17 mm INBUS DOP te leen / te koop gevraagd

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
hoi hoi ,
ik zoek voor mn YJ 600 51J ( uit 1986 ) om even de voor vork keringen te vervangen te leen of ter overname een 17 mm inbus ( hex ) dop of 17 mm inbus sleutel.

ik moet de doppen van mn voor vork er af draaien om zo mn vork pootjes uit elkaar te kunnen halen en de lekkende keringen te vervangen.

volgens mijn werkplaatsboek moet ik daar tool nummer YM-01104 voor hebben. ( zie plaatje onderaan mijn post. )
wie kan mij helpen?? liefst nog morgen ( 30 april ) of in ieder geval dit weekend etc kortom ASAP. Bij te leen zet ik er natuurlijk wat lekkers tegenover. :P
graag in de directe omgeving / regio eindhoven

groetjes

Rob :W

xv500ksmchapter1_22.gif
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rob,

Ik kan wel voor je een inbus 17 regelen. Je moet dan wel even naar Lelystad komen en mij de garantie geven dat ik hem van je terug krijg. Ik moet er wel even voor naar mijn werk dus laat het even vroegtijdig weten als je hier interesse in hebt.

Groeten
 
ik zal morgen eens kijken in mn schuurtje, heb ooit eens een "grote" haakse inbus aangeschaft voor mn ouwe dappie, die heb ik nog ergens liggens, zou goed wel eens 17 kunnen zijn..
 
ik zal morgen eens kijken in mn schuurtje, heb ooit eens een "grote" haakse inbus aangeschaft voor mn ouwe dappie, die heb ik nog ergens liggens, zou goed wel eens 17 kunnen zijn..

om effe erg gauw op een aantal reacties te reageren >>

lelystad is me wat veel te ver . maar wel erg bedankt voor uw vriendelijk aanbod

bout en moeren oplossing heb ik over nagedacht maar ik denk dat de boel dusdanig vast zit dat ik liever ga voor een goed stuk gereedschap. als de boel rot gedraait word door deze oplossing ben ik verder van huis...

ik ben net bij 1 gamma en 2 keer de praxis in eindhoven / son geweest en die hebben niet van dit soort gereedschap. 12 mm inbus was wel het grootste

dus als iemand een echte sleutel of dop heeft graag.
morgen is het koniginne dag en ik dacht dus " effe" dit klusje te kunnen doen op mn vrije dag.... natuurlijk zijn alle goede gereedschaps zaken dan ook dicht .... grrrrrr :X
 
schopje?

laat ook maar dat was niet netjes, modjes O-)

maar niemand in de omgeving van eindhoven een inbus17 voor die beste man?
kom zelf niet verder als een 14 :X
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk zou je even naar een mechanisatiebedrijf moeten (ja zo eentje waar ze tractoren onderhouden).

ik zie aan de trekker op m'n werk genoeg hele grote inbussen zitten, geheid dat ze er daar eentje voor je hebben
 
bedoel je de dop bovenop de vorkpoot of de zeskant onderin de poot?

anyway een draadeind(je) met twee moeren strak tegen elkaar aan gedraaid en de bovenkant passend slijpen voor een steeksleutel/bahco/waterpomptang doet het bij mij prima voor elke voorvork
 
ik heb een normale imbus dop liggen 17mm voor op een ratel 1/2 " lengte van het imbus gedeelte is ongeveer 25 mm .

ik heb er 2 heb ik net even gekeken hij is van gedore je mag hem in beuningen (nijmegen) komen halen voor 10 euro (schijntje)
 
soms wil dat ja,als het behoorlijk vast zit gaat die vlieger ook niet op,vooral bij pisbakken staal van sommige bouten B| Heb zelf ook een tijd inbus 19 geleend van het werk voor de vooras van mijn R6 ,heb er nu zelf 1,kost 16 ex maar je grijpt nooit mis :)
 
ik heb een normale imbus dop liggen 17mm voor op een ratel 1/2 " lengte van het imbus gedeelte is ongeveer 25 mm .

ik heb er 2 heb ik net even gekeken hij is van gedore je mag hem in beuningen (nijmegen) komen halen voor 10 euro (schijntje)

dank voor het aanbod maar dat is me voor een doppie net effe te ver ...

verder iets over gereedschap .... ik heb een gloeiende hekel aan frot oplossiningen ....
als de inbus van mn voorpoot naar de haaien gaat door zelf geknutselde bouten en moeren met overgehaalde las oplossingen ben ik verder van huis . mn brikkie is niet de jongste meer en daarom koop ( of leen ) ik liever een een goed passend stuk gereedschap dan te gaan zitten klooien. kost wat maar dan heb je ook wat.

zo heb ik bv ooit een ultrasoon reiniger aangeschaft voor mn model vlieg motoren schoon te maken... heb er erg vaak plezier van gehad en heb hiermee in het begin van mn opknap project mn xj carbs mee schoongemaakt. kortom goed gereedschap is het halve werk. :]

ziet er naar uit dat ik wel tot morgen zal wachten en dan even langs steenkist of vd winkel zal rijden om daar wat goeds te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan