waarom DID en geen Regina???

10 nov 2002
63
0
Arnhem
ik las in een ander topic dat een DID Xring voor een GSX600R zon 160 pleurootjes zou kosten, nou ik heb een TLS en dan kost ie al gauw een €tje of 220, lalalaaa! Zal wel door dat mega koppel komen :9 (en die dikke pens van mij...) ;)

maarreh, ik zag op de site van Hop Motorsport (.nl) dat een setje van Regina nog geen 160 eurootjes kost!!! :]

wat is er mis met een setje (tandwielen incluis) van Regina???? volgens Motoport in Zelhem nix (maar ja, die rakkers hadden nog nooit de kleppen van een TL (R en S) gesteld en konden me dus niet eens vertellen wat me dat zou gaan kosten... |( )(pompom)

dus...

alvast bedankt!

gas,
Olaf
 
Regina staat bekend om zijn goeie rollenkettingen vooral voor de cross. :9 Betreffende O-X ring kettingen, zijn ze niet al te best... :? voor een gixxer zou ik het risico nie nemen en een DID, RK of Tsubaki erop leggen. :] PS beste kettingen komen uit Japan (RK, Tsubaki en DID) Regina is Italiaan (gerucht is dat de O-ring kettingen uit Tjechie kome :X )
 
Heb Blackbird met Tsubaki....

175pk/128Nm => had na meting 6,7% meer vermogen aan het achterwiel, dus dit moet nu ong. het krukasvermogen zijn...

16.000km nu met deze ketting en nog geen slijtagesporen. (Wel scottoiler)
 
Heb vorig jaar bij dezelfde winkel, Motoport Zelhem, EUR 161 betaald voor een DID X-ring kettingset voor mijn GSX-R750. Ik zie er natuurlijk wel uit als een arme sloeber. ;) Zou ook geen Regina kiezen, is toch een beetje een B-merk.
Dat zij geen ervaring hebben met het kleppen stellen van een TL zal wel komen omdat zij geen Suzuki dealer zijn, geloof dat hun werkplaats wel OK is.
 
Om eea reden moet ik bij Regina altijd gelijk aan die irritantie bromvliegen van 16 jaar denken. Aan de andere kant, Regina is ook de huisleverancier van kettingen voor het Honda HRC fabrieksteam in de MotoGP. Als je tenminste de sticker op de achterbrug moet geloven.
 
Om eea reden moet ik bij Regina altijd gelijk aan die irritantie bromvliegen van 16 jaar denken. Aan de andere kant, Regina is ook de huisleverancier van kettingen voor het Honda HRC fabrieksteam in de MotoGP. Als je tenminste de sticker op de achterbrug moet geloven.
Op die Honda\'s zitten wel meer spullen die je niet bij de dealer om de hoek kan kopen.
 
Om eea reden moet ik bij Regina altijd gelijk aan die irritantie bromvliegen van 16 jaar denken. Aan de andere kant, Regina is ook de huisleverancier van kettingen voor het Honda HRC fabrieksteam in de MotoGP. Als je tenminste de sticker op de achterbrug moet geloven.

Die kwaliteit kan JIJ niet kopen. Ik had een Regina 520 raceketting gemonteerd op een stalen achterblad. Binnen NO-time leek die hele ketting opgerekt en achtertandwiel naar kl*te. Bleek niet aan oprekken van de ketting te liggen maar aan de overmatige slijtage op het tandwiel. Volgens Takacho Chain afgevaardigde (Belgische Importeur/distributeur op de RAI) zou dit te wijten aan de toleranties van Regina bij assemblage. En het zou deze tolerantie zijn die je tandwiel opvreet en afvlakt. Ik neem dit met een korrel zout, maar er kan een kern van waarheid inzitten. IK zit niet in de ketting handel, maar kon alleen constateren dat mijn set binnen 3000 km op was.

Nu rij ik met DID (520) en Tsubaki 525. Lekker volle schakel (schacht met kleinere inkeping), dus lekker sterk. Maar ik blijf bij die 520 kettingen zweren. Nemen bijna geen vermogen weg en mijn lichtgewicht achterwiel heeft er baat bij.

Voor racegebruik zou ik gaan voor Takacho Chains (ketting + blad) en DID.
 
Hmmm ik heb ook een nieuwe ketting nodig en heb drie opties :
Optie 1 : Bij Paul Ritzen een D.I.D ketting + tandwielen kopen á € 180,- en dan door paul erop laten leggen a ± € 90,- ( 2 uurtjes werk )
Voordeel : altijd goed en garantie
Nadeel : Moet ervoor naar weert rijden.

Optie 2 : Bij Polo.de in Mönchengladbach een D.I.D. ketting en tandwielenset kopen á € 139.95 en dan er zelf opleggen. Extra kosten hiervoor zijn een Paddockstand á 52,50 ( Hein gericke hier in eindhoven met wieltjes ) en een Ketting Klinkset a €75,- ( ook Hein Gericke van het merk RK )
Voordeel : €2,55 goedkoper uit, Paddockstand voor de rest van me leven, Ketting klinkset zodat alle volgende keren ik de ketting goedkoper zelf kan leggen
Nadeel : Geen garantie op het klinken en niet 100% zekerheid dat het goed gebeurt (al ga ik ervan uit dat er weinig mis kan gaan)

Optie 3 : Bij Hein Gericke een RK ketting en tandwielenset kopen á € 156.- en dan er zelf opleggen. Extra kosten hiervoor zijn een Paddockstand á 52,50 ( Hein gericke hier in eindhoven met wieltjes ) en een Ketting Klinkset a €75,- ( ook Hein Gericke van het merk RK )
Voordeel : Paddockstand voor de rest van me leven, Ketting klinkset zodat alle volgende keren ik de ketting goedkoper zelf kan leggen ( en in vergelijking met optie 2 hoeft ik er niet voor naar duitsland te rijden wat me alweer 30 euro aan benzine scheelt :P )
Nadeel : € 13,50 Duurder uit, Geen garantie op het klinken en niet 100% zekerheid dat het goed gebeurt (al ga ik ervan uit dat er weinig mis kan gaan)

Ik meen me te herinneren dat paul zelf aangaf dat RK kettingen net zo goed zo niet beter zijn als die van D.I.D. alleen een stukje duurder. Toch kosten alledrie de opties me ongeveer net zo veel geld alleen houd ik bij optie 2 en 3 weer gereedschap over wat ik zeer zeker vaker zal kunnen en gaan gebruiken !
 
Probeer het maar eens.........., we horen hier GRAAG jou bevindingen! :)
Alleen ik wéét gewoon dat DID, én RK de betere kettingen maakt :+

Paul.

Ben ik al aan het proberen :) De orginele ketting was voor zover ik weet een RK. Daarna is er een DID opgekomen. Inmiddels zit er een regina z-ring ketting op.


Wat mij opviel is dat bij het orginele spul, het voor tandwiel versleten was maar de rest nog behoorlijk goed leek. De ketting had na 24000km geen strakke stukken ofzo en het achter tandwiel zag er ook prima uit.

Bij de DID set waren de tandwielen nog perfect, alleen was de ketting bijzonder ongelijkmatig opgerekt. Na 20000km istie vervangen en dat was harder nodig als bij de orginele ketting na 24000km.

De regina ketting zit er nog maar 3000km op, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Maar wel is deze ketting een stuk dikker (zou ook geschikt moeten zijn voor een fire-blade) als de DID ketting en toch goedkoper.

Ik laat het nog wel horen al er een andere op komt.
 
Hmmm ik heb ook een nieuwe ketting nodig en heb drie opties :
Optie 1 : Bij Paul Ritzen een D.I.D ketting + tandwielen kopen á € 180,- en dan door paul erop laten leggen a ± € 90,- ( 2 uurtjes werk )
Voordeel : altijd goed en garantie
Nadeel : Moet ervoor naar weert rijden.

Optie 2 : Bij Polo.de in Mönchengladbach een D.I.D. ketting en tandwielenset kopen á € 139.95 en dan er zelf opleggen. Extra kosten hiervoor zijn een Paddockstand á 52,50 ( Hein gericke hier in eindhoven met wieltjes ) en een Ketting Klinkset a €75,- ( ook Hein Gericke van het merk RK )
Voordeel : €2,55 goedkoper uit, Paddockstand voor de rest van me leven, Ketting klinkset zodat alle volgende keren ik de ketting goedkoper zelf kan leggen
Nadeel : Geen garantie op het klinken en niet 100% zekerheid dat het goed gebeurt (al ga ik ervan uit dat er weinig mis kan gaan)

Optie 3 : Bij Hein Gericke een RK ketting en tandwielenset kopen á € 156.- en dan er zelf opleggen. Extra kosten hiervoor zijn een Paddockstand á 52,50 ( Hein gericke hier in eindhoven met wieltjes ) en een Ketting Klinkset a €75,- ( ook Hein Gericke van het merk RK )
Voordeel : Paddockstand voor de rest van me leven, Ketting klinkset zodat alle volgende keren ik de ketting goedkoper zelf kan leggen ( en in vergelijking met optie 2 hoeft ik er niet voor naar duitsland te rijden wat me alweer 30 euro aan benzine scheelt :P )
Nadeel : € 13,50 Duurder uit, Geen garantie op het klinken en niet 100% zekerheid dat het goed gebeurt (al ga ik ervan uit dat er weinig mis kan gaan)

Ik meen me te herinneren dat paul zelf aangaf dat RK kettingen net zo goed zo niet beter zijn als die van D.I.D. alleen een stukje duurder. Toch kosten alledrie de opties me ongeveer net zo veel geld alleen houd ik bij optie 2 en 3 weer gereedschap over wat ik zeer zeker vaker zal kunnen en gaan gebruiken !

Voorzover ik me kan herinneren heb ik je meerdere opties voorgelegd, die allemaal verschillend van prijs waren.
Ook heb ik je een procent of 10 korting op de onderdelen beloofd.
Hoe dan ook, het blijft veel geld.

Paul.
 
Ik heb weer eens een tegendraads idee.

Volgens mij is de wet van ketting en tandwielen tegelijk vervangen nog van voor de uitvinding van het hout en moet aangepast worden.

Bij mijn nieuwe ketting ga ik testen wat er gebeurd als ik elke 10.000 km er een nieuw voor tandwiel op zet. Volgens mij zijn de kettingen wel veel beter geworden, maar de tandwielen scheelt in verhouding niet zoveel. Bovendien slijten die voortandwielen natuurlijk 3 keer zo snel als achter tandwielen.

Ro
 
Terug
Bovenaan Onderaan