Het Honda CBR900RR topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blade

MF veteraan
15 sep 2003
63.478
5
Bunschoten-Spakenburg
Facebook
Deel V *O*



full
 
Laatst bewerkt:
jeeej ik ben eerste :P

en tevens de openingspost

Deel V :]


Er komt eindelijk een 900RR meeting aan *O* 7 Juli, restaurant De Posbank in Rozendaal (bij Arnhem). Paviljoen de Posbank – Just another WordPress site

Honda CBR900RR Posbank meeting 7 juli 2007

Vorige delen:
Foto's fireblade rijders
Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic
Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel II
Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel III
Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel IV

Plaats hier piccies en specs van je Fireblade vanaf model 1992 t/m model 2003. :9
of zet jezelf op de kaart :] frappr.com


Manuals e.d.:

Model 92-98...
check: "Honda Fireblade - Alles zur CBR900RR,CBR1000RR - SC28,SC33,SC44,SC50,SC57,SC59,SC77"

929RR: http://downloads.hondatech.info/Moto/2000929fireblade.pdf

http://www.gofastvideo.com/gallery/item/predownload/478/free-racing/videos/honda-cbr-954rr.html (handboek 954RR)


Voor 2e hands onderdelen:

d@ve in "Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel..."

*Wil je met je 900RR in de beginpost? Meld het dan ff...*
het is dan wel de bedoeling dat je ook met enige regelmaat in dit topic post natuurlijk


Have fun... :Y


..........
full
..........

CBR92.jpg
1992---2003
20035lz.jpg



Topicmembers:



Acura-Scott Model 1995
specs:
-Akra. racing demper (hand made bochtwerk)
-Dyno-jet kit stage1
-Stalen remleidingen
-Zwarte Slash Cut Steps
-Gepolijste velgranden
-MRA smoke-ruitje
-Zwarte stuureinden
-Duo seatcover
-Cat eyes voor
-Pinkers in achterlicht (hand made)
-Crash pads
-Taartschep verwijderd
-Voor Bridgestone BT014
-Achter Bridgestone BT021
3581e3921aa0f6249ad01c64b07b083c

8ddff868bbcca22789ea66eb662ff20c






Blademaster
specs:
-donker grijs dubble bubble kuipruitje
-Gepolijste stuurgewichten
-Kleine knipperlichten achter van carbon (ik ben nog op zoek naar LED achter(rem)licht met geintegreerde knippers, tips ?)
-Laser Carbon uitlaat
-Ohlins stuurdemper
full




Bling!Bling!Blade
blade1.jpg

blade2.jpg



BlueFire
Specs:
- Carbon demper
- Spyball alarm
- Led achterlicht met knippers
- hugger
- Blauw gespoten
- frame zwart
dave_002.jpg

dave_004.jpg



CBALL
specs:
FireBlade 1998
- RVS uitlaatsysteem
- Carbon demper
- Stalen remleidingen
- Aangepaste pinkers
- Wavediscs
- Velglinten
- Carbonstickers
- Zwarte ruit
full

full



d@ve
specs:
-Gepolijste velgranden
-Gepolijste stuurgewichten
-Orgineel Honda seatcover
-Hyperpro CSC (lineair) stuurdemper
-Zwart ondoorzichtig OEM ruitje
-PowerCommander IIIR met Custom Mapping
-K&N Stage 1 filter
-Laser hotcam halfsysteem (vanaf vlinderklep) met Hotcam DS (E-keur)
-Stalen HEL Remleidingen
-Haakse ventielen
-Spyball Alarm
-Knippers geintegreerd in de koplamp
-Hele platte Cat Eye kuipknippers
-LED achter(rem)licht met geintegreerde knippers
-Fast Bikes zweetbandje om remvloeistof potje
-olie direct meter
-Voorvork gemodificeerd(veer+demping) naar Sport/Race door H&K
-Schokbreker gemodificeert(veer+demping) naar Sport/Race door H&K
-bagagehaken verwijderd
-Taartschep verwijderd
-Zelf gefreesde uitlaatsteun
-Zelf gefreesde kentekenplaathouder
full

full





Dallie
full

full




Dieker
specs:
- Undertray
- Kleine knippers voor en achter
- Taartschep verwijderd
- Bos Carbon demper inl. dB-killer
- Speciale home-made kettingprotector
- Blacksmoke ruitje
- Duoseat cover
- Carbon look tankpad
- Blue Vision H4 lampen
full

full




Fireblade_Arjan
specs:
-K&N luchtfilter
-Dyno-jet kit in de carbs.
-Titanium uitlaat.
-SBK remblokken.
-Afstelling op dyno bank.
DSCF0072.jpg



g-shock
full

full




Geert929RR
specs:
- bos demper
- seatcowl in kleur
- stuurdemper Matris 15 kliks
- stalen remleidingen
- iridium/chrome jetstream kuipruit
- kleine knipperlichten
- carbonlook hugger over het achterwiel
- carbon tankpad orgineel Honda
- carbon kroonplaatcover
- rimstriping
- softgrips handvatten
- aluminium voorveerverstellers
- aluminium stuurgewichten
- aluminium heelplates gelazerd en gepolijst
- aluminium rempotlogo
- aluminium stepjes
- achterspatbord ingekort
- did ketting en tandwielen
- xenon H7 verlichting
- ledjes in stadlicht
- vlinderklep verwijderd
- K&N filter
- Michelin Pilot Power 120/190 op stikstof
- PCIII USB met eigen mapping.
- O2 Killer
335d5a44b3efe08a40e31272f4d084ec

d1dcdd2e4532042fca8e00b4ef02f0e6




Genius995 model 1992
specs
- Micron Carbon demper
- Hugger carbon achter
- Voorspatbord carbon
- Stalen remlijdingen
- Smoke Schermpje
- kleine knippers voor en achter
- seatcover (ook soms )
- Rode stuurgewichten
- nog een hoop klein ander grut (zoals rode schroefjes, olie dopje, etc)
- Carbon look spiegels, carbon look tankdop, carbon look hendels, carbon look kroonplaat plaatje.
Ook een leuke vermelding: ik heb een uitlaatsteun, custom made by Fokker (naja, in de Fokker fabriek), inclusief plaatje van Fokker. Die zit er alleen op als ik mijn buddyseat niet erop heb.
full

full




Glock17
781c4049ac0b5dc581aed97a6e270549





HaRdCoRe-WeZ model 1997 WBA
specs:
-BOS demper (carbon)
-Goodridge remleidingen (rood)
-WP Proline voorveren
-17" Voorwiel Honda CBR600F 1997
-Michelin Pilot Power 2CT
-Rimstriping met Nickname (reflecterend rood)
-Haakse ventielen
-MRA kuipruit (zwart)
-Nickname op kuipruit
-Stuurgewichten (rood)
-Xenon 6000k
-Kleine knippers
-Shiftlight
-Crashpads (Bike-Design)
-Hugger
-Red Alert Alarm
BLADE3.jpg

BladeWezFinger.jpg




jongone
specs:
- ander voorspatbordje
- donker race kuipruitje
- gsxr k3 spiegels
- beide koplampen branden
- carbon hendels
- carbon plaatjes op stuur en tellers
- dynojet stage 1
- restrictie uit carbs
- two brothers carbon racedemper
- stalen remleidingen voor en achter
- carbon hugger
- led achterlicht met ingebouwde knippers
- kleine knippers voor
- verbouwde originele undertail
forum2ed9.jpg

forum3hz4.jpg




Knot
specs:
- Sebring Twister einddemper
- K&N inlegfilter
- Hyperpro stuurdemper
- Spyball alarm
- MRA smokegray kuipruit (Puig zit er nu nog op)
- valblokken merk (liggen nog in de garage op de plank)
Hij staat op Pirelli Diablo banden (geen corsa's).
cbr900rr_knot_2.jpg

cbr900rr_knot_4.jpg




Koenhen model 1998
specs
- carbon demper
347536863%7Ffp345%3Enu%3D3285%3E5%3A%3A%3E998%3EWSNRCG%3D32338%3A53%3A7988nu0mrj

347536863%7Ffp339%3Enu%3D3285%3E5%3A%3A%3E998%3EWSNRCG%3D32338%3A53%3A638%3Cnu0mrj




MA-RR-KO
Specs :
-Akrapovic uitlaatsysteem
-Powercommander III
-K & N powerfilter
-Matris 11 traps instelbare stuurdemper
-MRA dubble bubble ruit
-Undertail
-Duo seatcover
-Led achterlicht
-Kleine knippers
-HRC tankpad
-Gouden stuurgewichten
-Michelin Pilot Power
-RVS uitlaatbeugel
full

full




_Marcel_
specs:
-wp stuurdemper en voorveren
-metalen remleidingen met gouden banjo's
-een hoop goudkleurige boutjes *D
full



markrf600r
specs:
- bsm carbon demper
- hugger
- rimstriping
full





mercy_symbol model 1998 WBA
- Sebring uitlaat
- ingebouwde knippers achter
- kleine knippers voor
Mercy_CBR900RR.jpg

CBR900RR_Mercy.jpg



Mieps WBA
Specs:
-kleine knippers
-hugger
-seatcowl(white butt)
-home made uitlaatsteun
full

full




nosehook
929RR 2000
full




Raaz
Fireblade 929RR 2000
specs:
-MRA smoke-ruitje
-K&N filter
-Witte velgstriping
-Goodridge RVS remleidingen
-Witte LED-knippers voor
-Cat eye knippers achter
-Open titanium Akra
full

full



rastablade Blade model '95 in special painting met:
specs:
-carbon demper
-dyno-jet kit
-kleine pinkers vooraan
-ingewerkte pinkers achteraan
full





robertobadjo
specs:
-Leovince uitlaat
-Carbon hugger
-Double bubble donker kuipruitje
-Gele wielstriping
-xenon headlights
-witte stadslichtjes
-stalen remleidingen voor
-stalen remleidingen achter
-carbonlook koppeling/rem hendels
2007%5C05%5C19%5Cbikepics-903212-full.jpg

2007%5C05%5C19%5Cbikepics-903215-full.jpg





Robje1983
Fireblade 1998
specs:
-Bos carbon demper
-Dubble bubble getinte ruit
Pinksterweekend007.jpg

SSA40614.jpg




Roy R
specs:
-Honda CBR 900RR '98
-Circuit only
-Racekuipen
-Verhoogde voetsteunen
-Verhoogde uitlaat
-Voorvork WP ombouw
-HyperPro achtershock
full

full

Jaja, en meneer heeft er nog één :Y
specs:
-Honda CBR 929 RR '00
-Steinmetz edition
-Gepolijste velgrand
-Hart velgen geel
-Undertail
-Kleine knippers
-MRA double bubble ruitje
-Tank camera mount
-Open demper
full

full





speed demon
full

full




superior_vtec
specs:
-SC33 1997
-carbon leovinci dempertjes
-kleinere knippertjes
-abn kroonplaten met weinig vlees
pict0009lj7.jpg

pict0014cx8.jpg




Sw@tLorD
specs:
-Carbon Hugger
-Kleine carbon look knippers
-Bos uitlaat
-Rossi Replica kleurstelling
-Dubble Bubble ruitje
-Andere undertail
-K&N luchtfilters
attachment.php

attachment.php





the_bladerunner model 2000 WBA
specs
- Laser half-system met Hotcam(slip-on)
- RVS uitlaatsteun
- valdoppen
- Hyperpro vering voor en achter
- SBS rempotzweetbandje
- In kleur (blauw) gespoten velgen
- In kleur (rood) gespoten hugger
- kleine knippers achter
- Knippers voor ingebouwd in koplampunit
- double bubble ruitje
- carbon heelplates
full

bikepics-890489-full.jpg



The Benman 98'er Blade
specs:
-Extratjes: Nieuwe lak; Zwart metallic en parelmoer zilver
-Mono-zit
-hugger
-2brothers uitlaat
-wave remschijven en stalen remleidingen
-Pinkers in de spiegels en gaten in de kuip dicht geplamuurd
-Smoke kuipruitje
benschuinvoor.jpg




Vuurmesje
specs:
-Smoke double bubble ruitje
-Dubbele stalen remleidingen voor
-Orgineel seatcover
-Led achterlicht met geïntegreerde knippers
-Voorknippers op de plaats van de stadslichten in de kuip
-K&N filter
-Powercommander 3 USB
-Laser uitlaatbochten en Bos einddemper. (Slip on)
-Homemade uitlaatsteun van aluminium
-Hyperpro stuurdemper
-Kentekenplaat verhoogd geplaatst
-rimstriping
-aluminium carbon look hendels
img3484yd3.jpg

img3470vx3.jpg




zZlaapkopZz model 2001 (verkocht) WBA
specs
- 2-brothers C5 titanium demper
- K&N powerfilter
- Undertray
- hugger
- duo seatcover
- LED achterlicht + geintegreerde knipperlichten
- Matris 11 traps instelbare stuurdemper
- Donker kuipruitje
- kleine kuip knipperlichten voor
full

full
 
Laatst bewerkt:
zal het nog maar een keer vragen,

ik ga 30/7 naar zolder... 't circuit...

wie heeft daar gereden en wat waren jullie rondetijden? En.. Op welke motor

Ik heb op Zolder gereden met mijn SC28
Tijden? Geen idee meer, is drie jaar geleden.

Wel een leuke baan, lag mij wel. Beter dan het vorige circuit van Assen. Nieuw Assen nog niet op geweest.

Succes en hou het heel aub. Zijn deze maand al teveel Blades onderuit gegaan.
 
ff een vraagje tussen door

wat is het verbruik ongeveer van de blade
heb nu pas mn 1e tank er door en 200 km gereden redt op mn vtr zelfs nog meer (220 O-) )
 
ik ben d'r ook weer ff. roy en harry mooi klote jongens hoop dat het allemaal snel voor elkaar is. en de herstel van jullie zelf nog sneller.

@sas ja ik had me al opgegeven voor de bbq.

en nog weer ff een vraagje hoe ver rijden jullie een achterband op ik zit nu haast tegen de slijt nokjes aan. ik denk dat ik 'm zaterdag wel laat vervangen heb nog een setje ex circuit bandjes liggen. maar wil toch ff weten hoe lang jullie doorrijden met een band.

en voor de mensen die willen weten wat voor banden er op komen:

voor een mpp race c
achter een metzeler racetec k2

kan iemand mij vertellen waar de c voor staat op mpp race er staat geen getal achter zoals bij pirelli
 
Laatst bewerkt:
jij wilt niet weten hoe hard die andere topics lopen ;)
MF-ers omgeving utrecht gaan met een topicdeel per maand! :o


wow das wel erg hard zeg haha :P

jongens beter ons best doen dan he ;)

ik ga zo naar bedje toe :Z

het verbruik van een blade hangt af van je rechterpols. ik heb ooit eens met mijn sc44 210km gehaald voordat het reserve lampje aanging.

gemiddeld tank ik ong bij 170 a 180km. dan brand het lampje nog niet.
hangt dus vanaf hoe ver jij het gas opentrekt.

nou mensen tot morgen.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :W
 
Laatst bewerkt:
Even een lesje HTML voor HaRRie.

Als je een linkje wilt vervangen door tekst doe je url=www.blaaaaaaaat.nl]HIER DE TEKST DIE JE WILT[/url Wel even [ voor url en ] na /url
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik weer.

Kettingspanner is ok. Die is gecheckt.
De man bij wie mijn motor in onderhoud is, zei al dat het eventueel iets met de cilinders zou kunnen zijn. Er is echter nog niks te merken aan het gedrag van het motorblok. Geen verlies van vermogen of inhouden ofzo.
Maar als het idd iets met zuiger is, is het niet iets om vrolijk van te worden zeker...

Daar gaat mijn vakantiegeld in het ergste geval ;(
 
wow das wel erg hard zeg haha :P

jongens beter ons best doen dan he ;)

ik ga zo naar bedje toe :Z

het verbruik van een blade hangt af van je rechterpols. ik heb ooit eens met mijn sc44 210km gehaald voordat het reserve lampje aanging.

gemiddeld tank ik ong bij 170 a 180km. dan brand het lampje nog niet.
hangt dus vanaf hoe ver jij het gas opentrekt.

nou mensen tot morgen.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :W

truste badjo :z ....spreek je laters.....mzzl :W
 
jij wilt niet weten hoe hard die andere topics lopen ;)
MF-ers omgeving utrecht gaan met een topicdeel per maand! :o


hey mac real...we zitten er ook niet ver vanaf hoor....wij hebben het vorige topic er ook in 39 dagen doorheen gejaagd...is maar iets meer dan een maandje... :Y _O-

en ook nog een leuke m & g gepland... :Y

leuk!!! *O*

mzzl sasje..ik denk dat ik zo ook maar mijn pctje uit ga zetten...en ga relaxen op de bank... hey truste voor iedereen....en morgen gezond weer op, hebben idd weer genoeg valpartijen gehad hier... hey voor morgen iedereen veel plezier.... :W
 
wow das wel erg hard zeg haha :P

jongens beter ons best doen dan he ;)
was zelfs 1 topic bij wat er in 2 weken al aan moest geloven :X
hey mac real...we zitten er ook niet ver vanaf hoor....wij hebben het vorige topic er ook in 39 dagen doorheen gejaagd...is maar iets meer dan een maandje... :Y _O-

en ook nog een leuke m & g gepland... :Y

leuk!!! *O*

mzzl sasje..ik denk dat ik zo ook maar mijn pctje uit ga zetten...en ga relaxen op de bank... hey truste voor iedereen....en morgen gezond weer op, hebben idd weer genoeg valpartijen gehad hier... hey voor morgen iedereen veel plezier.... :W
int utrecht topic is elke week wel wat te doen O-)
;)
(komt ook doordat je dan dichter bij elkaar woont natuurlijk)
 
ff een vraagje tussen door

wat is het verbruik ongeveer van de blade
heb nu pas mn 1e tank er door en 200 km gereden redt op mn vtr zelfs nog meer (220 O-) )

Een carburatieblade (de modellen tot 2000) tussen de 1:17 en 1:20
Een injectieblade (modellen vanaf 2000) tussen de 1:9 en 1:14
De laatste serie blades vanaf 2006 -2007 zijn wel weer zuiniger zo rond de 1:18

Maar verbruik is realtief. Het hangt van een aantal factoren af.
Je gashand is de belangrijkste, maar ook bandenspanning, afstelling motorblok, uitlaatsysteem, onderhoud en meer van dergelijke zaken bepalen je verbuik.

Mijn sc28 reed gemiddeld 1:17. Moet wel zeggen dat ik geen zuinige rijder ben en gemiddeld verbruik is ook nog op de weg en op circuit opgeteld en gedeeld door 2.
De 954 reed 1:10 en na inbouw van een PC3 en K&N-filter 1:11 en soms zelfs 1:12.

Je ziet dat anderen wel 1:16 halen uit een injectiefiets dus die hebben een totaal ander rijgedrag.

Maar zoals D@ve in deel 3 al meldde: "Als ik een zuinige motor wilde dan had ik wel een andere gekocht"
 
mogguh allemaal.

sorry dat ik zo laat ben ;)

moest even voor docent spelen.

me eerste les geven en dan meteen al een toets geven haha ;). ach ff invallen is ook weer eens wat anders.

ben benieuwd wat het weer gaat doen. mss vanaaf ff een ritje maken.
 
Een carburatieblade (de modellen tot 2000) tussen de 1:17 en 1:20
Een injectieblade (modellen vanaf 2000) tussen de 1:9 en 1:14
De laatste serie blades vanaf 2006 -2007 zijn wel weer zuiniger zo rond de 1:18

Maar verbruik is realtief. Het hangt van een aantal factoren af.
Je gashand is de belangrijkste, maar ook bandenspanning, afstelling motorblok, uitlaatsysteem, onderhoud en meer van dergelijke zaken bepalen je verbuik.

Mijn sc28 reed gemiddeld 1:17. Moet wel zeggen dat ik geen zuinige rijder ben en gemiddeld verbruik is ook nog op de weg en op circuit opgeteld en gedeeld door 2.
De 954 reed 1:10 en na inbouw van een PC3 en K&N-filter 1:11 en soms zelfs 1:12.

Je ziet dat anderen wel 1:16 halen uit een injectiefiets dus die hebben een totaal ander rijgedrag.

Maar zoals D@ve in deel 3 al meldde: "Als ik een zuinige motor wilde dan had ik wel een andere gekocht"


maare vuurmesje,

De blade 954 zou ivm de 929 toch zuiniger zijn geworden?

Ik heb verschillende keren dit op dit forum gelezen?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan