ombouw zxr 92

Mr Ninja

Die hard MF'er
5 dec 2004
660
1
teteringen
hallo
ik zit al wat langer op het Mf maar dan meer in de sportmotoren.
ik heb een zxr 750 uit 92.
deze is 2 jaar geleden na een kleine schuiver opgeknapt en geheel opnieuw opgebouwd.
full



echter omdat ik steeds meer kleine stukjes rijd (woon-werk) en ik steeds meer het streetfighter gebeuren mooi ga vinden wil ik mijn zxr toch gaan ombouwen.

ik heb echter wel een paar vragen aan de die hards hier:
-ik wil een orginele kroonplaat gebruiken en daar zelf risers op vastbouten voor een superbike stuur.

-ik wil een alu bidon gebruiken voor koelwater reservoir maar hoe maak ik hier de aansluitingen op (retour en aanvoer)

-zijn er kontjes die redelijk makkelijk passen op t bestaande subframe, of zijn er complete achterpartijen die passen op de zxr zonder teveel las en aanpaswerk.

-wat vinden jullie van de verlichting van de streetfighter kuipjes. ik rijd namelijk regelmatig in de avond uren ,na mijn werk, en dat is meestal in het donker.

als jullie hier ervaringen, meningen en/of suggesties overhebben laat t maar wetn.

alvast bedankt

mr ninja
 
hallo
ik zit al wat langer op het Mf maar dan meer in de sportmotoren.
ik heb een zxr 750 uit 92.
deze is 2 jaar geleden na een kleine schuiver opgeknapt en geheel opnieuw opgebouwd.
[afbeelding]


echter omdat ik steeds meer kleine stukjes rijd (woon-werk) en ik steeds meer het streetfighter gebeuren mooi ga vinden wil ik mijn zxr toch gaan ombouwen.

ik heb echter wel een paar vragen aan de die hards hier:
-ik wil een orginele kroonplaat gebruiken en daar zelf risers op vastbouten voor een superbike stuur.

-ik wil een alu bidon gebruiken voor koelwater reservoir maar hoe maak ik hier de aansluitingen op (retour en aanvoer)

-zijn er kontjes die redelijk makkelijk passen op t bestaande subframe, of zijn er complete achterpartijen die passen op de zxr zonder teveel las en aanpaswerk.

-wat vinden jullie van de verlichting van de streetfighter kuipjes. ik rijd namelijk regelmatig in de avond uren ,na mijn werk, en dat is meestal in het donker.

als jullie hier ervaringen, meningen en/of suggesties overhebben laat t maar wetn.

alvast bedankt

mr ninja
Mooie motor *D

Een paar vragen kan ik wel beantwoorden:
-Risers kun je op de kroonplaat wel vastbouten. Ik heb er 4 m8 bouten ingedraaid.
-Of er kontjes zijn die je er zo op kunt zetten zijn er denk ik niet, maar als je een ander kontje koopt, dan vind je er vaak ook een standaard subrframe bij. Dan hoef je het alleen maar vast te lassen.
-Verlichting: spot-lights vind ik slecht, geen weinig licht, en schijnt niet erg ver. Maar er zijn ook kuipjes te koop waar gewone verlichting in past.
 
Allereers welkom bij de Streetfighter afdeling. *O*

Volgens mij heb je ook wel kuipjes die wel goed schijnen, dan moet je er op letten dat er een E-Keurmerk in staat. (vaak op het glas van de koplamp zelf te vinden).

Voor al je vragen kan je hier altijd terecht.
Zijn hier zat mannen die je kunnen helpen.
Veel sucsses en we gaan je project volgen.

Fighterfan. :W
 
Laatst bewerkt:
Welkom mede ZXR rijder :9,

kijk idd ff bij bovenstaande topics,
en voor vragen kun je hier idd altijd terecht.

Maak er wat moois van,
ga hem volgen.

Volgend weekend naar streetfighter beurs in Utrecht,
kun je een beetje ideeen opdoen.
En misschien het een en ander aanschaffen.

Kuipje wat ik erop heb zitten geeft goed licht hoor,
2x 55Watt.

Suces ermee,
Gr
ZXRay
 
Gewoon stuurkuipje van een Z1000 of 750 erop zetten, ziet er aggressief uit en goed licht. Kontje van een Z1000/Zx6r zou ook erg vet uitzien denk ik.
 
hallo fighterfan
ik zag dat je zelf risers gemaakt hebt.vond deze er erg degelijk en stevig uitzien.
wat kost dat nou om zoiets te (laten) maken?

en zou je een complete kroonplaat met risers uit een stuk kunnen laten frezen?
 
hallo fighterfan
ik zag dat je zelf risers gemaakt hebt.vond deze er erg degelijk en stevig uitzien.
wat kost dat nou om zoiets te (laten) maken?

en zou je een complete kroonplaat met risers uit een stuk kunnen laten frezen?

Tja dat zou wel moeten kunnen (alles uit een stuk) maar wat daar de kosten voor zijn zou ik je kunnen vertellen, ik heb nog nooit wat 'laten' freesen. altijd zelf gedaan.
Maar die kroonplaat die er bij mij op zat was wel laten doen, maar door de vorige eigenaar.
Ik heb er inmiddels een andere voorvork in en moet dus ook weer nieuwe risers maken/kopen. B|

Groetjes :W
 
Laatst bewerkt:
@fighterfan: ja ik had nog niet heel je topic hier gelezen. ga vanavond eens op mijn gemak alles verder door lezen.
wel een waanzinnige machine hoor .



wil volgend weekend toch wel ff in utrecht komen kijken.gaan er nog mensen uit brabant die kant op?
 
@fighterfan: ja ik had nog niet heel je topic hier gelezen. ga vanavond eens op mijn gemak alles verder door lezen.
wel een waanzinnige machine hoor .



wil volgend weekend toch wel ff in utrecht komen kijken.gaan er nog mensen uit brabant die kant op?

Dank je wel Mr Ninja ! Leuk om te horen.
Je moet zeker even naar Utrect rijden, kan je veel ideen op doen voor je eigen fiets.
 
zo de start is gemaakt.
vandaag de kuipen eraf gehaald en de kabelboom onder de tank gelegd.
meteen ff gaskabeltjes vervangen, deze lagen al een jaar klaar.

zal zo ff wat foto's erop zetten.

@fighterfan:
als je je oude risers apart wil wegdoen laat t dan maar ff weten. komen we dan wel aan uit.
 
@ zxray & zxr(on):
hoe breed is jullie stuur?
kan een mooie renntec stuur kopen van 76 cm breed.
is dit een standaard maat of hebben jullie een bredere?
 
Laatst bewerkt:
Kicke hoor, een fighter bouwen van een racer, zithouding is heerlijk voor het knallen binnendoor..
Ook beter voor je rijbewijs want boven de 200 komt weinig meer voor en als het voorkomt is het maar heel even, vroeger reed ik overal 170 met pieken van ver boven de 200.. Nu rij je op je gemak 130 en ik heb nog steeds onwijs veel plezier in het rijden..

Heb zelf ook pas iets leuks gebouwd, ook originele kroonplaat gebruikt en kuip afgezaagd, nu komen er deze week nog spiegels op van rizoma (wil ook wat werkelijk wat zien..) en dan nog wat kleine dingen wijzigen zoals een led achterlicht enz..

Veel plezier met je project..

 
@ zxray & zxr(on):
hoe breed is jullie stuur?
kan een mooie renntec stuur kopen van 76 cm breed.
is dit een standaard maat of hebben jullie een bredere?

geen idee hoe breed m'n stuur eigenlijk is, ik heb er een renthal op zitten in ieder geval. meet hem morgen wel even op voor je.
 
@ zxray & zxr(on):
hoe breed is jullie stuur?
kan een mooie renntec stuur kopen van 76 cm breed.
is dit een standaard maat of hebben jullie een bredere?


Mijn stuur is uit mijn hoofd gezegd 80 cm breed,
is wel vrij breed niet echt handig met file rijden.
Nou komt dat bij mij niet vaak voor want
gebruik hem alleen voor plezier.
Maar ik vind het goed rijden.

Gr
ZXRay
 
Mijn stuur is uit mijn hoofd gezegd 80 cm breed,
is wel vrij breed niet echt handig met file rijden.
Nou komt dat bij mij niet vaak voor want
gebruik hem alleen voor plezier.
Maar ik vind het goed rijden.

Gr
ZXRay

net gemeten, die renthal bij mij is 74 zonder stuurproppen.
 
ok dus dan is 76 wel een beetje de standaard.
ga ik m meteen bestellen.

iemand idee waar ik een setje risers kan krijgen?
of wie heeft iets liggen?
 
ok dus dan is 76 wel een beetje de standaard.
ga ik m meteen bestellen.

iemand idee waar ik een setje risers kan krijgen?
of wie heeft iets liggen?

bijna elke motorzaak heeft die dingen wel liggen, kosten je de kop niet hoor.
zou alleen niet die met 1 bout bevestiging nemen.
onder je kroonplaat zit nl een verstevigingsrand/richel/ding.
je komt dan niet uit met het boren van een gat.

en anders go-parts of optitune of zo.
 
zo de start is gemaakt.
vandaag de kuipen eraf gehaald en de kabelboom onder de tank gelegd.
meteen ff gaskabeltjes vervangen, deze lagen al een jaar klaar.

zal zo ff wat foto's erop zetten.

@fighterfan:
als je je oude risers apart wil wegdoen laat t dan maar ff weten. komen we dan wel aan uit.

Nee ik wil die risers compleet met me zxr usd verkopen.
Zou de boel eerdaags is op marktplaats zetten.
 
vandaag stuur , risers , en voorkuip besteld.
hoop voor t weekend alles in huis te hebben,
kan ik mischien nog iets doen. .morgen alvast ff bidon halen voor koelwater reservoir.

utrecht gaat denk ik niet meer lukken. wel balen maar moet zondag nog werken.
 
vandaag stuur , risers , en voorkuip besteld.
hoop voor t weekend alles in huis te hebben,
kan ik mischien nog iets doen. .morgen alvast ff bidon halen voor koelwater reservoir.

utrecht gaat denk ik niet meer lukken. wel balen maar moet zondag nog werken.

je kan ook je reservoir onder de tank monteren net achter je carburateurs. plek zat heb ik zelf ook gedaan. scheelt je weer een fles kopen en persoonlijk vind ik het netter staan ook.
staat als het goed is een fototje van in m'n topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan