17 Mei t/m 19 Mei 2019: Toerrit Heimbach (Eifel)

Boxertall

MF veteraan
12 okt 2004
1.858
77
Loosdrecht
Voor de 4e maal in successie naar Heimbach, wie gaat er mee?????

Na 2 jaar het jaarlijkse weekendje te hebben georganiseerd hadden we zoiets van, tis mooi geweest een ander is aan de beurt. Op de grillabend werd eer een charme offensief ingezet: ach organiseer het nog een keer….., nou vooruit maar.
Dat was dus de 2018 versie, er die verliep toch een klein beetje bijzonder, een week of 6 voor het weekend: afgescheurde achillespees.
Gelukkig het weekend kunnen halen, echter was de deelname in de rode schicht op 4 wielen….
Mede op aandringen van een erkend begonia kweker (het zit altijd meteen vol, we willen ook wel een keer mee….)
Dus hierbij voor de laatste maal: Heimbach!

Iets vroeger dit jaar, of het werd midden juli, of mei. Voor het laatste dus maar gekozen.
Vorig jaar het ‘BMW’ maar eens uit de titel aangezien er steeds meer rijstkokers merken vertegenwoordigd waren.
Na oneindige disucussies over GS 700 of GS750 van diverse deelnemers/sters is er gewoon iemand die zonder daar ruchtbaarheid aan te geven, de daad bij het woord heeft gevoerd: chapau!

Die historie is inmiddels ook wel een dingetje aan het worden, zie hier de 6 voorgaande afleveringen…

Bad Fredeburg 2013
Bad Fredeburg 2014
Andreasberg 2015
Heimbach 2016
Heimbach 2017
Heimbach 2018


Genoeg over historie & verleden, wat gaan we dit jaar doen????
Gewoon weer naar Gabi, Ralf & Tobias: dus Haus Diefenbach in Hasefeld bij Heimbach in de Eifel.

1280px-Heimbach_view.JPG


Het Plan

Vrijdag 17 mei t/m zondag 19 mei 2019 organiseren RSL, 1PK, BoxerDame & Boxertall wederom de meerdaagse biertoertocht naar de prachtige Eifel.
Net als vorig jaar verblijven we weer in Pension Haus Diefenbach in Heimbach aan de Ruhrsee.

Linkje naar het hotel : klik.

24227_1.jpg


Pension Haus Diefenbach is een TourenFahrer partner hotel met dus alle voorzieningen voor motorfietsen.

Reserviert_zps9pagef7h.jpg



Ralf, Gabi & Tobias rijden zelf ook en verzorgen een perfect verblijf.


Gabi wordt op handen gedragen…. :+

Motor%20Trips%202006%20105_zpsmetsdqaj.jpg


Ralf heeft altijd de ‘geheimtip’: welke RT wordt er nu weer ingezet als onopvallende politie brommert….

Sneaky RT

zijn ook niet te vertrouwen die RT rijderts…. :P


Motor%20Trips%202006%20103_zpsmgusmlkx.jpg




Het hotel heeft een zwembad, een sauna en een geweldige waardering op de diverse sites.
Belangrijker: we hebben dit de voorgaande jaren zelf kunnen constateren… :P

Verder serveren zij het lokale ambachtelijke ongefilterde bier…. :}

38ae0-eifel.jpg


Wat gaan wij doen

Om er op de vrijdag al een lekkere dag van te maken vertrekken we om 10:00 uur vanuit een nader te bepalen plaats in zeer zuidelijk Limburg, waarna we vrij vlot daarna de grens over en de Eifel in wippen (of gassen…). Natuurlijk staan de Wochenende Motorrad Sperre straten vandaag op het programma en… gewoon doorrijden en er niet bij gaan liggen…. :P


Bij aankomst in Haus Diefenbach wacht ons eerst een grote Eifel Landbier als onderdeel van het arrangement. Via nog een paar van die glazen voor eigen rekening slepen we ons naar het 'biker menu'. Zal wel net zoiets worden als eerder met schnitzel, salade, voor & na gerecht, we zullen Tobias verzoeken het kopje zoutwater dit jaar te vervangen door een echt soepje... :+
Zaterdag starten we met het echte ‘Gabi ontbijt’ inclusief lekkere harde duitse broodjes een hoop beleg en een eitje uit het laatje….

Na het ontbijt een toertje van pak ‘m beet een 300 KM door de Eifel met voldoende rook/plas/drink/lunch pauze en dan is er 's avonds de 'Grill Abend' (hopelijk zonder regen, maar wel kans op ijs… :+).

Jan en Marian (3).JPG



Jan en Marian (56).JPG



Zondag nogmaals zo’n ontbijt verorberen en na het afrekenen gaan wij via een leuke route terug naar de heimat (of is dat: verlaten die heimat… :?)

Kost Dat???????

Ach je kent een aantal personen en…. ook nu hebben er weer enkele vage types van de incrowd de beste plekkies reeds weggekaapt… :P :+
Maar… er is nog voldoende plek!

Het gaat om een knorren & knagen arrangement voor 2 nachten met dezelfde prijzen als 2018, behalve single use:

6 2-persoons kamers douche/toilet €135
2 2-persoons kamers douche & toilet gemeenschappelijk €115
2 2-persoons kamers douche/toilet/balkon Zuid €150
2 2-persoons kamers douche/toilet/balkon West €140
1 1-persoons kamer douche/toilet €135
1 1-persoons kamer met douche, toilet gemeenschappelijk €125
1 1-persoons kamer douche & toilet gemeenschappelijk €120
1 4-persoons blokhut Birke met douche/toilet €145
1 4-persoons blokhut Buche met douche/toilet €145

Opmerking: 1 persoon in 2-persoons kamer: €40 euro toeslag voor het weekend.

Prijzen zijn p.p. op basis van gespecificeerd aantal personen per kamer (dus… bezetting van 1, 2 of 4 personen :P) inclusief ontbijt & diner en geen drankjes, behalve dan het welkomst bier!
Wij hebben een optie op alle kamers in het hotel, inclusief de 'Buche' & ‘Birke’ appartementen.
Bij het definitief maken van de reservering dienen wij een aanbetaling van €50 p.p. over te maken, wij als jullie intermediair zullen dit verzorgen (nadat jullie wat pleuros aan ons overgemaakt hebben… :P).


Het restant dient in het hotel cash of met pin te worden betaald.
Alle andere uitgaven zitten dus niet in het pakket en dienen zelf afgerekend te worden lees: drank! :P.

Net als vorig jaar zullen wij een hieronder een overzicht van de kamers bijhouden met de definitieve aanmeldingen (je hoeft dus niet verder in dit topic te zoeken….)

Op dit moment nog beschikbaar:


1 2-persoons kamer douche, toilet en West balkon
1 2-persoons kamer douche & toilet
2 2-persoons kamer douche & toilet gemeenschappelijk
1 2-persoons kamer douche & toilet gemeenschappelijk


Indeling 2019.JPG



Routes

Tzt zullen hier de routes worden geplaatst.


Opwarm Tocht

Begint ook al een zekerheidje te worden: ergens in April dagje rijden en ff pannenkoekje happen.
Kan iedereen weer ff bijkleppen en de new joiners ff schrikken met wat ze op pad gaan….,
Meestal eind april, maar dit jaar is dat het Paasweekend dus iets vroeger in het :

Zaterdag 6 April 2019

Ik zeg: blijf dit topic volgen!!!!!!!!!!


Reserveren, Twijfelen en TerugTrekken…..

Eind van deze maand komt her het verzoek tot aanbetaling… :+
Het bekende ‘onder voorbehoud’, ‘misschien’ en ‘ja tenzij’ zullen wij hier niet in opnemen: twijfel zoveel je wilt, vol = vol:P
Indien deelname toch niet kan doorgaan: verplichting tot betaling blijft bestaan echter er kan volop worden geruild en onderhands worden doorverkocht, wij willen het risico in ieder geval niet lopen tis tenslotte maar een hobby, zie ook disclaimer hieronder.

Disclaimer: als gevolg van lange discussies over aansprakelijkheid, hierover een korte opmerking. We zijn geen reisiorganisatie en deelname is volledig voor eigenrisico en kosten. Zijn dus ook nergens voor aansprakelijk.

Verdere klachten…..

Zie hieronder in de :P
 
Laatst bewerkt:
Wij (Ab & Rina) kunnen er helaas niet bij zijn.
Ben dan, met oud collega’s, wel in de buurt (Bad Bertrich), om rond de moezel wat motortourtjes te doen.
Wens jullie veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Jammer Ab en Rina. Misschien zien we jullie in de zomervakantie, we gaan naar een camping in Bakkum.
De doekoes zijn overgemaakt.
 
Ben er (ook) weer bij.

Om de traditie van elk Heimbach weekend met een nieuwe motor aan te komen zetten voort te zetten, heb ik mij een R1250GS gekocht. Immers, tradities zijn er om in ere te houden...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook graag weer mee, als het kan weer in een tweepersoons kamer met douche en toilet ( kamer 1?).
 
Henk, gefeliciteerd! Een andere vriend van mij heeft er ook een, een blauwe. Wij gaan elk jaar met een klein clubje ' gassen over de passen' en doen ook mee aan de supertoer. Ik ben benieuwd....hij is lyrisch over de soepelheid en de kracht...
Zelf heb ik vanmiddag ook een BMW gekocht bij Motoport Den Bosch. Het is een zeldzame eencilinder enduro die ongeveer net zo licht is als ikzelf...
Zie Moto73 nr 25 ( 6 tot 19 december ) bldz. 68 ev.
 
Oh ja, de Husky, die eigenlijk ook een BMW is, blijft nog wel even, het is een ideale motor voor NL: je vliegt over de drempels en je mag toch nergens meer harder dan 60...😜
 
Henk, gefeliciteerd! Een andere vriend van mij heeft er ook een, een blauwe. Wij gaan elk jaar met een klein clubje ' gassen over de passen' en doen ook mee aan de supertoer. Ik ben benieuwd....hij is lyrisch over de soepelheid en de kracht...
Zelf heb ik vanmiddag ook een BMW gekocht bij Motoport Den Bosch. Het is een zeldzame eencilinder enduro die ongeveer net zo licht is als ikzelf...
Zie Moto73 nr 25 ( 6 tot 19 december ) bldz. 68 ev.

Hoi Peter, ook gefeliciteerd met de “nieuwe” BMW.
 
Zoals we ook al in de mail aan Petra en Rob hebben gemeld, laten Noortje en ik dit jaar Heimbach aan ons voorbij gaan. Onze jongste doet dit jaar examen en dit weekend valt precies in de examenperiode, we willen dan gewoon liever thuis zijn.
Uiteraard wensen we iedereen veel plezier en hopen op een leuk vervolg in 2020!
 
Ik heb in overleg met Rob de 1 persoonskamer met douche/toilet geruild voor een 2 persoonskamer met douche/toilet en balkon West.
Mijn vrouw gaat misschien mee als duo of een vriend gaat misschien mee op zijn TDM (als hij niet moet wedstrijdzeilen dat weekend.
In beide gevallen heb ik dan de ruimte al beschikbaar en anders heb ik heel veel ruimte voor mijzelf.
2lifrso.jpg


@ Peter: heb je een foto van je aanwinst? Ik heb geen Moto73.
@ Henk: mooie motor die R1250GS.
 
Laatst bewerkt:
Zoals we ook al in de mail aan Petra en Rob hebben gemeld, laten Noortje en ik dit jaar Heimbach aan ons voorbij gaan. Onze jongste doet dit jaar examen en dit weekend valt precies in de examenperiode, we willen dan gewoon liever thuis zijn.
Uiteraard wensen we iedereen veel plezier en hopen op een leuk vervolg in 2020!

Hoi Noortje, hoi Thijs,

Zeer begrijpelijk keuze. Jammer dat jullie er niet bij zijn dit jaar. De vraag die nu naar boven komt; Wie houdt Peter een beetje in toom wanneer hij alternatieve, off road, routes wenst te rijden?
 
Zoals we ook al in de mail aan Petra en Rob hebben gemeld, laten Noortje en ik dit jaar Heimbach aan ons voorbij gaan. Onze jongste doet dit jaar examen en dit weekend valt precies in de examenperiode, we willen dan gewoon liever thuis zijn.
Uiteraard wensen we iedereen veel plezier en hopen op een leuk vervolg in 2020!

Heel erg jammer, maar snap het. Ik hoop dat jullie wel de pre meet er zijn.
 
Hier staat hij bij Motoport Den Bosch afgelopen zaterdagmiddag. En tevens een foto van dat artikel in Moto73
1546863409788-127884871.jpg

20190105_153424.jpg
 
Ik moet die G450X eerst verlagen....ik krijg mijn been er niet overheen😅😅😅.Tot dan rijdend op en afstappen.
 
Ik heb de schokbreker uit de 450X gehaald en heb nu HK suspension gebeld. Zij gaan voor mij een zwaardere veer bestellen en dan gaan ze de schokbreker inkorten, maar niet op de door mij geopperde manier ( enkele cm van het demperhuis afzagen en opnieuw in de kop schroeven( je ziet daar de derde borgring en er is daar veel ruimte) maar met een dikkere prop in het huis waardoor de stang minder ver uitveert. De rubber prop ( stop) op de bodem moet dan misschien ook iets ingekort worden om voldoende ' slag' te houden...
De voorpoten kan ik gewoon door de clamps laten zakken.
Ik heb ooit eens op een 2009 GSA mogen rijden met zadel in de laagste stand en kon toen net twee tenen aan de grond krijgen. Deze is dus hoger, hij zakt nog 85 mm in als ik ga zitten ( totale negatieve veerweg is dan 135 mm) en dan nog krijg ik scheef zittend amper een teen aan een kant aan
20190111_131054.jpg
de grond....
Als dit niemand interesseert laat maar weten, maar ik heb de laatste jaren veel tijd en geld besteed aan verbeteren van de vering en demping ( Wilbers op drie BMW'S ) en de finetuning ervan. Ik glibber en glijd nauwelijks en heb een tegelijk comfortabele en ook strakke wegligging.....tevreden dus.
20190111_131155.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan