17 inch achterwiel ipv 16 inch in GPX 600R montere

Schreeuwer

MF'er
29 jan 2003
30
0
made
Oke zo'n GPX is wel een leuke motor om te beginnen, maar dat 16 inch achterwiel vind ik gewoon geen porem. Want:
1 Het ziet er niet uit
2 Er zijn waar weinig fatsoenlijke banden leverbaar in deze maat
3 Zal graag een sportievere band willen monteren, ipv dat hoge en smalle ding wat er nu op zit.

Zag pas geleden een kawa GPZ 550 daar zit dus wel een 17 inch in. Los van het feit of zo'n achterwiel past. Kan je wel gewoon zomaar een maat groter monteren, of verpest je daar de hele geometrie van de fiets mee. En verslechter je eerder de rijeigenschappen dan dat je ze verbeter.
 
Ik heb dus ook een GPX600R

1. Ziet er idd niet uit, maar ik heb nu niet het budget een mooie motor te kopen, dus ik heb een motor gekocht die binnen mijn budget de door mij gewenste rij-eigenschappen had.
2. Ik heb de BT45, is een ideale band. Kan er lekker hard mee door de bochten, een kneedown is geen probleem.
3. Tsja...is het echt nodig dat je er een sportieve band op hebt zitten?
 
Tja echt nodig... nee, ik ben niet van plan om de orndetijden op Assen aan te vallen. Maar je fiets een beetje verbouwen/aanpassen vind ik ook wel geinig.

Ik denk dat de motor niet echt hoger komt te staan van achteren, want het wiel wordt groter maar de band wordt platter dus in totaal zal het niet veel uitmaken denk ik. :?
 
De diameter wordt een inch groter, niet de straal.
De band hoeft dus maar 1,27 cm platter te zijn
Of ie dat wel gaat halen :? , maar je hebt het dan dus over millimeterwerk.

Eventueel dus je tandwiel-verhouding aanpassen dus :?
Ik rijd ook met 16 inch wielen GRMPF :( Je moet me even op de hoogte houden erover via M-F ofzo?! zou ik :} vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan