18/05: poohbeer weer out of action

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Voor diegene die't mocht intresseren.

Did it again.. moter wrecked '(
Weer een stom koekblik. Verkeer op linkerbaanvak moet plotseling remmen. Koekblik had te weinig afstand en moest dus noodstop maken. Zat er wel erg dicht op dus dacht toen maar dat't leuk zou zijn om uit te wijken de rechterkant op.. naar mijn baanvak dus :(
Ik was inderdaad tussen de file door aan't rijden maar wel op het middelste baanvak. Was net opening gevallen waar die VW dus wel in paste ware het niet dat ik daar net aankwam/inzat.

Zo'n ding die vol in de remmen zit een metertje voor je is geen leuk zicht.. hd dus niet al teveel keuze en moest zelf ook alles dichtgooien. Toch weer die paniekreactie en iets te hard die rem in. [me]poohbeer onderuit dus '(
[/me]

VW Touareg bestuurder zag het dus echt wel gebeuren (alsof je een crashende motor achter je kan missn) maar reed netjes door.. hij had geen schade dus dacht zich zo hoop miserie te besparen. Gelukkig snapte 1 van de auto's achter me wat'k probeerde duidelijk te maken (Rij gvd achter die lul aan en stop die eikel/noteer z'n kenteken). VW stond 200m verder achteraan e file aan te schuiven dus getuige kon hem makkelijk inhalen en teken doen :} Getuige is dan echter zelf ook niemeer gestopt en verder gereden. :j (maar toch bedankt! geen tegenpartij is ALTIJD alles zelf betalen in België, geen waarborgfonds hier en all risk is gewoonweg niet mogelijk op motoren)

Soit, ik knal dus vol op me linkerschouder.. Die's dus pijnlijk (gebroken sleutelbeen) maar raap toch maar m'n mooie brommertje op en zet'm op de pechstrook. Had'k dus niet moeten doen.. ding lag gvd midden op het middelste baanvak dus voordelig voor mij als de politie dat had kunnen optekenen. Is niet gebeurd.. wordt dus zijn woord tegen het mijne waarschijnlijk al heb ik nog een erg vriendelijke getuige al moet je nog maar afwachten wat die precies gaat zeggen. 'k Reed namelijk wel dicht tegen de scheidingslijn.

Paar minuutjes later kom'k er toch echt achter dat er iets niet goed zit met m'n schouder dus getuige belt toch maar even 112. Ambulance is er erg snel, motorpolitie laat wat langer op zich wachten. VTB-VAB (Belgische ANWB) gebeld om motor op te laden. Politie wil niet eens wachten op VTB-VAB (eikels) dus ik ' avonds toch maar even naar de dealer om te kijken of me motortje is gearriveert. Niet dus. Hebben ze'm nog verder van huis gestockeerd.. motor rijdt nog dus je moet'm zelf maar komen halen, staat wel veilig bij hun. Ik kan niemeer rijden trut! Noujah, binnenkort dus nog met trailer gaan halen ook.. nog 30km extra van huis dan waar'k was gecrashed.

Al bij al geen prettige dag 18/05.. snif.. en 19/05 zou nog wel een superlang weekend vol motorplezier beginnen ;(

En voor diegene die zich afvragen of ie me al dan niet had gezien:

Uitvlucht van de Touareg chauffeur waarom is pas 200m verder was gestopt was dus dat ie hem niet sneller aan de kant kon zetten door het verkeer.. hij stond wel achteraan de file aan te schuiven en stopte pas toen een getuige hem had ingehaald en heel erg waarschijnlijk teken heeft gedaan dus onzin maarja, krijg je toch niet bewezen.

Had ie nu dat niet gezegd, had'k hem misschien ook nog geloofd maar door verkeer niet meteen aan de kant geraken terwijl alles achter je stil staat en dan pas stoppen als een ander je inhaald?! I don't think so!

Zo ziet een gebroken sleutelbeen eruit waarvan de beenderen niet weer prima tegen elkaar terrecht komen. Erg pijnlijk trouwens als zo'n beenderen ergens in je vlees zitten te wriemelen waar ze normaal niet thuishoren.

En zo ziet een helm eruit nadat ie m'n kop heeft beschermd tegen nog lelijker worden :+
De kleuren van me schouder bespaar ik jullie maar. Denk geel en paars en je zit goed ;)

shit, das flink balen. Geluukig gaat het met jou relatef goed, had anders af kunnen lopen.

Nou hopen dat ze die rukker in z'n 4x4 bij z'n kl :( te kunnen nemen. Wat een teringz :( :( i dat je op die manier altijd als motorrijder aan het korste eind trekt.

Flink balen pooh. Succes met het herstel

haha than ks iedereen.. gelukkig is de motor nu niet zo total loss als de vorige keer dus zodra dat beendertje weer fatsoenlijk vast hangt kan'k weer gassen.
Ikzelf ben ook perfect verzekerd, de motor iets minder dus dit is wel beter dan de laatste keer (motor total, ik niks).

Sterkte met de afhandeling en herstel ,je helm wel total loss? heeft zijn werk goed gedaan zo te zien .(al is dat pas goed te beoordelen als we een foto van je zien van voor de schuiver :) )

Das echt balen......... :( :( :(
Klootzak die vent die effe door reed. :(
Sleutelbeen gebroken :? Das een pijnlijke zaak volgens mij.
Strekte met je herstel en het motortje komt wel weer in orde, al begrijp ik je frustratie wel.

Hou je taai.

Pooh! poehpoeh wat een pech :( '(

Beterschap en succes met verzekeringsshit e.d.

Als ze jong zijn rijden ze met petje in een afgeragde VW Golf... en als ze groot zijn in een VW Tuareg... Volkswagen: wie anders? ;) :+

Klote Pooh ! Maar gelukkig niet fubar zoals je GSXR600...

Heb zelf ook zoiets gehad met de auto 3 weken terug, auto komt ineens voor me op mijn baan en gaat direct vol in de remmen... kreeg geen ruimte dus kon nie anders dan erop klappen.. de veroorzaker (voor dat blik wat ik aan reed) is ook doorgereden.. ben nu de gebeten hond omdat dus in mijn geval ook de veroorzaker is doorgereden en ik de achterop komer ben... nu dus een flink wat stappen terug qua korting. maargoed, beter met de auto dan met de motor....

Automobilisten zonder A-rijbewijs zouden eens allemaal verplicht motorrijles moeten nemen om eens te begrijpen dat je in het verkeer aan elkaar moet denken en dat je niet alleen bent in je koekblik... zou denk ik veel ongelukken schelen omdat je meer anticipeert en wat meer om je heen gaat kijken.. stijve apen.

Maaruh, volgende motor eentje met ABS ? *D

Volgens mij heb je geen ABS, maar wel bijkomende rijlessen en rij-ervaring nodig.

Veel beterschap!

Hehe, tegen het onderuitremmen is ABS toch echt wel efficienter dan rijlessen en ervaring hoor.

Trouwens.. 'k heb al een VRO-1 achter de rug en daar ging alles eigenlijk heel erg goed. VRO-2 stond in de planning maar is voorlopig dus even uitgesteld.
Rijervaring.. sjah.. met deze motor nog maar 5000km indeed.. gixxer 3 jaar terug ook maar dik 10k ofzo? Inderdaad niet genoeg maarja, aan ervaring raak je enkel met veel geduld en geluk he.

Terug
Bovenaan Onderaan