6e meeting CBR600F(S)

Dragon's tail

MF veteraan
27 aug 2006
2.040
214
Rotterdam
6e meeting CBR600F(S)

Bij deze wil ik de volgende meeting organiseren. Ik heb voor de 6e meeting 3 routes uit eigen materiaal en de Limburg route “geleend” van internet.

Wanneer:
12 augustus

Waar precies:
McDonalds MAASTRICHT DE GEUSSELT

Adres:
Stadionplein 2
Postcode: 6225 XW
Plaats: MAASTRICHT
Afslag: A2, afrit Berg & Terblijt 'De Geusselt'



De route:
Maastricht – Maastricht (Mergelland route) 110 kilometer en te rijden in 2 uur en 3 kwartier. Is de bekende route van de ANWB maar deze wijkt volgens de maker soms af. Wat moet ik nog meer vertellen, is Limburg mooie stuurweggetjes en vlaai.

Tijd:
Verzamelen tussen 11.00 en 12.00 uur zodat we om 12.00 uur kunnen beginnen met de rit.

Tanken:
Vanaf de A2 ga je links richting Berg & Terbijt. Vlak voor de rotonde zit een BP. Route is 110 kilometer dus als iedereen met een volle tank vertrek halen we het makkelijk tot het eindpunt. Dit is ook weer de McDonalds op het Stadionplein, dus je kan ook weer tanken voor de terug reis.

Wie komen er:
Indien ik je berichtje mis stuur mij dan een mailtje.


1 bahco
2 Bas600
3 CBRFanatic
4 MRD Senda
5 ctheman
6 Vincent987
7 CalBeRt

o.v.b.:
1 Motorsmurf
2 Daan#1
3 cbr1982
4 micha99
5 Frankie_DR

weekend:
1 Dragon’s tail
2 cbrtweety
3 Alexxx_the_one
4 Stefan

Zaterdag om 12:00 uur bij het t’Haasje na Eindhoven, A2 tussen afrit 35 en 36. Daarna om 14:00 uur bij de McDonalds Maastricht De Geusselt. De bbq :N :N maar we vinden onderweg wel iets of in Valkenburg.

Zondag voor de tour zal we omstreeks 9:30 uur vertrekken vanaf het hotel, zijn dan omstreeks 11:00 uur bij de Mac.



het hotel in Valkenburg



Verzamelpunt(en) zondag 12 augustus:

9 uur bij de carpool houten (a27 afslg houten vanaf utrecht) Bas600, bahco en CalBeRt

Bij de onderstaande McDonalds te verzamelen en vanaf daar de laatste 100 kilometer te rijden na een bakje.
Verzamelen om 10:00 uur (Bas600, bahco en CalBeRt) nog meer liefhebbers???


McDonalds EINDHOVEN VELDHOVEN
Noordbrabantlaan 350
Postcode: 5657 GA
Plaats: EINDHOVEN
Afslag: A2, afrit 31 Veldhoven/De Hurk


OP wordt vanaf zaterdag 7:uur niet meer bijgewerkt.
B|

Lees dit ook even!
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.

Met vriendelijke groet,
Dragon’s tail / Gerard
 
Laatst bewerkt:
Route 4
full
 
Ik zeg z.s.m. ( dus dan maar de 12e) en bij voorkeur route 4.

Wil er niemand in juli nog iets organiseren? (misschien eens iets in West Friesland ofzo) Anders kijk ik even of ik wat voor elkaar kan krijgen...
 
Mogen mijn CB-1 en ik weer mee? })

'k Heb geen voorkeur voor de datum, wel voor route 4, Limburg. :Y
 
Yes, ik ook weer!

Route 2 of 3 lijkt me wel wat. Maastricht is helaas echt te ver voor mij... En route 1 ken ik al.

Heb er weer zin in! *O*
 
Laatst bewerkt:
Route 1 hebben we de eerste meeting grotendeels gereden. Mij maakt de route niet zo uit. Als het Maastricht word dan maak ik er wel een weekendje van met een relaxt hotel. Idee?
 
Route 1 hebben we de eerste meeting grotendeels gereden. Mij maakt de route niet zo uit. Als het Maastricht word dan maak ik er wel een weekendje van met een relaxt hotel. Idee?

Hmm, als ik maar niet bij jou in de buurt hoef te slapen... O-)

Maar dan pak ik ook gelijk de ardennen mee :P
 
Route 1 hebben we de eerste meeting grotendeels gereden. Mij maakt de route niet zo uit. Als het Maastricht word dan maak ik er wel een weekendje van met een relaxt hotel. Idee?

Als het Limburg wordt is dat een optie voor degene die dat willen. Pikken we op zondag de rest op voor de route.

Meeste voorkeur is nu voor Limburg. Wat gaf de doorslag, de vlaaien???? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan