Up Side down voorvork

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
hallo, jongens ,ik heb een vraagje, waarom zit er op de nieuwe gsxr 750 en 1000 een upsidedown voorvork en op de 600 niet, welk nut heeft dit?

thanx
 
Het oog wil ook wat... [me]Revolution denkt dat dát de grootste reden is.
[/me]


Ik heb laatst een technisch artikel gelezen in de Moto73 waarin volgens mij stond dat het amper of niet te zeggen was welke beter was, USD of conventioneel.
 
Het oog wil ook wat... [me]Revolution denkt dat dát de grootste reden is.
[/me]


Ik heb laatst een technisch artikel gelezen in de Moto73 waarin volgens mij stond dat het amper of niet te zeggen was welke beter was, USD of conventioneel.

Waarom hebben racers dan stuk voor stuk UPSD, zal toch wel enige voordelen bieden :)

[me]Joris is blij met z\'n UPSD, als is het maar voor de looks :P [/me]
 
voordelen UPSD:

- Grotere diameter van de vorkpoot daar waar de grootste stijfheid nodig is. (dat is dus bij het balhoofd.)
Lager onafgeveerd gewicht, omdat de onderste vorkpoot (die dus op en neer beweegt) dunner en dus lichter is.

Nadelen UPSD:
- moeilijker te assembleren
- duurder

De reden dat er op 600\'tjes (m.u.v. de nieuwe ZX6R) zijn uitgevoerd met een RSU* voorvork is puur een kostenbesparing.

voordat er vragen komen:
*= Right Side Up
 
voordelen UPSD:

- Grotere diameter van de vorkpoot daar waar de grootste stijfheid nodig is. (dat is dus bij het balhoofd.)
Lager onafgeveerd gewicht, omdat de onderste vorkpoot (die dus op en neer beweegt) dunner en dus lichter is.

Nadelen UPSD:
- moeilijker te assembleren
- duurder

De reden dat er op 600\'tjes (m.u.v. de nieuwe ZX6R) zijn uitgevoerd met een RSU* voorvork is puur een kostenbesparing.

voordat er vragen komen:
*= Right Side Up

Mee eens! :}

Alleen dat moeilijker te assembleren valt mijns inziens toch wel mee......

Paul.
 
Maar de gewone man merkt er op de straat nog steeds niks van, en is het dus nog steeds een stuk duurder voor een sportievere look. In zoverre heeft rev dus wel gelijk. (waar ook mijn smartass remark vandaan kwam) De - overigens correcte - punten die aangehaalt worden zijn alleen een echt merkbaar voordeel in de racerij waar het onderste uit de kan gehaald wordt, en waar 1 click verkeerd het verschil is tussen pole en ergens daar achter.
 
ik vind deze \'voorvork\' mooier :9~

Zijaanzicht.JPG


www.chiqane.com en nog Nederlands makelij ook :}
alleen blijft het wel erg stil de laatste tijd rond deze fiets \ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan