GTR revival

Wat voor soort ratbike wordt dit? (volgens jou)

  • Junkrat

    Stemmen: 1 3,7%
  • Survivalbike

    Stemmen: 5 18,5%
  • citybike

    Stemmen: 0 0,0%
  • Rezbike custom dinges.... jeweetwel

    Stemmen: 3 11,1%
  • Ratbike? wat lul je nou, je gebruikt nieuw spul! :|

    Stemmen: 1 3,7%
  • "Iets", ik wacht met spanning af!

    Stemmen: 2 7,4%
  • Ehm, NOT.. schande voor de ratbiker!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik weiger te stemmen...

    Stemmen: 15 55,6%

  • Totaal aantal stemmers
    27

KaWaReZ

MF veteraan
10 nov 2003
14.079
10
Den Haag
Beste medeknutselaars en ratbikeliefhebbers...

Dit is een GTR, of liever gezegd, Was een GTR, tot ik m in bezit kreeg.
Aanvankelijk kreeg ik m mee als bouwpakket zonder kappen.
Vrij veel aan gedaan, steeds wat meer en meer.
Nu mijn voorliefde voor ratbikes een bepalende factor is voor het uiterlijk van deze fiets, wil ik dit ook zo behouden.

Ooit n ratbikeachtig iets van gemaakt, maar in augustus van n rotonde afgetikt, en kettingspanner van startkoppeling was stuk, dus liep eea in soep.

Nu weer bezig m in orde te krijgen en nog "stoerder" te maken dan eerst :9

Maar deze fiets wordt niet een ratbike door er vuil op te laten koeken enzo... ik maak m eerst motorisch en technisch 100% en daarna lekker klieren drmee

Op het moment ben ik bezig deze fiets op en top in orde te krijgen in technisch opzicht.
specs die m mss interessant maken:
Stage 3 dyno
K&N filters
Akra demper
Home made uitlaatcollector + linkpipe

Voorderest nu wachten op onderdelen:
Setje Michelin Macadams
3 setjes remblokken
tandwieltjes (startkoppeling en kruk)
ketting
kettingspanner
pakkingen
oliefilter
bougies
en nog wat grut.

Zo wassie "eerst"
image000527uc.jpg

zo werd ie later:
image00219mu0.jpg


en zo staat ze er nu bij:

image041dl5.jpg

image043ky7.jpg

sloopstaat :P

soort van wederopouw:
image050ep7.jpg

image051bp2.jpg


Ja ik weet ik ga compleet in tegen principe van ratbike, maar k wil m gewoon eerst motorisch 110% hebben, uiterlijk wordt gewoon .... zoals we het allemaal willen zien *O*

reacties/tips enz.. gaarne hier..

en ik hou jullie op de hoogte :)
 
bedoeling is een survival met wat kenmerken van een fighter (K&N, dyno3 + akra)

junksurvival wassie eerst :9


iemand nog ideeen?
(ja ik heb een koeienschedel liggen, nee die gaat er niet op)
 
waar moet dat kippengaas dan op? :+

matzwart sowieso


gasmasker... waar moet ik die kwijt? verlichting heb ik al :P
 
krijg morgen een tig-setje mee naar huis van mn werk, + zooi RVS.
Als het weer meezit, ben ik morgen bezig :P

ff zien of ik een fotoshoot kan maken met camera :)
 
dag oma
weg uti mijn topic :P

Heb nu bijna alle onderdelen binnen op 1 tandwieltje na |( B| , dus kan weinig.

Macadams zijn bij michelin in de backorder, mischien worden het op aanraden van een vriend lasertecs van metzeler

in ieder geval, onderste carter zit nu dicht, uitlaten weer gemonteerd.
Nieuwe voorvork in huis, gaat binnenkort vervangen worden.
K&N filters en de dynojetkit is binnen.

over een week of anderhalf een knobbel erachteraan maken

en dan weer een brik op de weg :)


voorlopig rij ik op een GPz750 brikje uit 84
 
Update:

Hyperpro progressieve veertjes in de voorvork, moet nog gemonteerd worden.
Banden besteld, op voorraad, eind deze week binnen.
Dyno moet ik nog inbouwen, dan afstellen
Op werk iets bouwen voor verlichting en schakelaars.
Op werk ook nog constructie maken voor trekhaak
Aanhanger staat trouwens al in de tuin

volgende week hoop ik er verder mee te gaan
 
wederom update.

Wil ik mn k&n monteren, na de dyno eringezet te hebben, blijkt dat de filters niet passen:|
leuk...

Komt nog eens bij dat van 1 van de carburateurs het membraampje gescheurd is, dag vacuumwerking dus...

Nieuw setje carbs gehaald, blijken ze 2mm kleiner te zijn -_-
maar daar passen de K&Ns WEL op.

Vanmiddag maar eens verdergaan ermee...
nu maar hopen dat die dynokit WEL voor die carbs is.

Volgens mij heb ik een amerikaans blok, (carterontluchting bovenin het blok).


zucht...

Wel heb ik mn vriendin aan de aanhanger gezet (paar spuitbusjes gehaald voor dr, was ze wel ff zoet mee :) )
 
Op aanvraag :p

Gezooi met nieuwe banden die er op moeten.
Gelas en gedoe om eea weer in orde te krijgen.

Uitlaten compleet dichtgelast
carb#2 valse lucht verholpen (hoop ik)
nieuwe bougiedoppen (dont ask, maar heb eea passend gemaakt)
zuurstofdingen voor de uitlaatgassen gedemonteerd en pvc plaatjes op gezet (amerikaans model, die hebben dat). Vandaag doorgefikt, maakt meer herrie, klinkt wat rauwer. Met die kleppen dicht klinkt ie wat tammer.

Foto's :

1img0049nf3.jpg

1img0053gt7.jpg

1img0059ba5.jpg


Todo:
trekhaak maken
electra voor trekhaak
verlichting voor (beugel fixen enz)
Hella lampen erbij plaatsen
Voorspatbord erop met vv-stabilisator
knipperlichten voor maken
metalen plaatjes voor zuurstof voor uitlaatgaszooi (goed afdichten of iets anders op verzinnen).
verlichting voor aanpassen
extra schakelingen maken
klepjes tegen regen (voor bougies, dat er geen regen op het kleppendeksel komt, iig zo min mogelijk).
zadel fixen. (Voorlopig overtrek besteld, zie wel wat ik er van maak)

edit: links moet een nieuw voetsteuntje , Moet wel een ori kawa worden, of iets wat in kan klappen, ga weer redelijk plat door bochten ermee :)
 
Laatst bewerkt:
Nog even een paar fototjes van eerder, toen ie zou gaan lopen
+ mn psychadelic aanhangertje (gespoten door mn vriendin)

welke er achter komt te hangen :)

1img0035qs7.jpg

1img0036yb8.jpg

1img0037ot6.jpg

1img0040vt1.jpg

1img0041ae9.jpg

1img0042og0.jpg
 
ook hier maar fotos neerknallen:

image128tp7.jpg

image130ia7.jpg

image129lv1.jpg


vandeweek eea gefixt waardoor ie weer wat legaler de weg op mag.

morgen is de electronica aan de beurt :)
 
gisteravond op de testbank geweest, kwamen 79 awpk's uit en stond veelste rijk.
ter plekke kleinere sproeiers gemonteerd en gasnaalden een standje laten zakken
85 awpk's @8k
91Nm op 2.5k (van 2.500-6000 looptie tussen de 85 en 90 Nm te leveren) ideaal voor mn aanhanger :)

zaterdag verder met verlichting


heb wel een probleem, hij knalt er opeens met te grote regelmaat zekeringen uit.

iemand misschien een idee?
(na aansluiten aanhanger op verlichting begon die dat pas te doen)

ik gok op een kortsluiting ergens.

verlichting en hoofdzekeringen gooitie er uit.
moet ik zwaardere monteren als ik gebruik ga maken van een aanhanger ?(verlichting) of maakt dat geen ene **** uit? (denk het laatste :9 )
 
Controleer je bedrading (naar trekhaak en die van de aanhanger) op kortsluiting.
Niet zomaar zwaardere zekeringen erin prakken; daar gaat je bedrading van smelten....of helemaal uitfikken!
Kan zijn dat de normale zekeringwaarden voor de enkele verlichting van de motor niet groot geneoeg zijn voor de extra belasting van de aanhangerverlichting.
In dat geval een maatje groter erin.
Maar eerst je bedrading testen!! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan