180 onder een SP1

Een 180 achterband op een SP1? Is dat aan te raden?

  • Ja, zonder problemen

    Stemmen: 1 6,3%
  • Ja, stuurt er stukken beter door

    Stemmen: 10 62,5%
  • Nee, niet doen

    Stemmen: 1 6,3%
  • Nee, stuurt slecht

    Stemmen: 1 6,3%
  • Levens gevaarlijk

    Stemmen: 3 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

TLer

Die hard MF'er
13 feb 2003
570
32
Duiven
Deze vraag komt van een maat van mij.

Wie heeft er ervaring met een 180 band onder een Honda SP1? Zowel positief als negatief.

Standaard ligt er een 190 op.
 
Voor een TL weet ik dat het betere rij eigenschappen opleverd. Echter, volgens mij heeft een TL een 5,5 Inch velg en een SP1 een 6 Inch. Hiertdoor zal een 180 band platter worden. Ik vraag mij dus af of dit de stuur eigenschappen wel positief beinvloed.
 
poe dacht ff dat je een honda had aangeschaft ;) , het schijnt dat je met een 180 band je lekkerder bochten in kunt sturen ,dat het lijkt of motor 30 kg lichter is .
geloof dat alle aprillia's (mille) alleen maar met 180 worden geleverd ,hoe dat samenhangt met 5.5 of 6 inch voorbanden weet ik jammer genoeg niet ....s6
 
vind dat toch altijd wel vreemd dat iedereen roept dat het aan te raden is een 180 onder te gooien. ALs er vanaf de fabriek nou een 190 onder zit zal dat toch wel een reden hebben? Of zijn die fabrieksjongens gewoon dom :9
 
zonder twijfel met een 180 is het een andere fiets, stuurt dan als een bestelbus i.p.v. vrachtwagen.( geintje met vleugje waarheid). })
p.s. in sbk allemaal op 180!
 
Het lijkt mij juist dat als je er een 180 onder doet, de band dus platter wordt en juist minder lekker de bocht in gaat. Een 190 staat boller en 'valt' dus makkelijker om.

Ik zou gewoon een 190 erop laten zitten, zoals al eerder gemeld, af-fabriek zit deze er niet voor niks op.
 
Ik ben onlangs van een 190 naar een 180 gegaan op mijn 750 gixxer en dat
was een hele aangename verandering....veel meer gevoel in de bocht!

Ook stuurt hij hem er veel makelijker in...wat ook het flik-flaken makkelijker
maakt!!!

Kortom ik ben er uitermate goed ojver te spreken...
 
Het lijkt mij juist dat als je er een 180 onder doet, de band dus platter wordt en juist minder lekker de bocht in gaat. Een 190 staat boller en 'valt' dus makkelijker om.

Ik zou gewoon een 190 erop laten zitten, zoals al eerder gemeld, af-fabriek zit deze er niet voor niks op.
Is juist omgekeerd , en 190=50 een 180=55 ( verhouding loopvlak/hoogte), het is niet voor de lol dat we op circuit op een 180 rijden.
Anderzijds voor jan modaal is een 190 stabieler rechtuit en een minder agressief in het overbrengen van power ( makkelijker te doseren) maar het staat vooral stoer.( en dat is marketing).
 
vind dat toch altijd wel vreemd dat iedereen roept dat het aan te raden is een 180 onder te gooien. ALs er vanaf de fabriek nou een 190 onder zit zal dat toch wel een reden hebben? Of zijn die fabrieksjongens gewoon dom :9


190 band is alleen maar voor de look...brutere band betere sales...
 
Het lijkt mij juist dat als je er een 180 onder doet, de band dus platter wordt en juist minder lekker de bocht in gaat. Een 190 staat boller en 'valt' dus makkelijker om.

Ik zou gewoon een 190 erop laten zitten, zoals al eerder gemeld, af-fabriek zit deze er niet voor niks op.


smalere band dus SCHUINER/BOLLER dus als je plat gaat meer contact oppervlak!!!

[edit]vraag me af wie hier levensgevaarlijk hebben ingevult... :? :? :? dat mogen ze mij dan eens uitleggen, en misschien wil Rossi ook wel horen waarom het levens gevaarlijk is wat hij doet....[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Is juist omgekeerd , en 190=50 een 180=55 ( verhouding loopvlak/hoogte), het is niet voor de lol dat we op circuit op een 180 rijden.
Anderzijds voor jan modaal is een 190 stabieler rechtuit en een minder agressief in het overbrengen van power ( makkelijker te doseren) maar het staat vooral stoer.( en dat is marketing).


hoe verklaar je dan dat een zx 12 standaard een 205 eronder heeft zitten? pure marketing? of heeft dit te maken met de power die de fiets levert?
 
vind dat toch altijd wel vreemd dat iedereen roept dat het aan te raden is een 180 onder te gooien. ALs er vanaf de fabriek nou een 190 onder zit zal dat toch wel een reden hebben? Of zijn die fabrieksjongens gewoon dom :9

Nou, gebruikter circuit banden zijn dus allemaal 180. En die kan je er redelijk goedkoop onder leggen. Vandaar dat we aan maatje 180 denken.
 
poe dacht ff dat je een honda had aangeschaft ;) , het schijnt dat je met een 180 band je lekkerder bochten in kunt sturen ,dat het lijkt of motor 30 kg lichter is .
geloof dat alle aprillia's (mille) alleen maar met 180 worden geleverd ,hoe dat samenhangt met 5.5 of 6 inch voorbanden weet ik jammer genoeg niet ....s6

nope met 190 de milles
 
Ik moet niks anders dan een 180 hebben, en een ZX12 stuurt ook beter met een 190 dan met de standaard 200 (dacht dat die wel een 6.5inch velg had)
 
Nou, gebruikter circuit banden zijn dus allemaal 180. En die kan je er redelijk goedkoop onder leggen. Vandaar dat we aan maatje 180 denken.

nope. deze zijn er ook in 190 (alleen wat moeilijker aan te komen)


De Mille wordt standaard met een 180 band afgeleverd en de 190 is optioneel.

Op de Mille van 2003 was de 5,5 inch-180 juist optioneel en de 6 inch/190 standaard.

bij de mille heb je gewoon de keuze tussen een 190/50 of een 180/55. Zo staat het bij mij tenminste op de achterbrug.
 
Reed ook met 190/50 op mijn SP. Heb sinds vandaag een 180/55 (supercorsa) eronder zitten en het eerste wat mij opviel is dat de motor veel makkelijk 'om' wil/gaat. Na maandag kan ik je meer vertellen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan