GSX 1100 ES

BeTon

Die hard MF'er
18 jul 2005
806
6
Den Haag
Jaja! Ben sinds een uur of 20.30 de eigenaar van een GSX 1100 ES uit 86 (volgens kenteken én www.bikez.com met een 1135 cc blok):

Ik wil alles weten. Sterke/zwakke punten. Welke USD en of achterbruk past zonder al te veel moeite. Is het blok te kietelen. Wat zijn precies de specs. Waar kan ik meer info krijgen. Wie heeft nog meer zo'n ding omgebouwd. Voorbeelden van Fighters, etc etc.

full


Ga eerst ff een paar maandjes rijden. Van de winter gaat de zaag erin!
 
Godsamme , helemaal naar Bergen op Zoom ...

Sterkste punten: zijn uiterlijk en het blok.
Tunings-mogelijkheden zijn mega , blok wordt nog steeds veel in de dragracerij gebruikt.
Qua voorvork past eigenlijk alles wel , je moet alleen ff voor jezelf uitmaken hoe of wat je wil m.b.t. rij-eigenschappen.
Omdat hier nogal 'n lange voorvork in zit en de meeste modernere vorken dus korter zijn .......
Maar bijv. 'n GSXR1100 usd (of 'n Kawa ZX9R usd) past er zo in , geloof dat zelfs de lagers hetzelfde zijn.
En 'n 17" voorwiel stuurt natuurlijk wel wat prettiger.
Achterbrug zal wat ingewikkelder worden maar ik ken/zie EFE's met Bandit/GSXR/Blade/R6 swingers.
Ook hier op het SF-forum zijn er div met 'n EFE bezig geweest.
Gixxerron rijdt in zijn Katana ook met 'n EFE blok en vindt het 'n geweldig koppelblok/feest.
Veel plezier met je fiets en net wat Marco hierboven zegt : Oldskoolsuzuki ......
 
In de Suzuki-volksmond heet het dus 'n EFE.
De (voornamelijk) kuip bepaalt dan of het 'n E (naked) , ES (halve kuip) of 'n EFE (volle kuip) is.
Maar zoals gezegd..... EFE.
Vaak hebben ze , de Engelsen vooral , het ook over Effes ..... inderdaad.
Gemaakt van '84-'87 , in de EU is het de GSX1100 , in Engeland/USA/Canada is het de GS1150.
Verwarrend is soms wel dat er in 1984 nog 'n GSX1100ES was maar dat is het model met het "oude" 1074 blok , frame van ronde buis en met stereo-schokkers achter.
Ze hebben het ook nogal eens "liefdevol/respectvol/gewoon" over de 1135.
Is namelijk het meest geliefde/gezochte/bewonderde/sterkste luchtgekoelde blok wat Suzuki gemaakt heeft.
Zwak punt is natuurlijk (want dat hebben alle oude Suzuki's) het laadsysyteem.
Gewoon 'n dynamo/spanningsregelaar van Electrex erin kiepen en klaar.


p.s. Ook de Zieke Ninja z'n broertje heeft 'n geweldige , gefighterde EFE.
p.s.2 je kan ook ff kieken op All Suzuki Motorcycles Ever Built
 
Oke thanks!!

Stuureigenschappen zijn behoorlijk r@#$^k! Moest ff wennen na m'n ySF 750Rrrrrrrrrr die inmiddels ergens in Barneveld rijdt.

Hoe zit het eigenlijk met benzine? Kan hier gewoon loodvrij in?

Weet iemand een goed adres voor een dynokit + afstellen + rollerbank? Liefst in het westen van NL?

Heeft iemand nog een USD voorvork liggen waar die vanaf moet? Liefst compleet met voorwiel en remmerij enzo.

Thanks!
 
Ik heb trouwens ook 's iets gehoord over een 4 in 1 uitlaat van een GSXR die 1 op 1 schijnt te passen. Van welk model GSXR is dat?
 
Oke thanks!!

Stuureigenschappen zijn behoorlijk r@#$^k! Moest ff wennen na m'n ySF 750Rrrrrrrrrr die inmiddels ergens in Barneveld rijdt.

Hoe zit het eigenlijk met benzine? Kan hier gewoon loodvrij in?

Weet iemand een goed adres voor een dynokit + afstellen + rollerbank? Liefst in het westen van NL?

Heeft iemand nog een USD voorvork liggen waar die vanaf moet? Liefst compleet met voorwiel en remmerij enzo.

Thanks!


Origineel is het niet met een YZF te vergelijken nee. _O-
Kan gewoon Euro 95 in, zelfs met m'n bigbore zuigers met hogere compressie kan het nog steeds, geen probleem.


Ik heb trouwens ook 's iets gehoord over een 4 in 1 uitlaat van een GSXR die 1 op 1 schijnt te passen. Van welk model GSXR is dat?

Oliegekoelde GSX-R's hebben dezefde spacing als GSX-en, je kan wel in de knoop komen met de ophanging van de demper(s)
 
Ik wil alles weten.
Welke USD en of achterbruk past zonder al te veel moeite. Is het blok te kietelen.

Wie heeft nog meer zo'n ding omgebouwd. Voorbeelden van Fighters, etc etc.

[afbeelding]


de zaag erin!
Heb in de Katana het 1135 blok gebouwd maar in de EFE het GSX-R1127 blok!
USD van de '90 past 1 op 1...
Swinger bijna 1 op 1 :W
Ligt er aan wat je met kietelen...big bore? Op de Katana komt een turbo maar voorlopig voor de zomer de sproeiers opgeboord en de luchtsproeiers wat slagen open gedraaid en bla bla en zeer korte demper met K&N's even voldoende en dat gaat best vooruit!

Bij deze een piccie van de EFE1127R...is overgens geen Streetfighter volgens de oudere generatie zoals Fred :j

full


Veel succus met verbouwen en ga je topic volgen als je spontaan blijft updaten!


http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl?num=1125734725

Fighter Virus Gixxerron..2
 
Laatst bewerkt:
Heb in de Katana het 1135 blok gebouwd maar in de EFE het GSX-R1127 blok!
USD van de '90 past 1 op 1...
Swinger bijna 1 op 1 :W
Ligt er aan wat je met kietelen...big bore? Op de Katana komt een turbo maar voorlopig voor de zomer de sproeiers opgeboord en de luchtsproeiers wat slagen open gedraaid en bla bla en zeer korte demper met K&N's even voldoende en dat gaat best vooruit!

Bij deze een piccie van de EFE1127R...is overgens geen Streetfighter volgens de oudere generatie zoals Fred :j

[afbeelding]

Veel succus met verbouwen en ga je topic volgen als je spontaan blijft updaten!


http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl?num=1125734725

Fighter Virus Gixxerron..2

Wat een mooie machine! Heb hem al eens eerder voorbij zien komen. iig thanks voor de info. Wil best regelmatig updaten, maar dan moet ik wel eerst die '90 spullen vinden....

Kwam er vandaag trouwens wel achter dat m'n koppeling niet helemaal lekker meer is. In z'n 3 trek ik hem er gewoon doorheen. Heeft iemand toevallig een adresje voor goedkope onderdelen?
 
M.b.t. de koppeling , standaard platen zijn (altijd) het beste.
Geen aftermarket-spul erin doen , gewoon standaard Suzuki.
 
Vraagje:

Is een GSXR 750 '90 achterbrug identiek aan een GSXR 1100 '90 achterbrug? Moet ik ook het ophangpunt van de demper aan het frame aanpassen?
 
Zwak punt is natuurlijk (want dat hebben alle oude Suzuki's) het laadsysyteem.
Gewoon 'n dynamo/spanningsregelaar van Electrex erin kiepen en klaar.

p.s. Ook de Zieke Ninja z'n broertje heeft 'n geweldige , gefighterde EFE.
p.s.2 je kan ook ff kieken op All Suzuki Motorcycles Ever Built


Vanochtend startte de GSX 1100 nog prima na een paar dagen stil te hebben gestaan. Vanmiddag echter, na 30 minuten rijden en 5 minuten uit te hebben gestaan, moest ik hem aanduwen.

Bij thuiskomst (weer 30 min later) probeerde ik weer te starten en gebeurde er bar weinig...

Zou het zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar de accu volledig heeft opgeladen zodat ik een paar dagen vooruit kon? Anyway, wat heb ik nodig van Electrex, alleen de dynamo, of ook de gelijkrichter? En waar kan ik die bende vinden?

En nu ik toch aan het vragen ben, waar kan ik goedkoop een originele Suzuki koppeling kopen en is deze echt veel beter dan de originele?

Als dank even een foto van de nieuwe ZX9R voorvork die ik gisteren heb aangeschaft!! LSL kroonplaat is onderweg. Remklauwen en clipons zitten erbij.

full


 
Ik ga hieronder trouwens ook maar 's een lijst zetten met onderdelen die ik nog zoek. Lijst zal ongetwijfeld nog een stuk langer worden.... Mocht iemand iets hebben of een goed adresje weten.....

- Oldskool brik met aardig wat vermogen
- USD voorvork
- superbike kroonplaat
- Streetfighter stuur 22mm
- K&N luchtfilters (welk type :? )
- 17" voorwiel dat past in de ZX9R USD vork, schijven en wielas
- 17" 5,5j of 6j achterwiel dat bij het voorwiel past, eventueel met remmerij en as
- Achterbrug met een inbouwbreedte rond de 25 CM, of iets minder en een lengte van zo'n 58 cm van hart achterbrugas tot hart wielas, liefst compleet met demper enzo
- Electrex dynamo
- Electrex gelijkrichter/spanningsregelaar
- Nieuwe of goeie koppelingsplaten en veren
- Bar-end spiegeltje
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend startte de GSX 1100 nog prima na een paar dagen stil te hebben gestaan. Vanmiddag echter, na 30 minuten rijden en 5 minuten uit te hebben gestaan, moest ik hem aanduwen.

Bij thuiskomst (weer 30 min later) probeerde ik weer te starten en gebeurde er bar weinig...

Zou het zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar de accu volledig heeft opgeladen zodat ik een paar dagen vooruit kon? Anyway, wat heb ik nodig van Electrex, alleen de dynamo, of ook de gelijkrichter? En waar kan ik die bende vinden?

En nu ik toch aan het vragen ben, waar kan ik goedkoop een originele Suzuki koppeling kopen en is deze echt veel beter dan de originele?

Als dank even een foto van de nieuwe ZX9R voorvork die ik gisteren heb aangeschaft!! LSL kroonplaat is onderweg. Remklauwen en clipons zitten erbij.

[afbeelding]
Denk eerder dat je start relais kapoet is...als ie tik tik zegt bij starten!kan het mis hebben maar meestal bla bla...

Contact aan en dan een dikke schroevendraaier op allebij de m6 moertjes houden..en dan start ie waarschijnlijk...
Niet schrikken van de vonken die ervan af vliegen :+
 
Carmo electronics levert de dynamo en span./gelijk. voor een nette prijs en binnen een paar dagen in huis, gewoon bestellen via hun website. Nee geen aandelen maar tevreden met hun producten. :Y
 
Denk eerder dat je start relais kapoet is...als ie tik tik zegt bij starten!kan het mis hebben maar meestal bla bla...

Contact aan en dan een dikke schroevendraaier op allebij de m6 moertjes houden..en dan start ie waarschijnlijk...
Niet schrikken van de vonken die ervan af vliegen :+

't Is meer dat ie nog 1 1/2 keer ronddraait en daarna uitsterft. Heb de lader er inmiddels opstaan en nu start ie gewoon weer.
 
Op mijn 1100 zit een goud streetfighterstuur waar ik meer dan graag vanaf wil..
mischien dat je een ander SBK stuur terug kunt ruilen, anders ga ik hem mischien de-anodiseren en polijsten...
 
't Is meer dat ie nog 1 1/2 keer ronddraait en daarna uitsterft. Heb de lader er inmiddels opstaan en nu start ie gewoon weer.

ff (laten) doormeten.
Als het meezit is alleen de accu naar de klote , houdt ie de spanning niet meer vast.
En voor de originele koppelingsplaten ga je gewoon naar 'n motorzaak.
A'dam dus bijv. Motorcentre A'dam of Gilex,heeft ook vaak mooie spulletjes uit de racerij binnen/boven liggen.
 
Op mijn 1100 zit een goud streetfighterstuur waar ik meer dan graag vanaf wil..
mischien dat je een ander SBK stuur terug kunt ruilen, anders ga ik hem mischien de-anodiseren en polijsten...

gewoon grof schuren gaat ook goed maikel, valt enorm mee. zelf een rood stuur gehad, nu gepolijst, vond het een peuleschil terwijl ander polijstwerk echt vingers gekost heeft ;)
 
En nu ik toch aan het vragen ben, waar kan ik goedkoop een originele Suzuki koppeling kopen en is deze echt veel beter dan de originele?

[afbeelding]

Ik koop altijd origineel Suzuki, der is niets wat daar voor een GSX tegenaan kan, zelfs niet die peperdure Barnett platen uit de USA.
Ik bestel mn onderdelen bij www.japarts.nl da's snel thuisgestuurd, goed en de beste prijzen.

Marco.
 
Ik koop altijd origineel Suzuki, der is niets wat daar voor een GSX tegenaan kan, zelfs niet die peperdure Barnett platen uit de USA.
Ik bestel mn onderdelen bij www.japarts.nl da's snel thuisgestuurd, goed en de beste prijzen.

Marco.


Oke thanks! Waar welke onderdelen moet ik nu bestellen? In ieder geval 9 x drive plate, 9 x driven plates en 6 x springs. Is het verstandig om ook nog andere onderdelen te vervangen nu ik toch bezig ben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan