honda cbr 600f project

jancbr600

MF'er
7 sep 2007
90
0
Staphorst
Ben net nieuw hier dus maar even voorstellen, ben jan en heb sinds vorige week een soort van streetfighter (heeft nog op de voorpagina van de kicxstart gestaan) gekocht met het nodige werk eraan, ik ga de hele motor overspuiten in het zwart inclusief frame. Misschien nog wat knaloranje accenten maar daar ben ik nog niet over uit.

Maar goed vorige week de motor opgehaald en nooit dat ie wilde starten, alles gecontroleerd maar dan ook echt alles en toen op het laatst de bougies maar eens ff gecheckt, kan je trouwens niet echt fijn bijkomen bij een cbr vind ik. Maar de bougies vonkten niet echt lekker meer en waren een beetje nat, dat weer ff gemaakt en toen deed ie het weer, zit echt een supervet geluid in en dan bedoel ik ook echt SUPERVET. De uitlaat is speciaal gemaakt en de dempers zijn van J&S, dubbele einddemper onder het (ook handgemaakte) kontje maar dat zien jullie op de foto's wel, zitten ook nog andere tandwielen op en wat er verder nog mee gebeurd is weet ik zo niet maar hij is echt snel dus binnenkort maar eens ff de testbank op.

Maar ik zal binnenkort nog even een paar foto's erop zetten, dan heb ik nog een klein probleempje denk ik, de motor ratelt raar in het blok, wij denken zelf dat het waarschijnlijk de aandrijfketting is, heeft iemand nog enig idee wat dit nog meer kan zijn? zit aan de rechterkant van het blok en is het veel werk om die te laten vervangen? Heb straks toch mijn blok eronder weg liggen dus ik denk zelf dat het werk mee valt maar heeft iemand er enige ervaring mee?
 
is wss je nokkenaskettingspanner dat is meestal met die dingen zou er even langs de garage gaan als je er niet aan uit komt. die vertellen je exact hoe of wat.

verder ben ik wel benieuwd naar de fotos. ik ben zelf ook bezig met een projectje bezig met een cbr ik wens je veel succes !

gr fritskes *D
 
imgatt
full
 
zo de eerst foto's staan erop, ben inmiddels al druk bezig met het uit elkaar halen van de motor, heb nog geen rijbewijs maar natuurlijk al wel gereden he, uitlaat weer vastgemaakt en knallen maar, heb der ook nog een filmpje van gemaakt maar kan ik die hier ook op zetten?
Zal er nog ff en foto op zetten van het kontje met de uitlaten goed vast...
Trouwens weet iemand waar je nog leuke voorkapjes kan kopen die wel veel licht geven? wil er niet een hele grote op maar wil ook niet alleen lampies hebben, veel plezier met de foto's
 
full




voorkapje is er nu ook al af trouwens, heeft iemand trouwens wel eens een dubbele demper van J&S gezien? ben ik wel even benieuwd naar..
 
en hij is helemaal kaal, straks nog even de straler bellen... heeft die ook weer wat te doen, trouwens heeft iemand ervaring met een blok spuiten of ten eerste alleen maar schoonmaken? dat ie echt weer iets glimt zeg maar, kan mijn blok ook wel zwart laten spuiten maar dat schuren is me iets te veel werk met al die kleine kuthobbels en bobbels, misschien nog wel iets voor de toekomst
 
gewoon een kan ontvetter of een paar bussen remmenreiniger halen en dat er op kwasten dan weekt alles los! gewoon met een kwast of tandenborstel en wat kleine borsteltjes. dat is echt superleuk werk ik heb het ook gedaan :) })
oja het helpt wel als je het blok er even uitlaat


gr fritskes *D
 
Even met scots brite (van 3m geloof ik) tussen de koelribben nadat je hem goed ontvet hebt.
Wat betreft het ratelen van je distributie ketting, als het goed is zit er op de rechterkant van je blok een boutje bovenop de spaninrichting. deze er uit draaien en met een dunne drevel in het gat de automatische spanner even een klikje verder helpen. en het ratelen is voorbij. het schijnt een kwaaltje te zijn bij honda. O-)

verder een mooie fiets, jammer van de wazige foto's. veel succes verder en houdt ons op de hoogte.

gr Andre
:W
 
zo frame en de wielen ook weer opgehaald van de straler, vandaag even alle onderdelen die er nieuw op moeten besteld.. zal straks even foto's maken hoe die er nu bij staat, trouwens heeft iemand ervaring met het verwisselen van de distributieketting en de spanner? is dit te doen of moet dit echt door een professioneel iemand gebeuren?
 
zo frame en de wielen ook weer opgehaald van de straler, vandaag even alle onderdelen die er nieuw op moeten besteld.. zal straks even foto's maken hoe die er nu bij staat, trouwens heeft iemand ervaring met het verwisselen van de distributieketting en de spanner? is dit te doen of moet dit echt door een professioneel iemand gebeuren?

Mijn vader en ik hebben allebei een CBR gehad, met dit bekende kwaaltje, het is een rotwerkje omdat je er niet makkelijk bij kan maar het is wel te doen hoor. Het laatste en moeilijkste schroefje (zijn geloof ik maar 2 schroefjes hoor) hebben we vast weten te krijgen door een flexibele schroevendraaierkop te gebruiken. Weet zo niet hoe het precies heet hoor, maar ik denk dat je me wel snapt. Zon kettingspanner koste ons toen rond de 80 euro, alle drie de keren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Maris
 
spanner moet wel lukken maar de distributieketting zit ik nog een beetje mee, ik heb iemand die het voor 200 euro wil doen inclusief alle onderdelen.... is dit duur of valt et mee?
 
trouwens de motor en het frame word helemaal zwart, de tekst no risk no fun komt weer op het kontje maar dan in het knaloranje, de spaken van de wielen worden zwart, en de rest knaloranje, maar heeft iemand nog leuke ideeen voor de tank?
 
heeeey mooie motor hoor, ik vind het echt gave motoren om omtebouwen ik ben nu aan mn 2e bezig
hier een pic van de eerst
gr stefan

full
 
zo de kappen voor zover die erop zitten staan momenteel in de filler, dan nog ff een keertje schuren zodat ie helemaal glad is en dan kan die eindelijk gespoten worden. En dan het leuke werk het hele ding weer in elkaar sleutelen, moet eerst nog wel even de kettingspanner vervangen maar dat moet lukken, binnenkort weer nieuwe foto's.....
 
zo heb alles weer opgehaald, kan ik morgen weer een dagje gaan schuren, en dan eindelijk de lak erop, heb trouwens de kettingspanner uit elkaar gepeuterd en kan iemand mij vertellen of er 1 of 2 kogeltjes in zitten? Het kleine gaatje erin was een beetje verstopt dus misschien dat het daar wel aan lag....
 
als het goed is word ie morgen gespoten, ben benieuwd hoe die eruit komt te zien, zal dinsdagavond even foto's hier plaatsen, en dan kan die weer in alkaar gezet worden, weet niemand antwoord op mijn vorige vraag?
 
haha het was een beetje laat denk ik gisteravond ik zat aan de verkeerde kettingspanner te denken |(

maar nee die heb ik niet uit elkaar gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan