gsx1100 ombouw

Transformer88

MF veteraan
13 jun 2006
1.273
0
Maastricht
Omdat mn vorige project ten einde loopt (wat draaiwerk, dan spuitwerk e.d..) ben ik alvast begonnen aan n nieuw project..

dit is het oude project: Gs550 vs Hornet

en dit is het nieuwe,

we nemen:

een gsx1100 frame (gratis, en bedankt het robinjo!)
een zx6r achtervelg
gsxr achterbrug
r1 voorvork

en verder ben ik nog niet.. ik ga n oude 550 tank verbreden, het kontje komt zoals ie nu op de laatste foto staat, vooral veel achterwiel achter het zitje!

Het plan is om er een +-1000cc blok in te takelen wat toch in mn budget blijft (het hoeft geen gixxer blok te zijn, een fj1200 is ook al leuk.. hebben we hier nog staan ook, nu nog kijken of het een beetje past)

n hoop gelul, wat plaatjes:

0106071717ee3.jpg


0206071127yx8.jpg


0705071855kk0.jpg


onderdelen01xq9.jpg


opbouw01jv8.jpg


er moet nog n hoop gebeuren, maar ik heb nog anderhalf jaar _O-
 
Een hoop gebeuren? Och dat valt wel mee, hoor!
Met een paar weken klungelen en klaar is Raffeltje...
Ik wens je veel plezier en succes.
Toe maar, ik volg je wel weer. ;)
En als ik je ergens mee kan helpen: vergeet 't. Ik ben gek, maar _O-

Groeten. :W
 
joepie, ik kwam een centimeter te kort om het yamaha fj1200 blok er zo in te kunnen schuiven.. Dus gewoon de carterpan er even af, frame over het blok laten zakken (dat is makkelijker dan het blok in het frame tillen) en dan de carterpan er weer op.. het lijkt ervoor gemaakt te zijn!

blokinframe01kv7.jpg


blokinframe02lx7.jpg


blokinframe03qu4.jpg
 
aangezien het frame van een 550 smaller is dan de 1100 past de tank niet, en het blok is ook wat hoger dan normaal, dus grote stukken uit de tunnel van de tank geslepen en 2 hoeken uit de zijkanten voor het blok.. Ziet er wel grappig uit vind ik.. achter komt de tank nog ietsje lager..

opbouw03fo4.jpg


opbouw04ii4.jpg
 
Hee Raffel de raffel,

Het ziet er nu al stoer uit! Kan niet mis gaan....
Je durft wel, he?
Trouwens, wat doet mijn zadelkap op de fotoos? Mag dat van mij....
Heb jij belang in die bouten die ik gebruikt heb, tijdens het laten stralen en
poedercoaten van, mijn GS550 frame?
Foto staat bij ''te koop'' op MF.
 
Domme vraag misschien maar hoe zet je het motorblok vast in een ander frame?
Want ik neem aan dat de bevestigingspunten niet overeenkomen.

Gr. D.D.
 
die blauwe? dat is jouw zadelkap ja.. had hem even stiekem gepakt om te kijken of die toch misschien mooier stond

@ robin, dankje voor t compliment ;)

@ dikke rode kater, Euh, nieuwe bevestigingspunten maken, ik heb al gekeken ernaar, het woord wat meet- en paswerk, maar het gaat wel lukken!
 
Hee Raffel,

Wat heb je toch een mazzel, he? ;)
Blok past bijna perfect! *O* En die bevestigingspunten zijn geen probleem. :N
Ga je het nog wat verstevigen? Zou wel eens geen kwaad kunnen, zo te zien.
Hoe is het met de uitlijning van de secundaire en primaire kettingwiel?
Klopt dat een beetje? Kun je zelf geen mooi konje maken van polyester?
Ik kan je wel wat tips geven, ik had zelf voor mijn eerste gs550e een volle kuip gemaakt.
Je voorvorkpoten zien er nog prima uit! Kun je die paar roestplekjes wegwrijven, of
zit het door de chroomlaag heen?
Vraagje: heb je nog een setje achterschokdempers? Die van mij zijn roestig...
Ik dacht dat het wel meeviel, maar nee. :N
Krijg je van mij een setje stuurklemmen voor je gsx1100/zx6r/r1 project...

Groeten,
Hans.
PS, wat ben je toch een jokkebrok: je gsx1100 frame was helemaal niet gratis! _O-
 
Ik ken die tekst hahaha

Ik vind dit kontje er mooi bijpassen, en ik heb zo een hekel aan polyesteren, plamuren, en al die rotzooi.. Dat heb ik op mn laatste grootse brommerprojectje teveel moeten doen, en mn 1e (deels huidige, mn 550) motorproject bevat ook al teveel van die polyester-troep.. :)

Dit kontje is ook geschikt om er een leuk achterlicht in te bouwen.. ik ga een hele berg ledjes naast/onder elkaar zetten, en dan een knipper- rem en gewoon licht in 1..

Uitlijning van tandwielen zal wel goed komen, was bij de vorige ook geen probleem.. als ik mn achteras en diens vulbussen enzo binnen heb zal ik er eens preciezer naar kijken

dat frame was voor mij wel gratis, ik had mn ouders gewoon n zak engelse drop mee laten nemen toen ze naar de winkel gingen ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er veelbelovend uit!Lekker oldskool met zo'n luchtgekoeld blok!Succes met de bouw!
Gr.Gerard
 
nee, ik denk t niet.. als ie af is ben ik namelijk nog geen 21 denk ik, en zal ik mn zwaar rijbewijs nog niet hebben..

Voor hetgeen jij op doelt, ik maak me er niet druk om.. als er suzuki op dat blok staat weet geen mens dat het een fj1200 blok is.. Ik hou het bij deze nog vrij rustig vind ik, moet je eens zien wat ze in het SF deel doen :)
 
ik heb de carbs er al even opgefrot, en dat ging zonder problemen.. luchtfilters heb ik ook nog plaats genoeg voor.. meer dan bij mn gs550 |(
 
et voila, het blok hangt erin.. 4 van de 8 steunen zitten erop.. de 5e ben ik aan bezig.. straks als t blok eruit is moet ik ze alleen nog even aan de binnenkant aflassen..

aanschouw, leuke plaatjes van las-werk, geen grote dingen, wel gruwelijk veel werk..

steuntjes01ie0.jpg


steuntjes02fk6.jpg


steuntjes03gv3.jpg


steuntjes04av4.jpg


steuntjes05aj3.jpg


steuntjes06gw7.jpg


steuntjes07go6.jpg


steuntjes08vw0.jpg
 
Hallo Ralph!

Nou, dat ziet er al goed uit zeg! :}
Ik kan me goed voorstellen dat dit erg veel werk is. :r
Maar, als de bevestigingspunten eenmaal op hun plek zitten en je hebt het
afgelast, ben je al een heel stuk verder! *O*

Groeten,
Hans.
 
het meeste werk is al die steuntjes maken.. eerst van papier/karton en dan in metaal.. dat afwerken, boren, lassen etc,, 100x meten etc..

Maargoed, stiekem vind ik dit allemaal harstikke leuk om te doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan