18 jaar groot rijbewijs??

1nd0w

Rookie
30 apr 2004
13
0
Spijkenisse
hoi,

effe een vraagje, ik heb vanmiddag examen gedaan voor motor rijbewijs en ben gelukkig geslaagd maar helaas wel de 2e keer al de eerste keer had de examinator op dat gele blaadje beperkt aangekruisd en nu had ik een andere en die heeft dat niet gedaan, en ook op die andere 2 papiertjes die ik heb gekregen staat geen beperkt?? en ik ben pas 18 maar heb de 1e x examen gedaan op een begrensde 250 en vandaag heb ik examen gedaan op een onbegrensde 500. en het gemeentehuis hier was helaas al dicht anders wist ik het antwoord wel maar nu is mijn vraag dus zal ik nu op het gemeente huis een vol rijbewijs krijgen of beperkt?

alvast bedankt!
 
Ik zal in ieder geval ff teruggaan, ze hebben schijnbaar een foutje gemaakt hebben...

Als je later door de politie wordt betrapt met dit rijbewijs kun je welleens in de problemen komen, denkt ie misschien dat je et vervalst hebt of iets dergelijks.

Op je 18de kan/mag je nooit een groot rijbewijs hebben...
 
Als je nou ouder dan 21 was zou je het kunnen proberen. Dan mag je een zwaar rijbewijs hebben en als je dat dan krijgt ondanks dat je licht afgereden heb, denk ik niet dat daar ooit nog iemand achter zal komen. Maar aangezien je 18 bent kom je daar natuurlijk nooit mee weg. Een oplettende ambtenaar op het gemeentehuis zal het zien en corrigeren, de normale ambtenaar dus niet. Maar je rijdt gewoon zonder geldig rijbewijs rond als je een zwaar rijbewijs krijgt. En dus kun je flink in de problemen komen als je aangehouden wordt, of bij een ongeval.

Al met al: niet doen, dus.

Ik zou het wel weten :X

Nee agent, op m'n rijbewijs staat dat ik vol mag, hoe moet ik dat nou weten :?
Right. :+
 
Ik zou het gewoo ndoen, officieel document is officieel document, ik geef je echter weinig tot geen kans dat je er met zo'n papiertje bij het gemeentehuis vandaan komt
 
Zulke reacties vielen natuurlijk te verwachten :z

Wie niet waagt, wie niet wint.

Ja oké als het misgaat ben je de pineut, dat moet je zelf afwegen!
 
ik heb hier ooit ergens een reactie gelezen van iemand die hetzelfde had als de TS. en die persoon kon simpelweg geen volvermogen rbw krijgen, omdat de computer op het gemeentehuis geen "zwaar" rbw aan de geboorte datum van die persoon kon plakken.
 
ik heb hier ooit ergens een reactie gelezen van iemand die hetzelfde had als de TS. en die persoon kon simpelweg geen volvermogen rbw krijgen, omdat de computer op het gemeentehuis geen "zwaar" rbw aan de geboorte datum van die persoon kon plakken.

Weg met het digitale tijdverbastium!
 
ik heb hier ooit ergens een reactie gelezen van iemand die hetzelfde had als de TS. en die persoon kon simpelweg geen volvermogen rbw krijgen, omdat de computer op het gemeentehuis geen "zwaar" rbw aan de geboorte datum van die persoon kon plakken.

:^
Er zit niets anders op dan ff gaan informeren bij het CBR.
Een zwaar rijbewijs halen bij het gemeentehuis lukt nu niet.
 
ja, ik ga morgen gewoon naar het gemeentehuis en praat nergens over...
kijken wat er gebeurd...
maarja zwaar zou wel mooi zijn..... })
ik laat morgen avond wel weten wat het is geworden.... *D
 
Ik zou het gewoo ndoen, officieel document is officieel document, ik geef je echter weinig tot geen kans dat je er met zo'n papiertje bij het gemeentehuis vandaan komt
Je kan wel tig 'officiële documenten' hebben, maar als ze tegen de wet in gaan zijn ze niet rechtsgeldig. Dus ook al krijg je een groot rijbewijs voor je 21e, dan rijdt je alsnog zonder een geldig rijbewijs.
 
Je kan wel tig 'officiële documenten' hebben, maar als ze tegen de wet in gaan zijn ze niet rechtsgeldig. Dus ook al krijg je een groot rijbewijs voor je 21e, dan rijdt je alsnog zonder een geldig rijbewijs.

lijkt me zeeeer stug, je hebt immers het officiele rijbewijs waar op staat 25kw+.. maar zoals ik ook al aangaf geef ik de TS weinig kans dat hij morgen een groot rijbewijs krijgt.

Ik heb mijn eigen uitslagformulier hier naast me liggen en daar staat ook geen vinkje bij a-beperkt, en ik heb de afgelopen 2 jaar toch echt 25kw gereden :)
 
lijkt me zeeeer stug, je hebt immers het officiele rijbewijs waar op staat 25kw+.. maar zoals ik ook al aangaf geef ik de TS weinig kans dat hij morgen een groot rijbewijs krijgt.

Ik heb mijn eigen uitslagformulier hier naast me liggen en daar staat ook geen vinkje bij a-beperkt, en ik heb de afgelopen 2 jaar toch echt 25kw gereden :)
De nederlandse staat hoort zich ook gewoon aan de wet te houden. Dat heet scheiding van de machten en dat betekent in dit geval dat de overheid geen documenten kan gaan uitgeven die tegen de wet ingaan. Een rijbewijs is daar geen uitzondering op. ;)
 
Je kan wel tig 'officiële documenten' hebben, maar als ze tegen de wet in gaan zijn ze niet rechtsgeldig. Dus ook al krijg je een groot rijbewijs voor je 21e, dan rijdt je alsnog zonder een geldig rijbewijs.

Idd, en wat zou de verzekering doen als je geen geldig rijbewijs hebt? :z
 
ach joh, jij gaat toch een rs250 rijden waar je dan 2 x 160cc op gaat monteeren omdat je wheelys anders niet lang genoeg zijn. Ik zou lekkerdat vol vermogen rbw halen!!! :}
 
damn toch klein rijbewijs gekregen....
heb daar gewoon echt 3 kwartier gezeten!!
het lukt elke keer niet omdat ze me een zwaar rijbewijs wilde geven.
en toen hebben ze met de rdw gebeld ofzo zij ze.
maarja heb hem in iedergeval....
nu nog ff motor bij elkaar sparen.... :]
 
die computer zag jou daar gewoon zitten en dacht die moet never een vol vermogen rbw hebben, want dat gaat helemaal mis!
 
toch te triest voor woorden dat de computer dat moet "zeggen" en dat de medewerkster zelf niet het verschil tussen zwaar en licht rijbewijs weet
 
Terug
Bovenaan Onderaan