180 onder een SP1

Een 180 achterband op een SP1? Is dat aan te raden?

  • Ja, zonder problemen

    Stemmen: 1 6,3%
  • Ja, stuurt er stukken beter door

    Stemmen: 10 62,5%
  • Nee, niet doen

    Stemmen: 1 6,3%
  • Nee, stuurt slecht

    Stemmen: 1 6,3%
  • Levens gevaarlijk

    Stemmen: 3 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Volgens de "folder" en volgens de bladen is 180 standaard vandaar dat ik dat aanneem. :?

Ben helaas zelf geen Mille eigenaar dus... '(
190 standaard op de "R" versie en 180 standaard op de Factory..
Ik rij altijd met 180 op een 6 inch velg.......
 
Reed ook met 190/50 op mijn SP. Heb sinds vandaag een 180/55 (supercorsa) eronder zitten en het eerste wat mij opviel is dat de motor veel makkelijk 'om' wil/gaat. Na maandag kan ik je meer vertellen :]

En, weet je al meer?
 
Ik ben onlangs van een 190 naar een 180 gegaan op mijn 750 gixxer en dat
was een hele aangename verandering....veel meer gevoel in de bocht!

Ook stuurt hij hem er veel makelijker in...wat ook het flik-flaken makkelijker
maakt!!!

Kortom ik ben er uitermate goed ojver te spreken...

Vraagje: welk bouwjaar is jouw gixxer? Ik speel ook al een tijdje met het plan om mijn 190 binnenkort te vervangen door een 180 en ben wel benieuwd naar je ervaringen. Hoe uit zich dat gevoel in de bocht, bijt de band zich meer vast in het asfalt?
 
Reed ook met 190/50 op mijn SP. Heb sinds vandaag een 180/55 (supercorsa) eronder zitten en het eerste wat mij opviel is dat de motor veel makkelijk 'om' wil/gaat. Na maandag kan ik je meer vertellen

Weet je al meer Sander?
 
Laatst bewerkt:
Een oma-topic geworden inmiddels :+

Zei ik 'aankomende maandag' :? Ik meende toch echt 'aankomende maand' :P

Zet die 180 er gerust onder (als die er al niet onder ligt) want het rijdt meer dan prima :]

Hij zit er zins afgelopen zaterdag onder en inderdaad het rijd heerlijk. Korte bochtjes een stuk makelijker.

Slotje misschien?
 
Ik hoor iedereen hier alleen maar prijzende dingen zeggen over de 180 ipv de 190.
Ik heb zelf ook een 180er eronder gehad en ik vind het NIET beter rijden.
Het is ook je persoonlijke voorkeur!
De 1 heeft graag dat z'n motor makkelijk de bocht in stuurt, en de ander weer niet.
Ik ben het type die em liever de bocht in zet.
Daar zal het misschien wel aan liggen dan, maar het is niet perse zo dat een 180er beter rijd dan de 190. En al zeker niet onder een SP1!!
Want ik heb hier maar 1 reactie gezien van een SP1 rijder en die heeft em er nog net onder gestoken ook :X
 
Ik hoor iedereen hier alleen maar prijzende dingen zeggen over de 180 ipv de 190.
Ik heb zelf ook een 180er eronder gehad en ik vind het NIET beter rijden.
Het is ook je persoonlijke voorkeur!
De 1 heeft graag dat z'n motor makkelijk de bocht in stuurt, en de ander weer niet.
Ik ben het type die em liever de bocht in zet.
Daar zal het misschien wel aan liggen dan, maar het is niet perse zo dat een 180er beter rijd dan de 190. En al zeker niet onder een SP1!!
Want ik heb hier maar 1 reactie gezien van een SP1 rijder en die heeft em er nog net onder gestoken ook :X
Daar heb je ook weer gelijk in.

Ik heb nu 180 achter omdat ik de supercorsa's eens wilde proberen (die zijn erg goed bevonden inmiddels) en het bevalt uitstekend (180), ook op de openbare weg kan ik alleen maar tevreden zijn tot nu toe. Ik heb meer problemen met de vering als ik de slijtage zie van de achterband (kleine hapjes uit de band op circa 4cm van de zijkant af). De uitgaande demping kan hier de oorzaak zijn, hoorde ik al.

Heb hiervoor 2 fireblades gereden en die 'vielen' zeker makkelijker de bocht in. Daarom vind ik een 180 band erg prettig op m'n SP nu :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan