18 september 2005 allroadrit

Inderdaad XTXX666. Wéér stof en weinig blubber. Juist doordat het droog was erg verradelijk. Stukken kon je heel hard overheen, en als daar aan het eind plots een diep gat ligt loopt het slecht af...

Als het nat is moet je zowieso langzamer en wordt het tempo bepaald door de bagger, niet door de vering.
 
:^ Zeker in de ochtend was het gras nog nat van de dauw. Later op de dag was dit probleem voorbij.

Ik ben goed over de helft gekomen met de groep, maar we hadden afgesproken om rond 4 uur te nokken. Dit omdat er een aantal nog dik 100km naar huis moesten vanuit Odilapeel (onder andere ik ;) ). Groot stuk roadbook voorgereden, erg leuk, maar zeer geconcentreerd werkje de eerste keer.
 
Leo en Maarten, twas een toffe rit, misschien kom ik hem nog wel eens afmaken.

Dan kan je achteraan aansluiten in de rij want voor mijn gevoel hebben maar een paar mensen de rit uitgereden en ik wordt bedolven onder de e-mails waarin men o.a. schrijft dat ze de rit nog eens gaan rijden/af gaan maken.

Ook ik heb helaas maar 100 km van de rit gereden (begin stukje afgesneden vanwege gewonde Nr. 1 afvoer richting ziekenhuis) om daarna richting het ziekenhuis in Venlo te gaan om gewonde Nr. 2 op te halen.

Beiden maken het inmiddels weer goed maar moeten wel een tijdje thuis herstellen.
http://www.ferdw.net/gallery/thumbnails.php?album=28



LEO
 
Als ik dit alles zo zie, is het maar misschien beter dat ik er niet was.

Meestal ben ik de eerste die goed ten val komt. O-) Wanneer is de datum voor het tweede gedeelte???
 
nou ik was er dus ook bij (met 1,5 uur slaap op zak)
En idd Zeewse Klei tegengekomen onderweg (kon niet missen met die motor)
we wisten allebei het verzamelpunt niet te vinden, maar met uiteindelijk 4 man sterk zijn we er toch gekomen. (4x de rotonde rond :X )

Omdat ik niet in het bezit ben van een roadbook-houder zei Leo: sluit maar bij "dat" groepje aan, die rijden wel "jouw" tempo...
...g$%dverd@#$mme dat heb ik geweten zeg...
2x GS1100's en een EXC525 gingen mij voor met een moordend tempo.
Ik had (met mijn onervarendheid) moeite om ze bij te houden op het onverharde.
Na 50km bijna besloten om af te haken, maar (gelukkig) toch maar doorgezet.
Deze jongens waren al jaren bezig, hadden al meer dan 20 ritten gereden en/of rally's gedaan.
Dit werd voor mij, na Leo's "all-road voor beginners-rit", de tweede all-road-rit. :X

Des te verder we kwamen, des te sneller het ging, en des te beter het ging met mij.. Ik heb de naald over de 100 zien gaan op het onverharde *O*
Ik weet niet zeker of ik boven mijn kunnen heb gereden, of dat mijn "kunnen" gegroeid is deze rit.. maar ik was best trots op mijn prestatie voor mijn tweede keer off-roadrit.
Wij hebben uiteindelijk als een van de weinige de gehele route uitgereden met een gemiddelde snelheid van 53km/h (wat volgens onze voorrijder best snel was)
en zonder valpartijen!!

We zijn één keer moeten stopen omdat, door een aanlopende achterrem, de schijf van een van de BMW's zo roodgloeiend heet was geworden, zijn aandrijfashoes in de fik vloog..
brandje geblust met water uit de camelbags (helaas geen actiefoto), achterrem losgekoppeld en doorgereden.

Ik heb nog steeds last van spierpijn, maar het was zeker de moeite waard!!
ZEER mooie tocht met afwisselend snelle stukken onverhard en ERG gave technische stukken door de bossen.
Jammer dat ik weinig mensen meer gesproken heb na afloop, maar dat komt vast goed bij de volgende gelegenheid..

groeten Ed (Redrider013)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan