HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Back2Basics

Die hard MF'er
11 nov 2005
307
0
Stekene
Iedereen met een Husky 610/410/350 , HIERRR verzamelen!!!

---------------------------------------------------------------------------------

Enige info:
smeerolie: 10w40 vol/half synthetisch van een goed merk.
Vervangen elke 1000km.

Vertanding: cross 14/52, SM 16/46.

Klepspeling bij koude motor:
inlaat 0,10 mm/ uitlaat 0,15 mm

---------------------------------------------------------------------------------

Technische Bedrijven nederland:
http://www.benvanerp.nl/index.php/index2
HOME - BON MOTOREN
www.jstmotoren.nl

Technische bedrijven België
Home

FOUR STROKES ONLY Crijtringstraat 34, Diepenbeek tel:089/24.59.65

Vangenechten Groententen 3 , Geel
Motohandel Anthoni, dorpstraat 32, Schilde

Onderdelen bedrijven buitenland (met goede ervaring)
Duitsland: AKTUELL
Frankrijk: http://www.duckmoto.com/
---------------------------------------------------------------------------------
WPHB 95/ http://www.haltdeinmaul.de/husky/Husky.pdf
doel opslaan als.
---------------------------------------------------------------------------------

full
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe het met Biker-mouse is???



quote:
Biker-mouse schreef op 30 april 2007 @ 16:12:


Heb hem al een lange tijd hier niet gehoord!




[edit]

Gefeliciteerd met jullie nieuwe topic, mis de mijne toch wel een beetje hoor! Toch is het beter zo. :Y

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Jow allemaal , ik zit met een probleem ...

Ik heb juist gehoord dat mijn blok niet het originele is op men 610te van '94 .. dus ik vraag mij af van welk jaar hij dan wel is *D ... hier wat foto's


full
 
Ik zou graag een linkje zien naar het vorige 610 topic ,anders moet je elke keer via de zoekopdracht terug naar oude onderwerpen.
 
Laatst bewerkt:
dit lijkt me een blok zonder oliepomp, hetgeen waar je het juist aan kan zien zit juist achter je uitlaatklemveren links en je rempedaal.
je blokje lijkt me vanaf model 92 gemaakt tot 95 lijkt me door de zwarte kleur. waarom zou dit dan geen origineel blok zijn?

Je moto is trouwes een 92' er of 93'er model omwille van de vierkante achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe het met Biker-mouse is???



quote:
Biker-mouse schreef op 30 april 2007 @ 16:12:


Heb hem al een lange tijd hier niet gehoord!




[edit]

Gefeliciteerd met jullie nieuwe topic, mis de mijne toch wel een beetje hoor! Toch is het beter zo. :Y

[/edit]


Ik ben er nog steeds hoor ;)
Stuur me anders ff een mailtje, de jouwe kan ik helaas niet vinden in je profiel....


dit lijkt me een blok zonder oliepomp, hetgeen waar je het juist aan kan zien zit juist achter je uitlaatklemveren links en je rempedaal.
je blokje lijkt me vanaf model 92 gemaakt tot 95 lijkt me door de zwarte kleur. waarom zou dit dan geen origineel blok zijn?

Je moto is trouwes een 92' er of 93'er model omwille van de vierkante achterbrug.

:^

Kan makkelijk zijn dat je een mengelmoesje van blokken hebt...
Onderkant en zwarte cilinder lijkt op die van een 1992 t/m 1995, evenals je frame en achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
@ronnyrjb

Ik heb een '97 TC met open demper en ben er na aanschaf mee op de Dyno geweest.

De sproeier is van mij van 182 naar 192 gegaan en de gasnaald staat helemaal neer beneden.

Zoals zed het mij uitlegde regelt je gasnaals de brandstoftoevoer op lage toeren en de hoofdsproeier op hoge.

Mijne lipe helemaal niet lekker onderin, hakkelen, stotteren en moeilijk oppaken.
Gasnaald in de laagste stand en alle problemen verholpen.

Succes!
 
@ronnyrjb

Ik heb een '97 TC met open demper en ben er na aanschaf mee op de Dyno geweest.

De sproeier is van mij van 182 naar 192 gegaan en de gasnaald staat helemaal neer beneden.

Zoals zed het mij uitlegde regelt je gasnaals de brandstoftoevoer op lage toeren en de hoofdsproeier op hoge.

Mijne lipe helemaal niet lekker onderin, hakkelen, stotteren en moeilijk oppaken.
Gasnaald in de laagste stand en alle problemen verholpen.

Succes!

Ok, bedankt voor de info.
Ik ga eens wat experimenteren met de hoogte van de gasnaald. Aangezien hij op toeren goed trekt, zal het idd kunnen zijn dat hij in de lage toerengebieden teveel krijgt.
Zal de naald eens laten zakken.
 
Hallo,

Ik ben van plan om ook een Husqvarna 610 TE te kopen van '96
(enkel voor in weekend en als heel goed weer is om naar school te rijden)

nu heb ik gehoord dat niet echt een motor is om dagelijks met te rijden want dat er dan vaak dure kosten zouden aan komen of zijn ze daar mis ? ook iets omdat er geen olie pomp zou aan zijn rade ze me toch aan om een recentere te kopen , maar dat is wel buiten mijn budget .

Het onderhoud is dat veel , duur (buiten de olie en de filters vervangen) ? het is ook niet echt dat ik zo handig ben in motoren.
 
Indd dopebelg, ziet er me een mooi droog onderhouden blokje uit.

en lenco zoals ik al zei, koop geen husqvarna 610 dan nog met of zonder oliepomp als je er zelf niet aan kunt sleutelen. anders kunnen de kosten wel hoog oplopen.
 
voor wat dient die leiding dan wel als het geen oliepomp is?

grtz

die huskys smeren volgens het RAL systeem,

Reed Active Lubrication
deze zetten de onderdruk onder de piston in de ene carter om in overdruk in de andere.
zodat er olie wordt geperst door dat leidingkje en onder de piston sproeid, dit leid tot afkoeling van de drijfstang en smering.

als de motor echt warm wordt zou het kunnen dat de reedvalve achter je koppeling niet goed werkt. dus een hint voor deze es te checken.
 
Lijkt me geen husqvarna remschijf of wat er ook voor bedoeld is,
hartafstand moet bij husqvarna een +-130mm zijn wat bij jou maar een +-80mm is.
 
Laatst bewerkt:
ey huksyriders...

zijn er hier misschien nog mensen geinteresseerd in een husk sm 610 R uit 2000?

hij heeft 11.000 km op de teller.

ik heb hem net opgehaald bij JST motoren in giessenburg..

daar heeft hij een beurt gehad..

kleppen stellen
nieuwe pakkingen
nieuwe olie enz.

de voorband is 70%
de achterband is 95%

reden dat ik hem weg doen:

de husk heeft een paar weken in de schuur gestaan omdat hij nodig aan een beurtje toe was, ik heb een paar weken terug ook nog een cbr gekocht... en wilde eigenlijk wel weer is een keer op de husk, dus heb ik die weggebracht en nu ik er weer op gereden heb ben ik er eigenlijk niet meer zo kapot van.

dus als ik iemand anders er mee blij kan maken....

hier de foto's:

bike2.jpg


bike1.jpg


de achterband is nu dus weer nieuw...

hij is nu dus helemaal klaar voor de zomer...

ik wil er rond de 3500-4000 euro voor hebben...

het heeft geen haast, maar als er iemand geinteresseerd is laat het me weten aub!

bij interesse voor meer foto's, laat een berichtje achter dan maak ik nog een paar extra foto's

wheelie-wortel
 
Laatst bewerkt:
had een 1.5 jaar geleden me een 610tc van 92 bijgekocht vr een schappelijke prijs.
wegens het bijna eindigen van het andere proyect beginnen we op het gemak aan de snellere versie *O*

sfeerpics en begin proyect.

PICT0001.jpg


PICT0002.jpg


PICT0003.jpg



PICT0006.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan