pim's GSX-R750 srad

PimS

MF veteraan
19 sep 2004
2.219
345
Alphen aan den Rijn
ik post mn project hier ook maar evem

Ik heb deze week Zieke z'n gsxr overgenomen.

T ding zag er niet uit dat waren sander en ik wel eens, maar dr valt zeker iets van te maken. k had al een beetje een beeld wat ik r mee kon dus ik vond t niet echt een probleem.

hij zag er ongeveer zo uit toen ik m mee naar huis nam(op die uitlaat na) :geek:
sradsander.jpg


Zodra ik thuis kwam heb ik als eerste dat afschuwelijke voorkuipje eraf gehaald :puker: en deze erop gezet:
P8240012.jpg


Jammer genoeg vandaag nog een minpuntje ontdekt:
P8240010.jpg


Dat de las er zat wist ik natuurlijk, maar dat ie zo snel zou gaan scheuren vink nogal kut, ik ga dus maar zo snel mogelijk een lasser zoeken om het te fixen.

Nu maar even mn plannen met de motor:
-gsxr k5/6/7 kont :ass:
-Fatbar stuur
-Stalen remleidingen
-blauw witte suzuki paint
-klein koplampje bij go-parts vandaan
-witte velgen

Ik hou t vrij simpel, dat is mijn smaak. ;p

bestelde koplamp(rechter):
68-1062.jpg


stuur(silver)
Zap_Lenker_Fatbar.jpg


clamp
Zap_Lenkeranbaukit_blau.jpg



ff wat pics losse foto's:

k kon die grijze kont met stift-accenten niet meer aanzien :lol2:
P8240009.jpg


dikke pijp
P8240017.jpg


Verplichte bestickering:
P8240016.jpg


steunpunten voor elleboog:
P8240014.jpg



Ik hou jullie op de hoogte, k hoop dat begin volgende week mn onderdelen binnen komen :)
 
valt best te lassen maar met de juiste toevoeging en deftig uitgloeien anders gaat dit blijven scheuren kan je best wel is een duit kosten :s

hopelijk lukt het voor de rest klinken de plannen best lekker :p

groeten maarten
 
valt best te lassen maar met de juiste toevoeging en deftig uitgloeien anders gaat dit blijven scheuren kan je best wel is een duit kosten :s

hopelijk lukt het voor de rest klinken de plannen best lekker :p

groeten maarten


Gelukkig kan ik een goede lasser regelen via een maatje van me.

Ik had het er al met sander over gehad om aan de achterkant van t frame een plaat in te lassen als versteviging, het frame loopt van bovenaf gezien in een |_|-vorm, alleen t gedeelte dat je ziet op de foto is gelast. T moest eigenlijk wel weer scheuren want die las kan dat nooit houden.

Word dus oude las weg halen, alu plaat aan de achterkant inlassen, en de oude scheur goed oplassen
 
Giet alu is bijna niet goed te lassen, en door er een plaat achter te lassen ga je nog meer plekken creeren waar de lassen kunnen gaan scheuren...

Succes ermee :W
 
daar ben je mooi klaar mee... persoonlijk zou ik meteen een ander frame gaan zoeken op MP ofzo..

Ten eerste weet je de gietlegering niet dus het lassen word zowiezo knudde..
Ten 2e zou je om genoeg sterkte te krijgen heel dat gietstuk uit moeten slijpen en van binnenuit beginnen met oplassen, anders loop je een beetje aan de buitenkant te klooien terwijl ze dat gietstuk echt niet voor niks zo dik gemaakt hebben ;)
 
de bestaande las moet helemaal weggeslepen worden en dan moet er een V in het frame geslepen worden dat dan op zijn beurt terug gelast wordt..
op zich wel te doen maar je moet dan wel weten welke legering het is.
 
Laatst bewerkt:
heb onlangs van een lasser gehoord dat je over je las niet mag (of je moet met de bocht mee-) schuren. zeker niet op plaatsen waar trillingen en krachten opkomen.
voor hoe verre dit serieus moet genomen worden, zullen jullie beter weten.
groeten
 
heb onlangs van een lasser gehoord dat je over je las niet mag (of je moet met de bocht mee-) schuren. zeker niet op plaatsen waar trillingen en krachten opkomen.
voor hoe verre dit serieus moet genomen worden, zullen jullie beter weten.
groeten


dat ligt aan de belasting, bij extreme belasting of vermoeiing kan elk krasje het begin zijn van een scheur.. spannings concentraties in hoekjes enzo...

daar hoef je je hier niet druk om te maken iig :N
 
Laatst bewerkt:
Toch had ik die las gewoon intact gelaten , zonder hem te vlakken . Als moet ik zeggen dat de las ook niet erg mooi is , maar dat komt misschien omdat gegoten materiaal moeilijk te lassen is .
 
Toch had ik die las gewoon intact gelaten , zonder hem te vlakken . Als moet ik zeggen dat de las ook niet erg mooi is , maar dat komt misschien omdat gegoten materiaal moeilijk te lassen is .

die las op de foto hadden ze beter niets aan kunnen doen idd :Y
ik bedoelde dat het uislijpen en daarna oplassen in principe geen probleem is,
 
Indeed , dat moet geen probleem zijn . Deze las moet eerst afgevlakt worden . Daarna een gaatje boren aan het begin en aan het eind van de las , om verder scheuren te vermijden . Daarna op de plaats waar de scheur is een mooie v-vorm maken en dan opvullen met de las . Als het dan nog scheurt , dan zal je toch een andere oplossing moeten vinden :+ .
 
Weer even een update:

koplampje en k&n binnen
P8270004.jpg


koplamp @ motor:
P8270009.jpg

P8270010.jpg


tziet er nog niet heel erg geweldig uit, maar dat veranderd wel als de bekabeling wat anders loopt met mn fatbar.
 
kheb er maar ff een fietsentellertje opgezet, k krijg de toerenteller en km teller echt niet aan d epraat...

Anders moet je eens ff kijken met een spanningsmeter. Ze werkten perfect tot het moment dat ik de kabelboom heb omgeleid naar de binnenkant van het frame. Wellicht een breukje ergens? ZOals je kan zien heb ik in ieder geval nergens gesoldeerd of iets van dien aard. Gewoon stekkers los gehaad en omgeleid. Vaag ook, met name omdat de rest van het dash wel werkt.

Grtz Zieke
 
dat zou kunnen ja...

kheb je ff een mailtje gestuurd met een fototje drbij van 2 losse draden die ik heb kunnen vinden, verder lijkt alles vast te zitten, beetje vaag
 
Stuur zit er op:)

P9080153.jpg


P9080151.jpg


P9080147.jpg


P9080149.jpg


Bevestiging ga ik nog veranderen, ik wil op school 2 alu plaatje frezen die in mn kroonplaat passen als verdikking daarvan, kroonplaat is maar +/- 4mm dik , vind ik net wat te weinig.
P9080150.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan