Het Grote KTM Topic 2!

Status
Niet open voor verdere reacties.

#Haywire#

MF veteraan
6 jan 2006
5.645
0
Hattem
Hierbij deel 2 van het grote KTM topic. Dus kom hier als je wat te vragen hebt of je je nieuwste onderdelen/motor wilt laten zien.

Wat hier aan vooraf ging,

Het grote KTM topic !!

Hier enkele KTM sites. Als ik er een paar mis dan hoor ik het wel.

KTM - READY TO RACE

KTM Schnellversand | Der KTM Onlineshop

André Motors – Uw KTM en Kawasaki dealer

KTM-Versand, Ersatzteile, Zubehör, Bekleidung, Online Shop, gebrauchte und neue Motorräder kaufen

cyclehuttktm.com - de beste bron van informatie over motorcycle shop.

Home - Brouwer Motors BV

Hannamax Motorsport

KTM Media Library | Home Page



full



Even nog wat type aanduidingen.

De SX serie: (off-road competitie motoren zonder kenteken)

De EXC serie:(off-road competie motoren met kenteken)

De Supermoto's: Van de SMR serie ( pure supermoto competitie motoren dus zonder kenteken) tot aan de dikke 950 Supermoto.

Duke serie: Motoren puur voor het straatgebruik.

De Adventures: All road motoren.

Hier nog plaatjes.


De 2007 sx-f

450_sxf_left_big.jpg



De 300 exc

300_exc.jpg



De 950 Supermoto

06_950SM_FLheritier.jpg



De 560 SMR

560SMR-b.jpg



De 990 Adventure

KTM_990_Adventure_launch_Spain_act%20101r.jpg



De 990 Superduke


superduke_black_big.jpg




031229-obrazek_mesice_0401.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Sinds gisteren ook in het bezit van een KTM. Heb deze erbij gekocht voor het betere ragwerk. Was al in het bezit van een Fireblade. Het is een GS350, is echter omgebouwd naar een 500cc.
Nu heb ik alleen 1 probleem en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij wat tips kunnen geven.

Het blok heeft zo vreselijk veel compressie dat ik hem bijna niet aangetrapt krijg. Heeft iemand een paar tips/trucs voor me. Hier hebben jullie een foto van de KTM, is eigendom geweest van Jacky Martens (vroeger een wereldkampioen crossen is mij verteld).

 
Dag mensen,

Sinds gisteren ook in het bezit van een KTM. Heb deze erbij gekocht voor het betere ragwerk. Was al in het bezit van een Fireblade. Het is een GS350, is echter omgebouwd naar een 500cc.
Nu heb ik alleen 1 probleem en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij wat tips kunnen geven.

Het blok heeft zo vreselijk veel compressie dat ik hem bijna niet aangetrapt krijg. Heeft iemand een paar tips/trucs voor me. Hier hebben jullie een foto van de KTM, is eigendom geweest van Jacky Martens (vroeger een wereldkampioen crossen is mij verteld).

[~[url="http://img03.picoodle.com/img/img03/7/3/18/f_ktmkleinm_2453221.jpg"]afbeelding~][/URL]


Is links trappen.. Wordt het niet makkelijker van.. :P

Hoe ik mijn CR500 aantrap:

Koud, choke uit, motor keer schuin leggen.
Dan 2x rondpompen met de kickstarter.
Dan rustig, net door de compressie trappen, zodat de zuiger in BDP staat.
Geen gas geven, anders krijg je en zere voet.. :P
Dan kickstarter terug halen, en dan de volle mep geven. :Y
En heel belangrijk, áltijd goed doortrappen!
Een terugslag is niet fijn van die dingen... :N

Op een bokje gaan staan wordt het ook makkelijker van, als je zelf klein bent.

Succes met dat brute ding... :]
 
hee rené

heb je al geinformeerd naar de kosten van een nieuwe zuiger voor je motor. Je zal wel effe schrikken
 
Nee heb ik nog niet naar geinformeerd. Heb er in ieder geval nog een reserve bij.
De tips van Niels hebben in ieder geval goed geholpen. Ik ben net nog ff een stukje wezen rijden. Verschrikkelijk wat trekt zo'n ding enorm zeg. Echt lachen..... Gewoon in zijn vier nog scheef onder je kont vandaan trekken hahahahaha.
 
Nee heb ik nog niet naar geinformeerd. Heb er in ieder geval nog een reserve bij.
De tips van Niels hebben in ieder geval goed geholpen. Ik ben net nog ff een stukje wezen rijden. Verschrikkelijk wat trekt zo'n ding enorm zeg. Echt lachen..... Gewoon in zijn vier nog scheef onder je kont vandaan trekken hahahahaha.
Daar koop je een 500 voor :Y
 
Jezus t is jammer dat ik geen cam heb jongens ander hadden jullie ff hard kunnen lachen.

Drnet begonnen met t in orde maken van de ktm, is wel zo handig voor de verkoop en ook voor mezelf mocht ie toch blijven.

Dus begonnen met:
-Complete vork revisie; vorkbussen, keeringen, stofkappen en olie(duh)
-Achterbrug lagers vernieuwen

Eerst met mn achterbug begonnen, ff gekloot met mn link systeem maar dr ff later uit gekregen. Drna rustig op de lagers gaan tikken zodat ze eruit kwamen.
De eerste ring kwam eruit, gevolg door alle naaldjes van de naaldlagers Waren ze ook nog is compleet verroest, okeej.. goed vooruitzicht.

Ik rustig verder tikken komt er een lager van mn linksysteem uitzetten(was niet de bedoeling) ook compleet dood
Even later kon ik bij de lagers van mn brug zelf, aan 1 kant was er geen sprake meer van een lager was een pijpje geworden(roest).
Hier ga ik morgen mee verder.

Over gegaan op mn voorvork, uit elkaar gehaald, keeringen ECHT verrot schrok me dood, bussen ook dus wordt weer lekker sleutelen van de week.

naja is ie tenminste 100% voor de verkoop
 
quote:
Galibaba schreef op 15 maart 2007 @ 18:16:

[...]


Be prepared!

"als je de 660 al een flink verschil vind,dan zal de 525 helemaal een schokeffect hebben,dat stuurt en rijd als een brommer,alleen dan met power....de 660 is toch meer motor voor je geld."


Belt die gast op van die 525, waar ik zou gaan kijken, dat ie bij het afspuiten water in zijn carbarateur gespoten heeft. Hij hem naar eddy Lemmens gebracht, is ie gelijk verkocht!!
Ik E Lemmens gebeld, heeft ie 'm al verkocht aan iemand die er enduro mee wil rijden.
Hij zou wel uitkijken voor een andere voor me.
Ik voel me wel een beetje gepasseerd. Als die particulier zijn 525je niet afgespoten had was ik nu waarschijnlijk een sm rijker!!!!!

Nu maar hopen op een goeie deal bij Lemmens. Iemand ervaring bij deze dealer?

Komt goed (hoop ik)
 
Laatst bewerkt:
quote:
Galibaba schreef op 15 maart 2007 @ 18:16:Be prepared!

"als je de 660 al een flink verschil vind,dan zal de 525 helemaal een schokeffect hebben,dat stuurt en rijd als een brommer,alleen dan met power....de 660 is toch meer motor voor je geld."


Belt die gast op van die 525, waar ik zou gaan kijken, dat ie bij het afspuiten water in zijn carbarateur gespoten heeft. Hij hem naar eddy Lemmens gebracht, is ie gelijk verkocht!!
Ik E Lemmens gebeld, heeft ie 'm al verkocht aan iemand die er enduro mee wil rijden.
Hij zou wel uitkijken voor een andere voor me.
Ik voel me wel een beetje gepasseerd. Als die particulier zijn 525je niet afgespoten had was ik nu waarschijnlijk een sm rijker!!!!!

Nu maar hopen op een goeie deal bij Lemmens. Iemand ervaring bij deze dealer?

Komt goed (hoop ik)
Wat ik je nu ga zeggen is uit persoonlijke ervaring!!!

Koop niks bij de firma Lemmens,de grootste sjaggeraar die ik ken,ik had ook een deal met die knakker en dat was ook binnen een dag totaal veranderd,was toen zo kwaad dat ik mijn geluk bij een ander ben gaan zoeken,en ben er nu nog blij mee,heb daarna nog wat verschillende verhalen gehoord,maar daar zeg ik niks over want daar ben ik niet persoonlijk bij geweest.
 
Wat ik je nu ga zeggen is uit persoonlijke ervaring!!!

Koop niks bij de firma Lemmens,de grootste sjaggeraar die ik ken,ik had ook een deal met die knakker en dat was ook binnen een dag totaal veranderd,was toen zo kwaad dat ik mijn geluk bij een ander ben gaan zoeken,en ben er nu nog blij mee,heb daarna nog wat verschillende verhalen gehoord,maar daar zeg ik niks over want daar ben ik niet persoonlijk bij geweest.

Toen ik belde naar E Lemmens, vertelde hij mij dat er ook iets was met de versnellingspook (bij je voet), deze scheen nogal te trillen, iets waar zeker naar gekeken moest worden. Ik weer contact opgenomen met de oorspronkelijke eigenaar, blijkt dat hij hiervan nooit last heeft gehad! Toch wel vreemd. Nu is de motor toch al weer doorverkocht, dus kan ik er niks meer mee, maar je gaat dan wel twijfelen over de betrouwbaarheid van deze dealer.

Bij welke dealer ben jij destijds wel geslaagd ?
of
Heeft iemand nog een 525 exc sm te koop?
 
Toen ik belde naar E Lemmens, vertelde hij mij dat er ook iets was met de versnellingspook (bij je voet), deze scheen nogal te trillen, iets waar zeker naar gekeken moest worden. Ik weer contact opgenomen met de oorspronkelijke eigenaar, blijkt dat hij hiervan nooit last heeft gehad! Toch wel vreemd. Nu is de motor toch al weer doorverkocht, dus kan ik er niks meer mee, maar je gaat dan wel twijfelen over de betrouwbaarheid van deze dealer.

Bij welke dealer ben jij destijds wel geslaagd ?
of
Heeft iemand nog een 525 exc sm te koop?
Okay!,je bent er dus over uit dat je een 525 wilt gaan kopen,opzich een hele vette bike die over het algemeen worden gebruikt voor de enduro rijders,ik zou dus als ik jou was eens bij de buren gaan kijken,daar is de kans op een goede 525 het grootst,invoeren weet je al!,dat zijn de kosten niet aangezie de fietsen in Belgie en Duitsland goedkoper zijn(kom door de de BPM en aanschafprijs),en er zijn er gewoon meer,je moet het gewoon treffen dat je er 1 tegenkomt van een kerel die dat ding in een opwelling heeft gekocht en er zelden op heeft gereden,ze zijn schaars maar ze zijn er wel,ik zou als ik jou was eens wat duitse sites afstruinen...

Ik had eerst een deal bij Eddy L uit V op een 625,doorda dat niet doorging was ik zo kwaad dat ik me budget heb opgeschroefd en gelijk een nieuwe heb besteld bij Moto2000 ;) , maar die heeft niet vaak endurofietsen staan,dan is je kans in nederland bij zwartebroek het grootst.
 
Laatst bewerkt:
Vind helaas niet echt veel.
Misschien weet jij een specifieke site?
(vervelend al die vragen van die beginnende sm rijders, of niet? )
 
doe gelijk je achterband ook vervangen! Ik heb die ook gehad.. wat een kutband was dat zeg.. Mijn KTM ging echt debocht niet normaal door.

Verders mooie fiets :b
Wat is dat toch met dat merk achterband...? Dit is de 3e negatieve reactie die ik krijg op de Maxxis band! Wat is het met dat merk? Het is een gloednieuwe band, ging erop bij de koop dus ben m min of meer nog aan het inrijden... Heb nog niet echt uitersten opgezocht dus ben benieuwd naar de slechte rijeigenschappen van deze band!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan