geen idee of dat fijne bandjes zijn...). Op zich ben ik erg tevreden over de bt45 dus ik zou die ook gewoon er weer op kunnen gooien.

Of ik zou naar een 140 kunnen gaan achter, dan is er al wat meer keus... maar kan nog wel aardig wat km's, dus kan er nog eens rustig over nadenken :)
 
Maar hoe zit het nou met die Compound samenstelling van de MPR 2CT?
Is het zo dat het loopvlak harder is en de zijkanten hetzelfde zijn net zo als bij de gewone MPR.
Of is het loopvlak hetzelfde en de zijkanten zachter net zo als wat bij de MPP2CT is gedaan?

Als de zijkanten zachter zijn dan probeer ik ze zeker uit.
(De MPP en de MPP2CT is wat mij betreft te snel op en de MPR is weer te hard.) -O-
Dat is dan de ideale band ,hard in het midden en zacht aan de zijkanten.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe zit het nou met die Compound samenstelling van de MPR 2CT?
Is het zo dat het loopvlak harder is en de zijkanten hetzelfde zijn net zo als bij de gewone MPR.
Of is het loopvlak hetzelfde en de zijkanten zachter net zo als wat bij de MPP2CT is gedaan?

Als de zijkanten zachter zijn dan probeer ik ze zeker uit.
(De MPP en de MPP2CT is wat mij betreft te snel op en de MPR is weer te hard.) -O-
Dat is dan de ideale band ,hard in het midden en zacht aan de zijkanten.

ik rij nou met de oude p-r en die bevielen ook prima.
kan me valbeugels aan de grond rijden in bochten zonder dat ze glijden.
ook met nat weer hebben ze nog goeie grip.
en dat voor 110 voor en 150 achter .
de nieuwe schijnen stukken beter nog te zijn.
 
Maar hoe zit het nou met die Compound samenstelling van de MPR 2CT?
Is het zo dat het loopvlak harder is en de zijkanten hetzelfde zijn net zo als bij de gewone MPR.
Of is het loopvlak hetzelfde en de zijkanten zachter net zo als wat bij de MPP2CT is gedaan?

Als de zijkanten zachter zijn dan probeer ik ze zeker uit.
(De MPP en de MPP2CT is wat mij betreft te snel op en de MPR is weer te hard.) -O-
Dat is dan de ideale band ,hard in het midden en zacht aan de zijkanten.

Als ik mij niet vergis is het zelfs een combinatie van beide. Namelijk het midden harder dan de vorige voor nog langere levensduur bij veel rechtdoor rijden. En de zijkanten zachter voor nog meer grip.
 
Enige goede band die daarvoor te verkrijgen is, is de bt45 (en pirelli sport-demon, maar ik heb geen idee of dat fijne bandjes zijn...).

Ik heb zelf de pirelli sport-demon onder mijn Diversion 600 gehad, en was daar heel tevreden over. Ging redelijk lang mee, en schaamranden waren er niet :)
Ik reed toen elke dag 60km woon-werk over de snelweg.

(sorry, offtopic)
 
Als ik mij niet vergis is het zelfs een combinatie van beide. Namelijk het midden harder dan de vorige voor nog langere levensduur bij veel rechtdoor rijden. En de zijkanten zachter voor nog meer grip.
wat ik van mn collega begreep heeft de mpp 2ct gewoon het zachte rubber wat aan de zijkanten iets van 1 a 1,5 cm zachter is
de mpr 2ct (bestaat die ook al :?) zal in t midden dan dus gewoon mpr zijn en aan de uiterste zijkantjes ook iets zachter...

mpr heeft volgens collega grip zat en meer dan de mpp in de regen door meer profiel (wat kan het leven toch logisch zijn he :P)

voor mij is de 2ct niet interessant omdat ik veel woonwerk rij en niet idioot hard dus ook niet idioot plat. en dat kleine beetje extra grip is alleen interessant als je echt op t uiterste van de band rijdt

en ja, 600cc 4 cilinder he, doe je langer met je bandjes :P
 
wat ik van mn collega begreep heeft de mpp 2ct gewoon het zachte rubber wat aan de zijkanten iets van 1 a 1,5 cm zachter is
de mpr 2ct (bestaat die ook al :?) zal in t midden dan dus gewoon mpr zijn en aan de uiterste zijkantjes ook iets zachter...

mpr heeft volgens collega grip zat en meer dan de mpp in de regen door meer profiel (wat kan het leven toch logisch zijn he :P)

voor mij is de 2ct niet interessant omdat ik veel woonwerk rij en niet idioot hard dus ook niet idioot plat. en dat kleine beetje extra grip is alleen interessant als je echt op t uiterste van de band rijdt

en ja, 600cc 4 cilinder he, doe je langer met je bandjes :P
Ja, daar gaat dit topic over.... over de nieuwe MPR 2 (CT)

Overigens, dat een MPR meer grip dan een MPP in de regen heeft door het profiel is volgens mij niet waar. Grip heeft namelijk niet alleen te maken met het profiel, maar ook met het op temperatuur komen van de banden. En laat de MPP daar nu heel goed in zijn ;).
 
Helaas wel ja -O- Klote grip... Het slijt niet, maar dat is dan ook het enige voordeel... En daar lever je grip voor in.

Bij mij lag er vooraan ook een macadam op toen ik m'n motor kocht. Had ook al rap door dat die banden niet deugden, vooral in de regen. Eerst had ik besloten om hem gewoon zo snel mogelijk op te rijden en dan voor BT45 te gaan... Nou, die banden slijten idd niet! Heb hem toen maar ineens mee vervangen toen mijn achterband op was. Zat nog profiel zat op maar ik mis hem niet :W
 
Ik heb ze er sinds zondag opliggen
full

de brommer zijn hokje weer induwen ging iig lekker licht :P
 
Ik had onder mijn vorige fiets (cbr 600) Roads liggen en was er uitermate te spreken over. Helaas is de band, net als vele andere, niet in 16" te krijgen. Was dit wel zo dan wist ik wel welke banden er onder de blade kwamen. De MPR2 is een dual compound geloof ik en ik ben benieuwd hoe de ervaringen zullen zijn.
 
na enig speuren en administratie bijhouden kom ik er net achter dat ik geen 10.000 km maar nog geen 7 ermee heb gereden :+ best handig als je t ff goed bijhoudt hehe

volgende keer toch maar een mpr eronder geloof ik... dit 2x per jaar wordt wel heel duur

@ texan, oh ja, ik dacht dat road 2 de opvolger was van de road maar hij bestaat er gewoon naast, had ff niet door dat t de 2ct was :X

en over dat opwarmen, ja ze komen minder snel op temperatuur maar dat wil niet zeggen dat ze niet op temp komen toch? en als ze wel op temp zijn met meer profiel rijdt t dus beter in de regen ervanuitgaande dat het verlies in contactoppervlak kleiner is dan de winst van de regenafvoer :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan