Hoi mede-brikkers,
na een aantal van jullie boeiende verhalen over het opknappen van een motor gelezen te hebben, zal ik een bijdrage leveren over mijn CB750 F2 en het opknappen daarvan.
Driekwart jaar geleden aangeschaft, hij was rijdend maar de afstelling was ver te zoeken. Dus heb ik eerst 2 weken vakantie opgeofferd om hem een beetje veilig rijdbaar te maken tijdens de laatste loodje van het halen van mijn rijbewijs.
Ik heb deze Cb750 gekozen omdat ik de combinatie van de comstar (ster) wielen en het zwarte blok erg mooi vind. Verder de vette sound (met een zelfgemaakte pijp van ik schat zo'n 20 jaar geleden), en het rijden met zo'n oude motor heeft toch meer karakter dan zo'n janker van tegenwoordig. Hij heeft een zgn M-stuur wat wat lager is en sportiever. Verder is er goed aan te sleutelen en zijn onderdelen nog redelijk goed te vinden.
Hier een plaatje van hoe ik hem kocht
na een aantal van jullie boeiende verhalen over het opknappen van een motor gelezen te hebben, zal ik een bijdrage leveren over mijn CB750 F2 en het opknappen daarvan.
Driekwart jaar geleden aangeschaft, hij was rijdend maar de afstelling was ver te zoeken. Dus heb ik eerst 2 weken vakantie opgeofferd om hem een beetje veilig rijdbaar te maken tijdens de laatste loodje van het halen van mijn rijbewijs.
Ik heb deze Cb750 gekozen omdat ik de combinatie van de comstar (ster) wielen en het zwarte blok erg mooi vind. Verder de vette sound (met een zelfgemaakte pijp van ik schat zo'n 20 jaar geleden), en het rijden met zo'n oude motor heeft toch meer karakter dan zo'n janker van tegenwoordig. Hij heeft een zgn M-stuur wat wat lager is en sportiever. Verder is er goed aan te sleutelen en zijn onderdelen nog redelijk goed te vinden.
Hier een plaatje van hoe ik hem kocht